Politiek
-
@dominicm_nl said in Politiek:
niet bindend, een week geleden wist niemand nog wat het was maar nu is het opeens een ding omdat het is aangegrepen voor politiek gewin
althans dat idee heb ik, maar heb het totaal niet gevolgd dus laat me graag overtuigen van het tegendeelwel bindend binnen eigen landsgrenzen
-
@dikketuur_nl said in Politiek:
@oioihillegom_nl said in Politiek:
@dikketuur_nl said in Politiek:
On topic: Wat vinden jullie dat NL/BE moet doen met het VN-migratiepact?
Deze pact loopt toch af op 6 december? en dan zijn er helemaal geen zorgen meer.?
Weet niet precies wat je bedoelt.
Op 10 december vindt de VN-conferentie plaats waar het pact getekend zal worden.Dan gaan al die lui weer mee op de boot mee terug naar Spanje,,, probleem weer opgelost. voor die lui die achterblijven, de verblijf procedure zo kort mogelijk houden om de Tui vluchten vol te krijgen. ZO sta ik erin, Weg ermee en niks als europa aannemen.
-
@suiz-luárez_nl Niet alles wat wat eindbaas Thierry Baudet zegt is feitelijk correct. Als je alles zo moet brengen dat het 100% waar is moet je zoveel nuances aanbrengen dat het afdoet aan overtuigingskracht van je boodschap.
De artikelen zelf zijn ook voor de Nederlandse rechter niet bindend, maar kunnen wel van invloed zijn op de interpretatie van geldend recht zoals ik op de vorige pagina uitleg.
Je politieke voorkeur is vaak nauw verweven met je persoonlijkheid: linkse mensen zijn vaak creatiever en rechtse mensen orderlijker.
Rechtse juristen (oa ikzelf) zijn altijd heel erg van de regeltjes, iets wat je niet in een artikel leest staat er gewoon niet er is dus ook geen mandaat door de volksvertegenwoordiging gegeven om de bestaande regels anders toe te passen.
Linkse juristen zijn vaak creatiever, en gebruiken in mijn belevingswereld vaak vergezochte argumenten om vage termen mee in te kleuren ten behoeve van hun idealen. Ik zie dit soort soft law dan ook als munitie voor onze rechters die je ze wat mij betreft niet hoeft te geven.
-
Ik hoop alleszins dat de Belgische regering (en voor jullie de Nederlandse) zijn verstand gebruikt en niet tekent.
Al vrees ik er een beetje voor. Hier zijn 3 van de 4 regeringspartijen voor..
De ene die tegen is heeft wel al laten blijken dat ze bij ondertekening de regering zouden laten vallen, dat geeft hoop. -
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
Linkse juristen zijn vaak creatiever, en gebruiken in mijn belevingswereld vaak vergezochte argumenten om vage termen mee in te kleuren ten behoeve van hun idealen. Ik zie dit soort soft law dan ook als munitie voor onze rechters die je ze wat mij betreft niet hoeft te geven.
Precies, we hebben al genoeg softe rechters die constant met fopstraffen strooien, laten we ze vooral geen brandstof geven om daarmee verder te gaan
-
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
Precies, we hebben al genoeg softe rechters die constant met fopstraffen strooien, laten we ze vooral geen brandstof geven om daarmee verder te gaan
Helemaal waar. Soms heb ik het gevoel dat gerechtigheid niet meer bestaat.
Neem nu, enkel dagen geleden in de Belgische pers: man verkracht minderjarig meisje elke week 8 jaar lang (dat is 416 keer). Zijn straf: € 8000 boete... Minder dan € 20 per keer dat hij haar verkrachte, goedkoper dan naar de hoeren gaan...
Je zou bijna gaan denken dat die rechter in hetzelfde bedje ziek is als die man, anders geef je toch niet zo'n bespottelijke straf.
-
bron?
Please enter a longer post. Posts should contain at least 6 character(s).
-
Thanks, tussen aanranding en verkrachting kan een wereld van verschil zitten en er worden wel heel weinig details bekendgemaakt. Ik kan me sowieso storen aan mensen die snel een oordeel klaarhebben over uitspraken van rechters. Rechtszaken blijken altijd genuanceerder te zijn als je ze nader bestudeert. De standaard voor bewijsmateriaal ligt bovendien heel hoog, en dat is maar goed ook.
-
Belachelijke straf. Het Belgisch gerecht is sowieso corrupt, net als het land zelf.
-
heel weinig details bekendgemaakt. Ik kan me sowieso storen aan mensen die snel een oordeel klaarhebben over uitspraken van rechters. Rechtszaken blijken altijd genuanceerder te zijn als je ze nader bestudeert.
Klopt, in dit geval vermeldt het artikel dat deze vent naar een psycholoog gestuurd is, maar het nieuwsartikel vermeldt niet of dat vanwege een gebrekkige toerekeningsvatbaarheid is. Opzich niet gek dat iemand nauwelijks een straf krijgt opgelegd als er geoordeeld is dat de daad hem nauwelijks kan worden toegerekend, dan moet er een heel ander traject worden opgestart. Vrij relevant dus als je je hier een mening over wilt vormen.
Deel het gevoel dat rechters vaak soft straffen voor ernstige mishandelingen/ levensdelicten waarbij de dader toerekeningsvatbaar is dan overigens weer wel. Bij winkeldiefstallen e.d. denk ik dan juist weer dat de ''softe'' aanpak wel beter is dan iemand lang de bak in smijten.
-
Thanks, tussen aanranding en verkrachting kan een wereld van verschil zitten en er worden wel heel weinig details bekendgemaakt. Ik kan me sowieso storen aan mensen die snel een oordeel klaarhebben over uitspraken van rechters. Rechtszaken blijken altijd genuanceerder te zijn als je ze nader bestudeert. De standaard voor bewijsmateriaal ligt bovendien heel hoog, en dat is maar goed ook.
Klopt. Beetje vage zaak inderdaad. Maar of het nu om eender welke vorm van aanranding of effectieve verkrachting gaat, de straf is hoedanook bespottelijk imo.
-
Rechtszaken blijken altijd genuanceerder te zijn als je ze nader bestudeert. De standaard voor bewijsmateriaal ligt bovendien heel hoog, en dat is maar goed ook.
Ja zoals wanneer je 2 homo's met een betonschaar gaat bewerken en daarbij "kankerhomo's" roept en dat dan niet bewezen is dat het om antihomogeweld gaat en je daarom met een fopstraf wegkomt #triest
-
gebeurt wekelijks bij VI op veronica,,, die homootjes moeten wat meer karakter tonen en wat kunnen incasseren, betonschaar gaat net iets te ver.
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
gebeurt wekelijks bij VI op veronica,,,
wat gebeurt er precies wekelijks bij vi komma komma komma?
-
komma komma..Homo s te kakken zetten.
-
Haha ja lol homo's te kakken zetten doe ik ook altijd in de voetbalkantine met een betonschaar hihi rofl
-
komma komma puntje puntje puntje
-
mooie partie wordt deze dan.. al die lui een zetel en lallen in de zaal.
als die kut van de paarden partij aan het woord komt, volume harder.
kijken hoelang dit weer gaat duren