Darten
-
Toch nog een overwinning voor Barney en daarmee nog uitzicht om langer in de PL te blijven. Was toch wel een beetje bang dat hij kansloos laatste zou eindigen.
-
@fc-eddie_nl volgende week gaan we allemaal Price Aanmoedigen. volgende week Price-Smith
-
Ik neem het even over van Lesley. @Yassin-Mansousri_NL @FC-Eddie_NL
Ahoy is aan de beurt deze week! 2 avondjes genieten van het oranje-publiek dus! Grootste vraag is natuurlijk: Kan Barney nog van die laatste plaats af zien te komen? Want Donderdag is het Judgement Night.
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith
James Wade v Dimitri van den Bergh
Rob Cross v Mensur Suljovic
Peter Wright v Michael van Gerwen
Raymond van Barneveld v Daryl GurneyDonderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic
Peter Wright v Gerwyn Price
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen
James Wade v Michael Smith -
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith 4-7
James Wade v Dimitri van den Bergh 6-6
Rob Cross v Mensur Suljovic 7-5
Peter Wright v Michael van Gerwen 3-7
Raymond van Barneveld v Daryl Gurney 5-7Donderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic 5-7
Peter Wright v Gerwyn Price 7-5
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan 7-3
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen 6-6
James Wade v Michael Smith 5-7 -
Voorspellingen van Lesley:
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith 6-6
James Wade v Dimitri van den Bergh 5-7
Rob Cross v Mensur Suljovic 7-4
Peter Wright v Michael van Gerwen 5-7
Raymond van Barneveld v Daryl Gurney 7-5Donderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic 5-7
Peter Wright v Gerwyn Price 7-5
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan 7-4
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen 5-7
James Wade v Michael Smith 6-6 -
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith 6-6
James Wade v Dimitri van den Bergh 7-5
Rob Cross v Mensur Suljovic 7-4
Peter Wright v Michael van Gerwen 5-7
Raymond van Barneveld v Daryl Gurney 7-5Donderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic 4-7
Peter Wright v Gerwyn Price 6-6
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan 7-4
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen 5-7
James Wade v Michael Smith 6-6 -
Woensdag:
Gerwyn Price 7-5 Michael Smith
James Wade 6-6 Dimitri van den Bergh
Rob Cross 7-4 Mensur Suljovic
Peter Wright 4-7 Michael van Gerwen
Raymond van Barneveld 6-6 Daryl GurneyDonderdag:
Daryl Gurney 6-6 Mensur Suljovic
Peter Wright 7-4 Gerwyn Price
Rob Cross 7-4 Jeffrey de Zwaan
Raymond van Barneveld 4-7 Michael van Gerwen
James Wade 7-3 Michael Smith -
Het afscheid van Nederlands grootste darter is nabij...Niet dat ik het verder nog vol, echter dik 20 jaar geleden kwam ik er wel mee in aanraking door Barney die de Embassy won.
Wat was dat mooi zeg, maar zoals het hoort met fenomenen is er ook een afscheid..een afscheid wat hij ook jaren eerder al had mogen doen.
Nu kan hij genieten van zn poen en zn jongere vriendin met een frissere bulleye.
-
Unibet Premier League - speelronden 8 en 9
Het is bijkomen van twee dagen spektakel in Ahoy Rotterdam. Voor mij en mogelijk vele anderen draaide het vooral om een voormalig postbode: Raymond van Barneveld. Voor de laatste keer mocht hij in de Unibet Premier League voor eigen publiek in 'zijn' Ahoy spelen.
Het spreekt voor zich dat Barney zichzelf een andere uitkomst had toegedicht. Op woensdag werd hij met 7-1 afgedroogd door Daryl Gurney en was al duidelijk dat hij Judgement Night niet zou overleven. Gisteren werd hij door Mighty Mike met dezelfde cijfers verslagen.
