Politiek
-
Ik vind het oprecht knap dat je kan twijfelen tussen pvv en pvdd.
Pvdd wil vluchtelingen binnenhalen, pvv is anti vluchteling. Pvdd wil alle diervriendelijke maatregelen doorvoeren, pvv wil alleen halal slachten verbieden als het alleen moslims zou treffen, helaas voor de pvv doen ook joden daaraan mee.
Dat je iets heel anders stemt bij landelijk dan bij gemeente snap ik. Ken genoeg mensen die landelijk vvd stemmen en lokaal voor Christenunie of Denk kiezen
-
Oke, beetje verknipt dan die mensen..
ik ben gewoon voor eigen land( alles erin) en dorp eerst dan pas de rest,
of je nu jood, moslim, hindi of gewoon christen bent maakt geen moer uit, maar dat zinloze geld weg brengen om de contributie aan Brussel te geven daar ben ik op tegen.
Op gemeentelijke vlak zie ik het ook zo, gemeentes moeten fuseren om kosten te drukken en subsidies worden gekort door de provincies.
hoe komt dit? alles gaat naar Brussel.daarom eigen volk/ land eerst dus ook dorp dan pas die parasieten van buiten af.
dus dit staat los van religie of achtergrond
-
@oioihillegom_nl
Ik heb het zelf ook gedaan. Vvd mag belastingen regelen, wegen aanleggen, opkomen voor de automobilist, banen creëren. In de rest van de standpunten van ze kan ik me niet in vinden. Dat politiestaatje voeren ze maar buiten Amsterdam, kom Amsterdam toch amper uit. Ben ook totaal geen fan van het woningenbeleid van vvd. Dat is een van mijn grootste issues met vvd eigenlijk. Dat zijn met uitstek punten waar je lokaal iets heel anders stemt. Ik heb trouwens nooit gehoord van gemeentes die fuseren, dacht dat alleen voetbalclubs dat deden -
bij ons worden Hillegom, lisse, Teylingen gedwongen om op gemeentelijke niveau s te fuseren in hun taken.
hieruit denken ze een koste besparing te krijgen. dus vele gezamelijke zaken worden door het geheel van deze 3 nu geregeld voor de hele regio van de 3 gemeente.dus daar gaat je eigen identiteit van het dorp, Lisse met hun kut bollen en kut infra structuur.
maar goed, VVd is bij ons helemaal weg uit gemeente bestuur. alleen CDA en D66 als landelijke partijen zitten met 3 en 2 zetels nog bij ons erin, de rest is verdeeld onder plaatselijke partijen die het belang van het dorp en regio verdedigen.
-
even voor de extra info, hillegom en Lisse (5km) liggen elkaar niet echt, zo was het in mijn tijd zo. maar de juppies van nu zullen er wel anders over denken.
-
niemand geeft een fuck om hillegom en lisse
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
@scheeftand_nl said in Politiek:
@de-boterbloemen_nl said in Politiek:
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
Omg Scheeftand heb jij stemrecht? Wie heeft dat bedacht
Geen idee.
meteen afschaffen!
Degene die dat bedacht heeft?
nop het stemrecht van jou....... zijn we weer een stukje dichter bij een beter nederland!
Nou nee want geen stemrecht voor mij is nog meer dierenleed en criminaliteit
Dus hop, je rubberen laarzen aan en achter geiten aanrennen en of een tankstation beroven als ik het goed lees.
mooi dat je ook mag stemmen.
correct
-
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
Omg Scheeftand heb jij stemrecht? Wie heeft dat bedacht
Geen idee.
meteen afschaffen!
Degene die dat bedacht heeft?
nop het stemrecht van jou....... zijn we weer een stukje dichter bij een beter nederland!
Nou nee want geen stemrecht voor mij is nog meer dierenleed en criminaliteit
Och die arme diertjes............. Die zijn er zodat mensen kunnen eten, ben dol op een goed stuk vlees
Ja leuk hoor. Ik ben dol op boterbloemen
-
@bringdaruckus_nl said in Politiek:
Pvdd wil vluchtelingen binnenhalen, pvv is anti vluchteling. Pvdd wil alle diervriendelijke maatregelen doorvoeren, pvv wil alleen halal slachten verbieden als het alleen moslims zou treffen, helaas voor de pvv doen ook joden daaraan mee.
