Discussie / Tussenstanden topic CK 2018
-
@robbiebb_nl Dit is echt vaag, gelocked wegens cheaten, niet uit de crew gegooid worden, en daarnaast dat zijn punten nog meetellen. Op verlaten staat een straf, maar door moedwillig te cheaten, weet je toch de gevolgen, en in mijn ogen verlaat je dan gewoon de competitie, en laat je je crewmembers in de steek.
Trouwens geen idee wat de reden van zijn lock is, maar cheaten lijkt me het gebruikelijke..
-
Wachten op de start van de kwartfinale en hopelijk kunnen we hierin het Imperium het lastig maken
-
@robbiebb_nl Hoe kan je dit nou als beslissing nemen? Vanwege waarschijnlijk een bug van GB.
Hoe kan en nou alle mogelijke bugs meenemen in de regels? Dat is toch niet mogelijk. Zonder bug zou hij meteen de crew uit zijn gezet en zou de normale regel wel can kracht zijn geweest.
-
@robbiebb_nl
Iedere manager die wordt vervangen tijdens de battle betekent 100 punten in mindering.Hij wordt vervangen door de CPU dus sowieso 100 strafpunten.
-
@bjorn2321_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@robbiebb_nl
Iedere manager die wordt vervangen tijdens de battle betekent 100 punten in mindering.Hij wordt vervangen door de CPU dus sowieso 100 strafpunten.
Hij word niet vervangen door een manager?!?
-
@MartijnFC_NL @Bjorn2321_NL @sir-himself_NL
Ik voer hier enkel de CK regels uit. Er staat niets in de regels omtrent een ontslag/lock. Om deze reden kan ik dat dus ook niet bestraffen en is Golden Glory in hun protest in het gelijk gesteld. Laat het duidelijk zijn dat ik tegen cheaten ben en dat er ook een regel voor zal komen, maar die regel is er nu niet dus heb ik als organisator niets om op te staan.
-
Jammer dat dit heeft moeten gebeuren. Hopelijk kan er binnenkort een duidelijke regel voor komen zodat deze verwarring niet meer nodig is.
-
@de-boterbloemen_nl in de regels staat niet vervangen door een andere manager, maar vervangen. Hij is toch vervangen door een cpu?
-
Daarbij cheaten heeft waarschijnlijk geleid tot meer bosscoins, die betreffende manager in heeft kunnen zetten tijdens deze battle. Mijn mening cheaten op andere slots levert voordeel op in crew cup, battles en crewkampioenschappen.
En als we gaan muggenziften over de regels, heb ik gelijk en is de manager wel degelijk vervangen (al is het door een cpu). Er staat immers niet vervangen door andere manager.
-
@bjorn2321_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Daarbij cheaten heeft waarschijnlijk geleid tot meer bosscoins, die betreffende manager in heeft kunnen zetten tijdens deze battle. Mijn mening cheaten op andere slots levert voordeel op in crew cup, battles en crewkampioenschappen.
En als we gaan muggenziften over de regels, heb ik gelijk en is de manager wel degelijk vervangen (al is het door een cpu). Er staat immers niet vervangen door andere manager.
Robbie geeft ook aan dat dit probleem in de toekomst getackeld wordt. Dus heeft niet zo heel veel zin om hier over door te gaan.
Daarnaast maak je aannames over wat er gebeurt is en trek je je conclusies terwijl je niet eens weet of het wel klopt. Niet echt handig dus!
-
@robbiebb_nl @robbiebb_nl Robbie, eens dat er een regel moet komen voor ontslag van een manager.
Maar wanneer in het verleden een manager gelocked werd, werd deze meteen uit een crew gekickt. Nu door een bug gebeurt dit niet, dan is het toch logisch dat je om die bug heen kijkt?
-
Eindstand battle 3: OSM Striker Ultras 1887 - 479 Silver Glory
Bedankt voor de sportieve battle Silver Glory
-
Goedenavond allen,
Allereerst wil ik Golden Glory bedanken voor de mooie en spannende battle. Tot het incident in de battle was het een mooi en sportief gevecht en hebben jullie aangetoond veerkracht te hebben door sterk terug te komen in deze battle. Het is jammer dat het de battle heeft moeten beïnvloeden.
