Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@timeenennaam_NL Interessant punt, maar ben het gedeeltelijk oneens met de eerste zin. Ik denk dat vrijheid en gelijkheid (en de daaruit voortvloeiende democratie) meer een natuurlijk instinct zijn. Als klein kind vind je zelf dat je zelf mag bepalen wanneer je snoep mag, hoe laat je naar bed mag, en vind je dat je net zoveel te zeggen hebt over waar jullie op vakantie heen gaan.
Het enige wat vervolgens geïndoctrineerd wordt is op welke manier jouw vrijheid en gelijkheid beperkt wordt door die van een ander.
-
en vooral ook door gezag van bovenaf
-
@jeffreyelzinga_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL dus jij denkt dat de enige armen de uitkeringtrekkers zijn? Wat dacht je van al die mensen die hun banen zijn verloren en werken onder het minimum norm zonder pensioen rechten? Of die mensen die jouw huis op en top maken maar op hun 50e afgekeurd worden en nog amper rond komen?
Nee hoor, ik geef ook aan "de meeste", er zijn ook mensen die er niks aan kunnen doen en daar moet ook een oplossing voor gezocht worden.
Dat doe je alleen niet door iedereen lekker wat geld te geven, je moet de uitkeringen lekker ver versoberen zodat mensen aan het werk gaan. Maar dan wel gelijk wat voor de uitzonderingsgevallen regelen.Ook vindt ik het geen gek idee om de mensen die zware beroepen hebben beter te belonen. Die mensen kunnen overigens zichzelf ook gewoon laten omscholen!
-
@DominicM_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL jesus christ
Tja, er zijn ook mensen zoals ik die het beste met het land voor hebben!
-
@Suiz-Luárez_NL
Je wil dus eigenlijk beweren dat je geheel vrijwillig, zonder enige beïnvloeding vanuit media, ouders en de rest van je omgeving democratische waarden hebt omarmd? -
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik denk dat vrijheid en gelijkheid (en de daaruit voortvloeiende democratie) meer een natuurlijk instinct zijn.
Ik zou eerder willen zeggen dat conflicten oplossen met geweld meer een natuurlijk instinct is dan vrijheid en gelijkheid. Mag ik concluderen dat jij meent dat mensen als democraat worden geboren?
-
@timeenennaam_NL mmm, moet toegeven dat ik hier niet zo vaak over heb nagedacht en me wellicht op glad ijs bevind.
Is moeilijk vast te stellen omdat indoctrinatie eigenlijk al begint voordat je zelf kan praten, maar vast staat dat het een proces is om kinderen gezag aan te leren en ik denk in ieder geval dat gezag accepteren niet iets natuurlijks is. Dat duidt er voor mij op dat vrijheid (niemand kan de baas over mij spelen) en op (gelijkheid -> we hebben allemaal evenveel te zeggen over dingen die ons allemaal aangaan) dat wel zijn. Dat sluit verder helemaal niet uit dat geweld de eerste primitieve reactie is wanneer iemand anders dus wel de baas probeert te spelen over jou of dingen die jou aangaan. Naarmate gezagsverhoudingen zijn aangeleerd zal men zelf ook in een gezagsrol proberen te geraken.
Naja dit typ ik al denkende, zou me niks verbazen als een kindpsycholoog dit weer helemaal ontkracht.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@timeenennaam_NL Interessant punt, maar ben het gedeeltelijk oneens met de eerste zin. Ik denk dat vrijheid en gelijkheid (en de daaruit voortvloeiende democratie) meer een natuurlijk instinct zijn. Als klein kind vind je zelf dat je zelf mag bepalen wanneer je snoep mag, hoe laat je naar bed mag, en vind je dat je net zoveel te zeggen hebt over waar jullie op vakantie heen gaan.
Het enige wat vervolgens geïndoctrineerd wordt is op welke manier jouw vrijheid en gelijkheid beperkt wordt door die van een ander.
https://en.wikipedia.org/wiki/Original_position
dit vind je wel interessant denk ik
-
@Dave-Jansen_NL Graag gedaan.
-
@Dave-Jansen_NL Geen dank
-
Natuurlijk is het uitgangspunt dat werken moet lonen redelijk. Maar als je de uitkeringen op het sociaal minimum met 20 procent gaat verlagen, valt te vrezen dat velen niet meer kunnen rondkomen.
De hoogte van de uitkeringen lijkt me nu wel ongeveer goed, en de belastingverlagingen van de afgelopen jaren zijn vooral bij werkenden met een laag inkomen terechtgekomen, waardoor het verschil uitkering-werk al groter is geworden.
