Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Oceanfest_NL Fijne wensdagen #lol
-
@Oceanfest_NL Ik wens je een fijn wensfeest!
-
"versturen wenskaarten en organiseren winterfeesten"
de horror
-
@DominicM_NL In Berlijn was dat wel horror, dat winterfeest.
Of too soon?
-
Haha iemand die een Spelt artikeltje serieus neemt
-
@Oceanfest_NL
Ewa ik ben de wensman, ik leg wel een pakje onder je wensboom, rustig. -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Oceanfest_NL
Ewa ik ben de wensman, ik leg wel een pakje onder je wensboom, rustig.Rustig, ja neem nog een kopje thee, dan komt alles goed. Dat is nou net wat we de laatste 30 jaar hebben gedaan.
Die aanpak heeft niet gewerkt, het weg kijken moet stoppen. -
@Oceanfest_NL Ja, ik kan mij voorstellen dat het na al die jaren saai wordt om naar een weg te kijken...
-
...en dan over een week in de landelijker politiek weer discussie dat we '1 januari' gewoon 'nieuwjaarsdag' moeten blijven noemen omdat we niet buigen voor 'moslims met hun hijri-kalender'.
Mark Rutte (VVD): "Ik weiger in dit interview aanstaande zondag als '1 januari' aan te duiden. Wat een krankzinnig land is dit aan het worden. Nieuwjaarsdag hoort bij de Nederlandse identiteit!"
Lodewijk Asscher (PvdA): "Ik denk dat ik een rapport nodig heb waaruit blijkt dat veel Turkse jongeren tegen onze Nederlandse, gezamenlijke kalender zijn. Dit werkt de integratie tegen. Ik zie een rol voor de overheid."
Geert Wilders (PVV): "Dit is knettergek, dit is ons land en de elite levert ons uit aan die barbaren met hun kalenderjihad! Wij moeten nieuwjaarsdag weer terugveroveren! Kom in verzet!"
Sybrand Buma (CDA): "Als we tegen de Islamitische kalender kunnen zijn betekent dat óók dat we tegen de Joodse kalender kunnen zijn en dat moeten we toch niet willen met z'n allen".
Jesse Klaver (GroenLinks): "Ik geloof in een Nederland waarin we elkaar juist versterken met verschillende kalenders. Laten we elkaars nieuwjaarsdagen vieren en als kans zien om samen sterker te worden."
Alexander Pechtold (D66): "Iedereen is vrij om een eigen kalender te hebben - daar gaan wij in de politiek niet over - als de kalender van de overheid maar neutraal is".
Ahmed Marcouch (PvdA): "Hallo! Hallo! Gelukkig nieuwjaar! Gelukkig nieuwjaar! Hallo, horen jullie mij? Gelukkig nieuwjaar he! Kijk eens!? Ik wens jullie een gelukkig nieuwjaar!"
Alle moslims in Nederland: "euhm... waar hebben jullie het over?" -
@bringdaruckus_NL waarom wordt die shit besproken? Er moet toch ergens een initiatief vandaan komen? Van wie komt dat dan?
-
@hap-slik-weg_NL
dit is meer om aan te geven hoe belachelijk de uitspraak van Rutte is. -
@Oceanfest_NL
Mooi gesproken broeder, we gaan samen dit onrecht aanpakken zonder weg te kijken. Als we allebei op Wilders stemmen komt er verandering! We gaan onze schouders eronder zetten. Het is tijd voor actie. We moeten leren van het verleden. Samen kunnen we meer. Eén voor allen en allen voor één. Minder minder minder. -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Oceanfest_NL
Mooi gesproken broeder, we gaan samen dit onrecht aanpakken zonder weg te kijken. Als we allebei op Wilders stemmen komt er verandering! We gaan onze schouders eronder zetten. Het is tijd voor actie. We moeten leren van het verleden. Samen kunnen we meer. Eén voor allen en allen voor één. Minder minder minder. -
@Kagchelland_NL ik ben in feite ook niet helemaal tegen een vlaktaks. het is in feite gewoon eerlijker dat iemand die flink in zichzelf heeft geinvesteerd (door bv universitaire studie e.d.) hierdoor ook meer inkomsten mag hebben. maar deze worden met het huidige systeem juist tegengewerkt. en als ze echt veel vermogen hebben mogen ze ook in een andere schaal nog betalen.