Dan wil ik het graag even hebben over de beslissing die in het toernooi is genomen om Golden Glory uiteindelijk geen straf op te leggen voor een cheat-incident. Bij OFF begrijpen wij hier niets van. Er is een manager wegens het overtreden van de OSM terms uit de competitie gezet en uiteindelijk blijkt dat de manager in kwestie niet uit de crew is verwijderd en Golden Glory hierdoor zijn straf ontloopt. De regels sluiten in dit geval dus onvoldoende aan bij een fout in het systeem, waardoor deze manager nog onderdeel uitmaakt van de crew: in de afgelopen 15 jaar is het niet meer normaal dan geweest dat een manager die wegens cheaten de toegang tot het spel wordt ontzegd ook automatisch uit de crew wordt gezet. Er is dus sprake van mazen in de wet.
Bij de CC en overige battle toernooien op OSM World staan er expliciet regels vermeld over het toekennen van straffen indien een manager is gelockt of geschorst, variërend tot het hanteren van een "0-score" voor deze manager tot het uitsluiten van de hele crew. In dit geval bieden de huidige regels helaas geen vangnet voor dit cheatgeval, omdat door een bug deze manager de crew niet heeft verlaten en daardoor dus ook niet gestraft kan worden. Wij bij OFF kunnen onmogelijk accepteren dat een manager die wegens het overtreden van de OSM terms of use vervolgens op geen enkele manier bestraft wordt in onze battle, terwijl hij wel bestraft zou zijn als hij enkel de crew had verlaten.
Aangezien dit tegen de principes van onze crew en fair play indruist, beroepen wij ons op het onderstaande citaat in de regels van het toernooi. We tekenen we bezwaar aan tegen deze beslissing en willen graag dat de situatie nader onderzocht wordt.
De ontwikkelingen binnen OSM hebben in dit geval betrekking op het niet automatisch kicken van de manager, terwijl dit normaal gesproken wel direct gebeurd zou moeten zijn. Fouten in het spel kunnen nou eenmaal voorkomen. Nogmaals willen wij hiermee voorkomen dat iemand die wegens cheaten bestraft is een straf in de battle ontloopt. Bij sportiviteit bij battles hoort nou ook eenmaal dat crewleden zich buiten de battle aan de regels houden en het is raar dat in elk geval een manager daarvoor bestraft kan worden, maar niet in dit toernooi.
Wij zullen ons uiteraard neerleggen bij het uiteindelijke oordeel in deze zaak, maar we hopen hier in ieder geval mee te bereiken dat de situatie nog grondig geanalyseerd wordt en de zaak vanuit meerdere invalshoeken bekeken wordt.
Met vriendelijke groet,
Silvester
Team Captain OnlineFootballFederation -
@sir-himself_nl ik snap je teleurstelling maar wij zijn hierdoor ook gedupeerd. Het schijnt een actie te zijn van een maand geleden. Waarom is ons crewlid dan niet meteen gelockt? Dan hadden wij iemand anders op kunnen stellen en hadden wij deze discussie niet eens hoeven voeren. Ik vind het zwak dat nu we ineens voorstaan in de battle dat uitgerekend nu een schorsing volgt. Dit vind ik ook zwak. Waarom kunnen die 3 dagen niet gewacht worden tot de battle voorbij is?
Een maand na dato is wel heel erg lang, vind je ook niet? -
@waterhoen19_nl Proficiat met de overwinning!
-
@alex7ander7_nl wat is dit voor redenering? Iemand uit je crew wordt gelocked coor cheaten, normaal (vroeger) betekende dit uitsluiting voor het deelnemen aan een crew voor 6 maanden, naar mijn weten is dit nooit veranderd, en staan er in CC passende straffen voor, aangezien je als crew mede verantwoordelijk bent dat je leden niet cheaten. De CC maakt al jaren gebruik van deze regeling, en in mijn ogen is dit puur uitbuiting van een bug (dat iemand niet uit de crew gezet wordt).
-
@silvester-j_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Goedenavond allen,
Allereerst wil ik Golden Glory bedanken voor de mooie en spannende battle. Tot het incident in de battle was het een mooi en sportief gevecht en hebben jullie aangetoond veerkracht te hebben door sterk terug te komen in deze battle. Het is jammer dat het de battle heeft moeten beïnvloeden.
