Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Kagchelland_NL *verrassing
-
@Kagchelland_NL *daar
-
@Kagchelland_NL Lol ik heb me ook doodgeërgerd deze campagne aan Roemer die de inkomens 'eerlijker' gaat verdelen, waarmee hij bedoelt nog hogere percentages te heffen op hoge inkomens en lagere percentages op lagere. Terwijl dat juist ontzettend onrechtvaardig is en een boete op een succesvolle carrière.
Juist een systeem waarin je beloont wordt voor prestaties is eerlijk. In ons systeem bestaat er netto amper een verschil tussen bruto-inkomens van 20k per jaar en 30k per jaar...
Maar gelukkig heeft de SP maar 14 zetels en de VVD er 33. Ze moeten trouwens justitie maar aan het CDA overlaten ofzo.
-
@Suiz-Luárez_NL *beloond
-
@jeffreyelzinga_NL Er zijn momenteel geen alternatieven, miljoenen huishoudens zijn aangesloten op gas en dat kun je niet in 2 dagen veranderen. We moeten er wel naartoe dat we onafhankelijk van jullie gas worden, maar dat gaat niet per direct. Ben het er wel mee eens dat de staat gedupeerden gewoon de schade moet vergoeden en dit niet door fucking Shell moet laten beslissen.
-
@Kagchelland_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
dat die partij geen voorvechter is voor de zwaksten in de samenleving inderdaad. Gelukkig hebben we dat 38 andere partijen voor...
Ik probeer je niet te overtuigen, ik probeer duidelijk te maken dat arm relatieMet die stelling ben ik het absoluut wel eens, mensen die niet willen werken moet je alles ontnemen, maar wat wil je dan? dat ze gaan zwerven en tot overlast zijn? volgens mij is het 60% mensen met dubbele paspoort. Dat is de grootste gedeelte waar wij voor betalen en die worden juist binnen gelaten door de VVD, zowat de enige partij die gemakzuchtig is over deze kwestie. Ik vind een linke opositie meer dan normaal in Nederland. Maar dan liever PVDA, GroenLinks en CDA oid.
-
@Suiz-Luárez_NL Klopt, maar 2 dagen is wat anders dan jaren.
Jij vergeet dat dit al in de jaren 60 al bekend was. Je hebt dus al bijna 60 jaar de kans gehad om een oplossing te zoeken. De oplossing van Rutten was nog meer gas producren en dan terug brengen naar normale staat en vervolgens te roepen we hebben het gehalveerd. (wat gewoon keihard de feiten voor liegen is). Volgens mij waren alleen CU en Groenlinks hier mee bezig. En Rutten is zowat de enige die blind dat ding omhoog zou knallen bij een strenge winter. -
@jeffreyelzinga_NL Dat is dan slecht gedaan van de overheid in de gehele geschiedenis, maar dat kun je niet op 5 jaar Rutte afschuiven.
-
Er hebben iig 77 zetels (VVD, PVV CDA SGP FVD) campagne gevoerd om de immigratie heel sterk te beperken. Het mag dus niet zo zijn dat ze dat in coalitieonderhandelingen met bijvoorbeeld D66 zomaar overboord gooien.
-
@SIRclitjeslikker_NL
zolang dat niet de main issue is kunnen ze het prima overboord gooien, het hangt ervan af wat ze bereiken nadat ze het overboord hebben gegooid. Als vvd het overboord gooit en het binnen 4 jaar voor elkaar krijgt dat de belastingen voor de rijken wordt vermindert dan hebben ze het nog steeds goed gedaan -
Dan heb je altijd nog mensen die inderdaad niet kúnnen werken, waar we heel veel steun voor hebben. maar die armoede in Nederland geloof ik niet zo in. Je hoeft het niet met me eens te zijn
Die bestaat er wel, al is armoede een relatief begrip. Wat mij stoort is dat mensen die toch werken (eigen bedrijf dmv re integratie via UWV), ondanks dat deze 100% zijn afgekeurd op basis van fysieke klachten, het sociaal minimum krijgen. Elke euro die ze zelf winst maken ook moeten inleveren.. dus waarom werk je dan? Dat je geen dubbel salaris&uitkering krijgt, oké logisch... maar dat je elke euro afpakt bovenop het sociale minimum, wat echt geen reet voorstelt op zich.
