Politiek
-
Is er nog een parallel te trekken tussen 'Juden raus' en 'willen jullie meer of minder Marokkanen?'
-
Je kan elke partij wel met de NSDAP vergelijken als je je best doet.
-
@timeenennaam_nl Aaah, dat wist ik nog niet.
-
Speciaal voor @dikketuur_NL
-
-
On topic: Wat vinden jullie dat NL/BE moet doen met het VN-migratiepact?
-
geen idee, volgens mij stelt het niks voor
-
Als in?
-
niet bindend, een week geleden wist niemand nog wat het was maar nu is het opeens een ding omdat het is aangegrepen voor politiek gewin
althans dat idee heb ik, maar heb het totaal niet gevolgd dus laat me graag overtuigen van het tegendeel
-
Niet-bindend wordt idd vaak op tafel gegooid. Heb wel al van verschillende juristen gehoord dat er wel degelijk bedingen in staan die de nationale wetgeving zouden overstijgen. Zelf ben ik ook zo niet thuis in dat juridische aspect, dus ik kan het fout inschatten.
Maar goed, als het niet bindend is zie ik ook geen reden om tekenen. Als het dat wel is al helemaal niet. -
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
wat voor paddo's heb je deze keer op roy
paddo s? nee man doe geen mushrooms... hahaha..
ging zeker over die post van me waardoor ik een naai ban kreeg
-
@dikketuur_nl said in Politiek:
Deze pact loopt toch af op 6 december? en dan zijn er helemaal geen zorgen meer.?
-
@dikketuur_nl @DominicM_NL Dat iets niet bindend is betekent niet dat het geen juridische waarde heeft.
Voorbeeld: Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens bevat vage algemene termen die wel bindend zijn, bijvoorbeeld het ''recht op leven''. Rechters hebben het Parijsakkoord nu gebruikt om te betogen dat landen hebben verklaard dat klimaatverandering levens in gevaar brengt en dat het niet in overeenstemming met dat akkoord handelen dus in strijd is met dat recht op leven.
Het Marrakesh pact benadrukt herhaaldelijk dat landen in bepaalde aangelegenheden geen onderscheid mogen maken tussen legale en illegale immigranten. Misschien wordt dat straks wel gebruikt om een algemene bepaling uit een wel bindend verdrag zoals het ''recht op vrijheid'' oid in te kleuren en te oordelen dat illegale immigranten niet gearresteerd mogen worden ofzo.
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
Deze pact loopt toch af op 6 december? en dan zijn er helemaal geen zorgen meer.?
Weet niet precies wat je bedoelt.
Op 10 december vindt de VN-conferentie plaats waar het pact getekend zal worden. -
Voor zover ik weet staat er ook geen 'afloopdatum' in het pact.
-
@dominicm_nl said in Politiek:
niet bindend, een week geleden wist niemand nog wat het was maar nu is het opeens een ding omdat het is aangegrepen voor politiek gewin
althans dat idee heb ik, maar heb het totaal niet gevolgd dus laat me graag overtuigen van het tegendeelwel bindend binnen eigen landsgrenzen
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
Weet niet precies wat je bedoelt.
Op 10 december vindt de VN-conferentie plaats waar het pact getekend zal worden.Dan gaan al die lui weer mee op de boot mee terug naar Spanje,,, probleem weer opgelost. voor die lui die achterblijven, de verblijf procedure zo kort mogelijk houden om de Tui vluchten vol te krijgen. ZO sta ik erin, Weg ermee en niks als europa aannemen.
-
@suiz-luárez_nl Niet alles wat wat eindbaas Thierry Baudet zegt is feitelijk correct. Als je alles zo moet brengen dat het 100% waar is moet je zoveel nuances aanbrengen dat het afdoet aan overtuigingskracht van je boodschap.
De artikelen zelf zijn ook voor de Nederlandse rechter niet bindend, maar kunnen wel van invloed zijn op de interpretatie van geldend recht zoals ik op de vorige pagina uitleg.
Je politieke voorkeur is vaak nauw verweven met je persoonlijkheid: linkse mensen zijn vaak creatiever en rechtse mensen orderlijker.
Rechtse juristen (oa ikzelf) zijn altijd heel erg van de regeltjes, iets wat je niet in een artikel leest staat er gewoon niet er is dus ook geen mandaat door de volksvertegenwoordiging gegeven om de bestaande regels anders toe te passen.
Linkse juristen zijn vaak creatiever, en gebruiken in mijn belevingswereld vaak vergezochte argumenten om vage termen mee in te kleuren ten behoeve van hun idealen. Ik zie dit soort soft law dan ook als munitie voor onze rechters die je ze wat mij betreft niet hoeft te geven.
-
Ik hoop alleszins dat de Belgische regering (en voor jullie de Nederlandse) zijn verstand gebruikt en niet tekent.
Al vrees ik er een beetje voor. Hier zijn 3 van de 4 regeringspartijen voor..
De ene die tegen is heeft wel al laten blijken dat ze bij ondertekening de regering zouden laten vallen, dat geeft hoop. -
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
Linkse juristen zijn vaak creatiever, en gebruiken in mijn belevingswereld vaak vergezochte argumenten om vage termen mee in te kleuren ten behoeve van hun idealen. Ik zie dit soort soft law dan ook als munitie voor onze rechters die je ze wat mij betreft niet hoeft te geven.
Precies, we hebben al genoeg softe rechters die constant met fopstraffen strooien, laten we ze vooral geen brandstof geven om daarmee verder te gaan