Dan wil ik het graag even hebben over de beslissing die in het toernooi is genomen om Golden Glory uiteindelijk geen straf op te leggen voor een cheat-incident. Bij OFF begrijpen wij hier niets van. Er is een manager wegens het overtreden van de OSM terms uit de competitie gezet en uiteindelijk blijkt dat de manager in kwestie niet uit de crew is verwijderd en Golden Glory hierdoor zijn straf ontloopt. De regels sluiten in dit geval dus onvoldoende aan bij een fout in het systeem, waardoor deze manager nog onderdeel uitmaakt van de crew: in de afgelopen 15 jaar is het niet meer normaal dan geweest dat een manager die wegens cheaten de toegang tot het spel wordt ontzegd ook automatisch uit de crew wordt gezet. Er is dus sprake van mazen in de wet.
Bij de CC en overige battle toernooien op OSM World staan er expliciet regels vermeld over het toekennen van straffen indien een manager is gelockt of geschorst, variërend tot het hanteren van een "0-score" voor deze manager tot het uitsluiten van de hele crew. In dit geval bieden de huidige regels helaas geen vangnet voor dit cheatgeval, omdat door een bug deze manager de crew niet heeft verlaten en daardoor dus ook niet gestraft kan worden. Wij bij OFF kunnen onmogelijk accepteren dat een manager die wegens het overtreden van de OSM terms of use vervolgens op geen enkele manier bestraft wordt in onze battle, terwijl hij wel bestraft zou zijn als hij enkel de crew had verlaten.
Aangezien dit tegen de principes van onze crew en fair play indruist, beroepen wij ons op het onderstaande citaat in de regels van het toernooi. We tekenen we bezwaar aan tegen deze beslissing en willen graag dat de situatie nader onderzocht wordt.
De ontwikkelingen binnen OSM hebben in dit geval betrekking op het niet automatisch kicken van de manager, terwijl dit normaal gesproken wel direct gebeurd zou moeten zijn. Fouten in het spel kunnen nou eenmaal voorkomen. Nogmaals willen wij hiermee voorkomen dat iemand die wegens cheaten bestraft is een straf in de battle ontloopt. Bij sportiviteit bij battles hoort nou ook eenmaal dat crewleden zich buiten de battle aan de regels houden en het is raar dat in elk geval een manager daarvoor bestraft kan worden, maar niet in dit toernooi.
Wij zullen ons uiteraard neerleggen bij het uiteindelijke oordeel in deze zaak, maar we hopen hier in ieder geval mee te bereiken dat de situatie nog grondig geanalyseerd wordt en de zaak vanuit meerdere invalshoeken bekeken wordt.
Met vriendelijke groet,
Silvester
Team Captain OnlineFootballFederationIk zal jullie protest doorsturen naar een onafhankelijk persoon die niet deelneemt aan het CK aangezien ik zelf de straf en het protest van GG heb behandeld.
Uitkomst hiervan zal bindend zijn en er is dan ook geen bezwaar mogelijkheid meer -
@robbiebb_nl Ik vind dit een te makkelijke oplossing, in de CC geld deze logische regel al jaren, en terecht in ieders ogen. Ik wil niemand blamen, maar in de gehele crew wereld is bekend wat de gevolgen zijn van een lock van een manager indien je aan een CC of dergelijke event deelneemt.
-
@martijnfc_nl ga lekker huilie doen joh.
Is toch logisch dat als er iemand cheat meteen een bann krijgt en niet een maand erna als die competitie lang en breed afgelopen is. In dat geval hadden we iemand anders kunnen laten spelen. Battle was al zo goed als afgelopen en jullie stonden al op achterstand die jullie sowieso al niet meer goed gemaakt hadden. Om door zoiets gebruik van te maken om koste wat kost toch door te gaan vind ik triest. Pak je verlies en volgend jaar nieuwe kansen. -
@alex7ander7_nl Gast, hou het wel een beetje vriendelijk.
Over de lock: ik weet daar niks inhoudelijks over of hoe die tot stand is gekomen. Dit is iets dat je moet aankaarten met de judges. Het feit is dat de lock er wel is.