Doet het er echter toe? Naar mijn mening niet. Niemand pakt het Barney af hoeveel liefde en steun hij mocht ontvangen van meer dan 10.000 supporters. Kippenvel verschijnt weer op mijn armen als ik aan zijn opkomsten denk en weer schiet er een brok in mijn keel als ik Barney met betraande ogen zie staan voor zijn allerlaatste opkomst.
Waar ging het verder over de afgelopen dagen? Een beetje tocht op het podium. De rest is voor mij sowieso bijzaak. Uiteindelijk zijn de volgende uitslagen tot stand gekomen:
Woensdag
Gerwyn Price 5-7 Michael Smith
James Wade 6-6 Dimitri Van den Bergh
Rob Cross 5-7 Mensur Suljovic
Michael van Gerwen 7-1 Peter Wright
Raymond van Barneveld 1-7 Daryl GurneyDonderdag
Daryl Gurney 7-3 Mensur Suljovic
Gerwyn Price 7-5 Peter Wright
Rob Cross 7-4 Jeffrey de Zwaan
Michael van Gerwen 7-1 Raymond van Barneveld
James Wade 7-4 Michael SmithScores:
Bijzaak is uiteraard niet hoe het de deelnemers is vergaan met het voorspellen van de voorbije speelronden. Om meteen tot de kern komen, volgen onderstaand de scores die tot stand gekomen zijn:
- Jelle (10 punten)
- Yassin (10 punten)
- Lesley (8 punten)
- Erwin (5 punten)
Wederom zijn er twee winnaars: Jelle en Yassin. Gezien het aantal gespeelde wedstrijden en het behaalde resultaat van deze deelnemers hebben zij kort gezegd 1 punt per wedstrijd behaald. Dat is een meer dan uitstekende zaak voor hun klassement. Gefeliciteerd aan beide heren voor hun prestatie!
Tussenstand:
Door het teleurstellende resultaat van Erwin dreigt hij de koppositie uit het oog te verliezen. Een geruststelling voor hem is wel dat hij een marge heeft als hij over zijn schouder kijkt. Aan de top van het klassement blijft het wel ongekend spannend, nu Jelle en Yassin elkaar weinig ruimte gunnen. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Yassin (40 punten)
- Jelle (37 punten)
- Erwin (30 punten)
- Lesley (25 punten)
A.s. donderdag keren er 9 deelnemers terug voor het vervolg van de Unibet Premier League. In Belfast zal het circus zijn weg vervolgen.
-
Ik ben dus de winnaar van de eerste fase
-
Een slechte week voor mij helaas. Yassin en Jelle zijn nu ver weg en Lesley heeft weer uitzicht om van die laatste plek af te komen.
-
Helaas moeten we het vanaf nu doen met een Nederlander minder en waarschijnlijk zal dat de komende jaren ook zo blijven. Er gaan echter geruchten rond dat van Barneveld en Taylor volgend jaar voor één avondje Premier League terug komen. Dus toch niet het einde voor van Barneveld in Ahoy?
LET OP! Vanaf deze week spelen we best of 14. Je moet dus één leg meer pakken om te winnen. Dit is dus de oude opzet (zoals het vroeger altijd ging toen er nog maar 8 deelnemers
en er geen afvallers/degradanten waren). Een 7-7 eindstand is dus ook mogelijk.Week 10 – donderdag 4 april
The SSE Arena, BelfastMensur Suljovic – James Wade
Michael Smith – Peter Wright
Rob Cross – Daryl Gurney
Michael van Gerwen – Gerwyn Price -
Mensur Suljovic – James Wade 5-8
Michael Smith – Peter Wright 6-8
Rob Cross – Daryl Gurney 7-7
Michael van Gerwen – Gerwyn Price 8-5 -
Voorspellingen van Lesley
Mensur Suljovic v James Wade 8-6
Michael Smith v Peter Wright 7-7
Rob Cross v Daryl Gurney 8-4
Michael van Gerwen v Gerwyn Price 8-4 -
Eigen voorspellingen
Mensur Suljovic – James Wade 8-5
Michael Smith – Peter Wright 7-7
Rob Cross – Daryl Gurney 5-8
Michael van Gerwen – Gerwyn Price 8-4 -
Mensur Suljovic 8-5 James Wade
Michael Smith 7-7 Peter Wright
Rob Cross 8-6 Daryl Gurney
Michael van Gerwen 8-4 Gerwyn Price -
oei @EstorilAzi_NL
-
Stand speelronde 10
1: Lesley
2: Ik zelf
3: Jelle
4: Erwin -
Unibet Premier League - speelronde 10
Zonder Barney werd de Unibet Premier League voortgezet in Belfast. Met ingang van deze speelronde geldt ook een ander concept. Voor het behalen van de volle mep aan punten moeten 8 legs gewonnen worden door de darter. Daarmee heeft de PDC teruggegrepen op het oude format. Hoe dan ook, het leverde weer enkele fraaie wedstrijden op.