Dat je iets heel anders stemt bij landelijk dan bij gemeente snap ik. Ken genoeg mensen die landelijk vvd stemmen en lokaal voor Christenunie of Denk kiezen
Bringdaruckus, dierenleed is het grootste probleem op aarde. En ook in Nederland. Geen enkele partij komt zo op voor de natuur en dieren dan de PvdD. Voor de rest is het een achterlijke linkse kut partij.
De PVV binnen de maatschappij van de mensen de beste partij. Met hun ben ik veruit de meeste standpunten eens. Alleen zij willen het klimaat verder verkrachten. Dat is dan wel weer jammer. Ik zou ook niet uit de Europese Unie willen, wel de macht van de EU zwaar beperken en ik zou natuurlijk niet terug willen naar de gulden. Verder nog een paar kleine dingetjes voor de rest ben ik voor al hun standpunten.
-
Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen in 2017 was het zo:
VVD: enorme kutpartij
CDA: geloven nog in God
D66: meer kut standpunten dan goeie standpunten, ik heb eigenlijk nooit overwogen om daarop te stemmen
GroenLinks: Jesse Klaver is een mongool en die hele partij is veel te links en zelfs een beetje te groen want ik vind de laatste tijd dat dat hele klimaat en milieu veel te veel wordt gehypet. Ik was ook ooit een klimaathippie. Een rechtse klimaathippie. Maar ja wat kunnen wij als Nederland nou doen aan de klimaatverandering. Doe maar heel China doodmaken dan koelt de aarde meteen tien graden af. Dierenleed veroorzaakt door de mens is een veel groter probleem dan klimaatverandering.
SP: Nou dat vond ik serieus nog één van de betere partijen tijdens die verkiezingen. SP had ook opvallend veel overeenkomsten met de PVV hoor. Vooral op het gebied van zorg en 'de gewone Nederlander'.
PvdA: ook een kutpartij
ChristenUnie: geloven nog in God
50 Plus: Prima partij hoor
SGP: geloven nog in God
FvD en al die andere nieuwe kutpartijen: die nam ik allemaal niet zo serieus.Nou dus voor mij ging het tussen PVV en PvdD. Helaas mocht ik nog niet stemmen, want ik was vijftig dagen te jong. Dit jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen mocht ik wel stemmen. De PVV en de PvdD deden allebei mee en ik had geen zin om me te verdiepen in lokale partijen en ik had mijn moeder overgehaald om toch te gaan stemmen en die stem lekker aan mij te geven dus toen was de keuze snel gemaakt natuurlijk. PVV voor mijn moeder, wat ze zelf toch ook al wilde, maar niet had gedaan als ik niet heel lang had aangedrongen om te gaan stemmen, en dan dus PvdD voor mezelf. Nou dat heb ik allemaal weer fantastisch geregeld al zeg ik het zelf.
-
zit de PvdD bij jullie in gemeenteraad dan?
-
Nou ze deden mee aan de gemeenteraadsverkiezingen ja. En ze zijn ook gekozen volgens mij. Maar ik woon in Den Haag dus daar deed alles mee zowat.
-
Trouwens PVV vindt dierenwelzijn ook heel belangrijk hoor. Zeker onze grote boze dictator Wilders en Dion Graus is de grootste dierenactivist van de hele Tweede Kamer.
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
Oke, beetje verknipt dan die mensen..
ik ben gewoon voor eigen land( alles erin) en dorp eerst dan pas de rest,
of je nu jood, moslim, hindi of gewoon christen bent maakt geen moer uit, maar dat zinloze geld weg brengen om de contributie aan Brussel te geven daar ben ik op tegen.
