Politiek
-
@bringdaruckus_nl Achja zo'n beetje de hele Bijlmer stemt erop.
-
@hap-slik-weg_nl said in Politiek:
@bringdaruckus_nl Achja zo'n beetje de hele Bijlmer stemt erop.
Ik woon er, de helft stemt niet. Christenunie is hier ook best populair de laatste tijd. Die lijsttrekker is ook wel een chille gozer. Hij leeft de droom van vele jongens hier. Dj en een eigen advocatenkantoor op zijn 25e
-
@sirclitjeslikker_nl
Nouja, je kunt als kiezer inderdaad ook gewoon accepteren dat veel standpunten niet waargemaakt worden. Zie stemmen meer als het bepalen van een gematigde of radicalere koers dan het bepalen van concrete ideeën.. -
@timeenennaam_nl Vind het prima dat ze concessies moeten doen, maar in welk partijprogramma heb jij het afschaffen van het referendum gelezen? Of afschaffen van de dividendbelasting? Juist, in geen een, wordt out of the blue erin gegooid, puur bedrog.
-
@timeenennaam_nl said in Politiek:
Het is niet dat ik je niet snap, er zijn genoeg redelijke argumenten tegen bindende referenda te maken, ik denk alleen dat veel van die argumenten ook op een stemming in de tweede kamer van toepassing zijn.
Omdat al die partijen een coalitie willen vormen ontstaat er een soort collectieve mening waarbij je je met sommige kritiek volledig buiten de markt plaatst. Dan doel ik niet eens op radicale ideeën als het de facto uitbannen van een religie, maar je ziet bijv dat men bij uitbreiding van de EU altijd braaf bij het kruisje tekent en dat elke kritiek op de vraag of we miljarden moeten uitgeven om de CO2 uitstoot een klein beetje te verminderen terwijl de wereldbevolking zo gigantisch toeneemt wordt weggezet alsof je ontkent dat de aarde rond is.
Dat zijn bijvoorbeeld twee onderwerpen waarvan je weet welke kant ze zich op zullen ontwikkelen. Als je op Groenlinks stemt gaat dat iets sneller dan wanneer je op de VVD stemt maar het eindstation zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Daarnaast zijn veel VVD'ers actief bij de banken en zorgverzekeraars etc terwijl linkse politici vaak verweven zijn met clubs als Amnesty en Unicef. Je weet dan van tevoren eigenlijk ook wel precies welk soort standpunten er tegen elkaar weg zullen worden gestreept.
Natuurlijk weet ik dat mijn visie niet per se waarheid is en er ook mensen zijn die dit allemaal reuze mee vinden vallen, maar wanneer je het hier wel mee eens bent moet je al uitwijken naar de SP / PVV / FVD, die wel bizar veel zetels moeten halen willen ze eens in een coalitie terecht komen en je ook maar net moeten liggen.
-
Mensen met wie ik in real life weleens over politiek praat zijn overigens vaak van die Groenlinksers / D66ers die denken dat als we morgen bindende referenda invoeren we er overmorgen een houden om Turkije te bombarderen ofzo.
Bij hen vind ik het altijd leuk om aan te halen dat ze er in Zwitserland juist allemaal progressieve klimaatmaatregelen mee doorheen krijgen en in Australie dan toch eindelijk het homohuwelijk mee hebben weten af te dwingen.
Bij jou moet ik misschien met andere voorbeelden aan komen zetten maar dat komt dan miss een keer in een volgende post.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
Mensen met wie ik in real life weleens over politiek praat zijn overigens vaak van die Groenlinksers / D66ers die denken dat als we morgen bindende referenda invoeren we er overmorgen een houden om Turkije te bombarderen ofzo.
Bij hen vind ik het altijd leuk om aan te halen dat ze er in Zwitserland juist allemaal progressieve klimaatmaatregelen mee doorheen krijgen en in Australie dan toch eindelijk het homohuwelijk mee hebben weten af te dwingen.
Bij jou moet ik misschien met andere voorbeelden aan komen zetten maar dat komt dan miss een keer in een volgende post.
Nu ben ik nog meer tegen bindende referenda nu ik dit heb gelezen. Voorstanders van progressieve klimaatmaatregelen zullen massaal gaan stemmen terwijl de rest denkt mwauh zal allemaal wel
-
Gelukkig sluit mijn mening vaak aan bij die van de meerderheid. Want de meerderheid is vaak best redelijk. Hoor weleens mensen roepen dat referenda altijd op een 'nee' zullen uitkomen maar dat is onzin. Denk dat de donorwet een referendum bijvoorbeeld zou overleven en daar ben ik ook niet bang voor. Maar zullen we wel nooit te weten komen
-
@dominicm_nl said in Politiek:
Gelukkig sluit mijn mening vaak aan bij die van de meerderheid. Want de meerderheid is vaak best redelijk. Hoor weleens mensen roepen dat referenda altijd op een 'nee' zullen uitkomen maar dat is onzin. Denk dat de donorwet een referendum bijvoorbeeld zou overleven en daar ben ik ook niet bang voor. Maar zullen we wel nooit te weten komen
Een donorwet kan er wel doorkomen ja. Mja het is toch veel makkelijker om je laptop aan te zetten en je keuze op nee te zetten dan door de regen naar de stembus om vervolgens in een rij te gaan staan om dan nee te stemmen.
-
@bringdaruckus_nl precies dat lol
-
Ik heb gestemd op de Partij voor de Dieren, maar ik twijfelde wel ontzettend tussen die en de PVV. Ik had twee machtigingen of hoe je dat ook noemt, van mijn moeder en broer, zij hebben wel PVV gestemd. Dat wilden zij. Dus ik heb 2x PVV en 1x PvdD gestemd.
-
@scheeftand_nl said in Politiek:
Ik heb gestemd op de Partij voor de Dieren, maar ik twijfelde wel ontzettend tussen die en de PVV. Ik had twee machtigingen of hoe je dat ook noemt, van mijn moeder en broer, zij hebben wel PVV gestemd. Dat wilden zij. Dus ik heb 2x PVV en 1x PvdD gestemd.
zeer netjes gedaan, beter dan je stem aan de VVD verklooien.
-
Omg Scheeftand heb jij stemrecht? Wie heeft dat bedacht
-
@scheeftand_nl
Mooie tokkiefamilie merk ik al -
lol.gif
-
@timeenennaam_nl said in Politiek:
@scheeftand_nl
Mooie tokkiefamilie merk ik alNee hoor. Integendeel.
-
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
Geen idee.
-
Geen idee.
meteen afschaffen!
-
@de-boterbloemen_nl said in Politiek:
Geen idee.
meteen afschaffen!
Degene die dat bedacht heeft?
-
wat was de uitkomst van het v referendum over meer mogelijkheden voor de politie over het afluisteren?