De laatste weken was Daryl Gurney behoorlijk op dreef. Die lijn hoopte hij uiteraard door te trekken op eigen bodem. Daarvoor moest hij wel afrekenen met Rob Cross, die zijn niveau van 2017 weer te pakken lijkt te hebben. Uiteindelijk bleek Voltage toch enkele maatjes te groot voor de Noord-Ier. Dankzij deze overwinning vindt Rob Cross zichzelf ook weer bovenaan het klassement, nu Mighty Mike niet wist te winnen van Gerwyn Price.
Eigenlijk formuleer ik dat laatste verkeerd. Gerwyn Price kreeg het namelijk wederom niet voor elkaar om van de Nederlander te winnen. Dit keer kreeg hij daar toch echt de kans toe. Op het laatste moment snoepte Mighty Mike echter een puntje af. Na het raken van beslissende dubbel voor de eindstand van 7-7 volgde wellicht het prachtigste van de gehele avond. Mighty Mike leek Gerwyn Price uit te lachen dat hij weer niet wist te winnen.
Uiteindelijk zijn de navolgende uitslagen tot stand gekomen:
Mensur Suljovic v James Wade 8-6
Michael Smith v Peter Wright 7-7
Rob Cross v Daryl Gurney 8-4
Michael van Gerwen v Gerwyn Price 7-7Scores:
Inmiddels hoef ik niemand meer te vertellen hoe lastig het is om uitslagen in de Unibet Premier League correct te voorspellen. Toch kreeg één deelnemer het ditmaal voor elkaar om 3 van de 4 uitslagen juist te voorspellen. De onderstaande scores zijn tot stand gekomen:
- Lesley (9 punten)
- Yassin (5 punten)
- Jelle (4 punten)
- Erwin (0 punten)
Zelf beleefde ik weer eens een goede speelronde en behaal daarmee broodnodige punten om de aansluiting met de nummer 3 (Erwin) te vinden. Dan helpt het ook dat Erwin zo sportief is om helemaal geen punten te verzamelen. Die bijzondere prestatie had hij het liefst niet meer herhaald gok ik.
Tussenstand:
Gezien de scores belooft het spannend te blijven aan de top van klassement. Yassin en Jelle geven elkaar weinig toe. In deze strijd kan aan het eind serieus ieder puntje tellen. Dat betekent dat Yassin ongetwijfeld blij zal zijn met het feit dat hij toch 1 puntje meer heeft weten te behalen. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Yassin (45 punten)
- Jelle (41 punten)
- Lesley (34 punten)
- Erwin (30 punten)
Na weken op de vierde positie doorgebracht te hebben, geef ik de rode lantaarn voor nu door aan Erwin. Er volgen echter nog meer dan voldoende speelrondes en daarin kan uiteraard van alles gebeuren. Feit is wel er nu strijd is op meerdere vlakken. Het gat tussen zowel de nummers 1-2 als nummers 3-4 is slechts 4 punten. Benieuwd wat de wedstrijden in Liverpool gaan opbrengen!
-
Ik ben zeker blij met 1 punt verschil winnen
Ik zie dat Lesley zijn account verwijderd heeft, jammer.