Op gemeentelijke vlak zie ik het ook zo, gemeentes moeten fuseren om kosten te drukken en subsidies worden gekort door de provincies.
hoe komt dit? alles gaat naar Brussel.daarom eigen volk/ land eerst dus ook dorp dan pas die parasieten van buiten af.
dus dit staat los van religie of achtergrond
Mij maakt dat wel uit. Als je namelijk jood, moslim, hindi of gewoon christen ben, dan ben je gegarandeerd dom. Iedereen die anno 2018 in Nederland woont en geboren en opgegroeid is en nog steeds in god en dat soort bullshit gelooft is simpelweg heel erg dom. Ik ben echt zwaar tegen religie. Ik ben geen atheïst, want atheïsten bestaan alleen als er dus mensen zijn die nog in God geloven. En in mijn perfecte wereld geloven mensen niet in domheid. En als er geen religieuze mensen bestaan, bestaat het atheïsme ook niet.
Oh ja en ik vind ook dat de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging uit de grondwet moet. Ik kan geen voordelen bedenken, maar het enige wat ik erop te zeggen heb, is dat de vrijheid van ademen en geloven in spoken ook niet in de grondwet staan dus waarom wel godsdienstvrijheid? Weg ermee. Ksssst. Weg. Optyfe. Dood aan alle religieuze mensen. Daar zou de wereld toch zoveel beter van worden.
Echter word ik liever christen dan dat ik islam de grootste wereldreligie laat worden. Momenteel is dat nog het christendom, maar omdat het christendom vooral voorkomt in het ontwikkelde intelligente westen sterft het godzijdank langzaam steeds meer uit. De islam komt voor in landen waar mensen een stuk achterlijker zijn, en die nemen ook nog eens tienhonderdtachtigduizend kinderen, die worden alle tienhonderdtachtigduizend geïndoctrineerd met domheid dus zo is islam hard op weg de grootste wereldreligie te worden. Tijd voor een paar atoombommen op het Midden-Oosten en China. Of tijd voor een wereldwijde eenkindpolitiek. Damn de oplossingen voor alle problemen liggen echt voor het oprapen. Waarom denken we allemaal zo moeilijk? Een paar Chinezen en moslims meer of minder daar ligt toch niemand wakker van? Chinezen zijn de grootste dierenbeulen ter wereld.
Wow ik ben echt al lang aan het typen over onderwerpen die niemand boeit. Hand omhoog als je alle berichten van mij heb gelezen. ....... Niemand? Dat dacht ik al. Whhahahahah
-
@oioihillegom_nl
Ik heb het zelf ook gedaan. Vvd mag belastingen regelen, wegen aanleggen, opkomen voor de automobilist, banen creëren. In de rest van de standpunten van ze kan ik me niet in vinden. Dat politiestaatje voeren ze maar buiten Amsterdam, kom Amsterdam toch amper uit. Ben ook totaal geen fan van het woningenbeleid van vvd. Dat is een van mijn grootste issues met vvd eigenlijk. Dat zijn met uitstek punten waar je lokaal iets heel anders stemt. Ik heb trouwens nooit gehoord van gemeentes die fuseren, dacht dat alleen voetbalclubs dat dedenVVD belastingen regelen? Ben je niet goed? De rijken worden rijker en de gewone Nederlander wordt armer. Laat de PVV de belastingen regelen. Zij zijn tenminste niet zo hersenloos om de dividendbelasting af te schaffen.
En die fuserende gemeentes, dat is alleen in Groningen en Limburg en nog een paar plekken waar niemand woont. Dus logisch dat je daar nog nooit van gehoord heb.
-
Misschien moet je FVD stemmen Scheeftand, die willen een lekkere dikke belastingsvrije voet van 20,000 e en geven ook om dierenwelzijn.
-
kruisbestuivingen tot stand brengen, hahahaha. geniaal
-
VVD en PVV verschillen op het gebied van belasting nauwelijks van elkaar hoor
Met de kanttekening dat VVD de lasten nooit echt verlaagt.
-
dit klopt niet... je statestiek.
pvv was toch voor hogere belasting voor rijken? en daar staat de kruis.
-
@oioihillegom_nl Bron? Als Wilders ooit wat over belastingen zegt, is het dat ze te hoog zijn