Hier zou je een beloning voor moeten komen, wanneer je niet genoeg verdiend om van je uitkering af te komen, je toch een klein percentage in je zak mag steken van je eigen verdiende centjes. Een verschil tussen op je reet op de bankzitten - of na een handicap/ongeval toch werken (al is het een eigen bedrijf). Er kan wat mij betreft nog steun bij
-
@Suiz-Luárez_NL #lol ja meneer die het eigen risico een boete voor ziek zijn noemt wil mensen die succesvol zijn beboeten. Ironie past wel bij die guitige kop van Roemer.
Ik ben dan ook een beetje allergisch geworden voor dat woordje 'eerlijk'. Klaver had er in de debatten/campagne ook al een handje van.
-
Het probleem is echter dat ik zo'n 15 miljoen kilo kip op voorraad heb en geen kilo is niet-halal. Slachthuizen geven er massaal aan toe omdat ze omzet missen. Daardoor kan de consument niet altijd meer kiezen.
Sorry dat ik hierop terugkom, maar mij valt nu voor het eerst op (bij de AH althans) dat daar expliciet vermeld wordt of het vlees 'halal' is. Van vier stellingen kip/vlees/vis is amper een kwart stelling 'halal'. Is de rest dan stiekem halal of hoe verhoudt dat zich tot jouw 'slachthuizen geven er massaal aan toe' verhaal?
-
@timeenennaam_NL Klopt, supermarkten kopen direct bij slachthuizen en, zoals elke klant, kun je vragen om het Halal-logo weg te laten.
Zo verpakken wij ook zelf kipfilet, een klein deel van de klanten wil pertinent géén Halal logo op het etiket. Dat maakt het product niet minder Halal omdat niemand meer zonder Halal certificering slacht. Dit weten de klanten dan ook, vrij triest.
Een mooi voorbeeld van tegenstellingen in een maatschappij denk ik.
-
Ik kan ook een verhaal ophangen over dat de 'plofkip' zoals Wakker Dier er mee schermt niet bestaat in de vorm die zij beschrijven. En dat die 'Beter leven kip' vier keer zoveel carbon footprint (milieuvervuiling) oplevert. Maar dan blijven we bezig.
Goed dat Thieme en kornuiten rondlopen, jammer dat ze grotendeels jokken
-
Nederlaag voor de mensheid dat we in duizenden jaren ontwikkeling nog steeds niet verder komen dan per se 'halal' vlees moeten hebben, omdat een fucking gek dat ooit bedacht heeft
-
@Suiz-Luárez_NL
Grappig om te zien dat je het idee hebt dat de mensheid een soort (moreel/ethisch) proces zou moeten doormaken in duizend jaar. Je sluit hiermee uitstekend aan bij christelijke en marxistische (teleologische) visies op het verleden, hetgeen ik wel ironisch zou willen noemen. -
@Kagchelland_NL
Werkelijk halal-vlees kan toch nooit op industriële wijze worden geproduceerd? Hoe kan dit nou winstgevend voor slachthuizen zijn? -
@timeenennaam_NL Ik weet niet of het slim is om hier eerlijk op te antwoorden
-
@jeffreyelzinga_NL Ja dat is leuk dat het al 60 jaar aan de gang is, echter waren er toen nog geen nieuwe technieken voor het overbrengen van warmte/energie. Daarnaast is bijvoorbeeld het warmte als zijnde begrip ook nog niet gereguleerd in wetgeving, waardoor je itt elektriciteit of water ook minder opties hebt als overheid zijnde.