het klopt dat hiermee waarschijnlijk veel meer BTW zal worden afgedragen en daardoor ook meer werkgelegenheid zal ontstaan omdat men nu eenmaal meer uitgeven. maar zorgt dit wel voor meer inkomsten bij de overheid ? ik denk zelf van niet. en daarbij werkt een vlaktaks ook slechts maar op korte termijn. wanneer de rentes weer gaan stijgen zullen de meeste echt wel het geld oppotten.
-
@B.-Klaassen_NL Nja nogmaals; Ik ken de gevolgen niet en daarom is het maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb maar het klinkt zo simpel...
Ik kan me ook kapot ergeren aan die belastingen over belastingen. Als je een beetje leuk inkomen hebt mag je dus in de hoogste schaal. Dat is jammer maar nu eenmaal regelgeving.
Vervolgens word je (als je er dus niets mee doet) ieder jaar belast over het vermogen dat je bezit. Dat is dus twee keer hetzelfde geld belasten. Als klap op de vuurpijl mag je je centen niet belastingvrij schenken aan vrienden/familie (afgezien van een investering in vastgoed) en als je dood gaat wordt het geërfde geld nog even een derde keer belast XD
Ergens hebben we met z'n allen afgesproken dat dat helemaal normaal is en men vindt het dat nog steeds veel te 'rechts' hier en de rijken worden maar rijker #Lol
-
Een slim moment van Rutte om de PVV uit te sluiten als coalitiepartner net nu de campagnes vol van start zijn gegaan, al verbreekt hij hiermee wel zijn principe-uitspraak dat de VVD op voorhand geen enkele partij uitsluit. Waarschijnlijk was het voor een groot deel van de Nederlandse bevolking allang duidelijk dat geen enkele partij nog wenst samen te werken met de PVV, maar ik denk toch dat deze uitspraak een keerpunt zal zijn in de peilingen m.b.t. het aantal zetels voor de PVV. Veel kiezers zullen namelijk vanuit strategische overwegingen uitwijken naar de VVD of naar extreem links, aangezien een PVV-stem een weggegooide stem is.
Ik kijk in ieder geval al uit naar het verkiezingscircus. Ik ben zelf vooral benieuwd wat er op links/midden gaat gebeuren. Momenteel zijn de linkse partijen te versplinterd om tegengas te kunnen bieden tegen rechts en ik denk ook niet dat deze versplintering veel gaat veranderen. Ik verwacht eerder dat één van de middenpartijen (CDA, D66) sterk op zal komen doordat veel kiezers deze partijen gaan zien als een stem tegen het kabinet Rutte, waarbij ik vooral een flinke stijging in het aantal zetels van de CDA verwacht.
Hoe denken jullie hierover?
-
Letterlijk uitsluiten heeft meneer Rutte niet gedaan (zie ook: http://www.ad.nl/nieuws/nul-is-niet-per-se-nul-in-den-haag~a176acc8/).
Afgezien daarvan hoop ik niet dat de PVV zal regeren maar toch moet je er ergens rekening mee gaan houden. Ik ben zelfs geneigd liever een combi VVD-PVV te zien dan een linkse coalitie. Je kunt nu al precies invullen hoe de sociale partijen campagne gaan voeren en de debatten aan gaan vliegen.
Het zal interessant zijn om de peilingen in de aankomende weken te monitoren, zien of er iets verandert ons de hoop zetels van Wilders en waar ze naartoe vliegen. -
Zoals ik al eerder zei in dit topic, de VVD komt met hangende pootjes terug als ze na de PVV de grootste partij worden. Alles voor de macht van het regeren.