-
@Dordt-ja_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Natuurlijk is het uitgangspunt dat werken moet lonen redelijk. Maar als je de uitkeringen op het sociaal minimum met 20 procent gaat verlagen, valt te vrezen dat velen niet meer kunnen rondkomen.
De hoogte van de uitkeringen lijkt me nu wel ongeveer goed, en de belastingverlagingen van de afgelopen jaren zijn vooral bij werkenden met een laag inkomen terechtgekomen, waardoor het verschil uitkering-werk al groter is geworden.
20% verlagen lijkt me meer dan redelijk, alleen dan krijg je de mensen weer aan het werk. (Wel moet je zorgen dat er wat met de uitzonderingsgevallen gebeurt).
Graag hoor ik van jou een voorbeeld waarom de uitkeringen zo goed zijn? Bewijs is er niet, want het gaat namelijk niet goed. Zijn er al meer mensen aan het werk? Je hoort nog steeds mensen op tv e.d. die zeggen waarom zou ik gaan werken als mijn uitkering ongeveer gelijk is.
Hierin schiet de regering wat mij betreft tot nu toe nog tekort.
-
Rob Dekkers, je mag niet klagen over de uitslag van de verkiezingen, want jij hebt niet gestemd.' Ik en andere die NIET gestemd hebben, moeten vooral hun mond houden. Maar WAAROM?
Alles heeft zijn reden, het lot is allang bepaald. Het staat id sterren beschreven. Toeval bestaat niet en niets is minder waar....
De reden van de NIET stemmers, is heel erg sterk en duidelijk. WIJ HEBBEN GEEN INVLOED OP UITSLAGEN!!!!!
1 ding is erg duidelijk naar voren gekomen.... VVD had nooit kunnen winnen, omdat de onvrede in ons land ontzettend hoog is en negatief richting de VVD en consorten. Op hun facebook account was 9 vd 10 vd mensen negatief.. Afijn, de lijst kunnen we heel groot maken, maar dat kan je zelf wel invullen.
Dat VVD ging winnen met een getal van 33 zegt alweer genoeg, bij degene die al iets weten over numerologie:
"Afgelopen woensdag mocht het volk weer hun stem laten horen, door op een politieke partij of leider te stemmen. Althans, het voelde voor de meeste mensen alsof ze daarmee invloed op de politieke koers van dit land kunnen uitoefenen. Verkiezingen laten meestal een bepaalde politieke verschuiving zien. Zeker in tijden dat er veel onvrede is, wordt er afgerekend met de regerende partij, zodat een andere partij van de gevestigde orde het stokje kan overnemen. Dat Rutte tijdens deze verkiezingen opnieuw herkozen is, is dan ook op zijn minst opmerkelijk. Nog opmerkelijker is het aantal behaalde zetels: 33 op precies te zijn. Een belangrijk getal voor de Illuminati en binnen de Vrijmetselarij. Een goed moment om dit getal eens onder de loep te nemen.
De Illuminati en numerologie
Wie zich verdiept in de Illuminati komt steeds bepaalde getallenreeksen tegen: 11, 911, 22, 33, 13 en 666. Dat is niet zonder reden, want numerologie behoort tot de ‘verborgen kennis’, die door de Illuminati en Vrijmetselaars wordt benut om hun sinistere plannen te bekrachtigen.
De nummers 2, 3, 5, 7, 11, 13, zijn priemgetallen, een getal dat alleen door 1 en zichzelf gedeeld kan worden. De cijfers 22 en 33 zijn meervouden van het getal 11. Het cijfer 39 is 3 x 13. Al deze getallen hebben een bijzondere betekenis voor de Illuminati. De Bilderberggroep heeft bijvoorbeeld een kern van 39 leden, die opgedeeld zijn in 3 groepen van 13. Het nummer 13 en 33 zijn Vrijmetselaarsnummers. Binnen de Vrijmetselarij is de 33e graad de hoogste graad binnen deze organisatie.
In haar boek ‘Het geheim van de Illuminati’ schreef Elizabeth van Buren: “In spirituele numerologie, zijn de nummers 11, 22 en 33 de drie ‘Meester Nummers’, waarvan 33 de hoogste is. (…) Dus in sommige kringen, heeft het nummer 33 een esoterische betekenis als de hoogste van de meester nummers.”SirCantlose?
-
Ik zag het op Feestboek maar ik skip zo'n post dan automatisch, lees hooguit 3 regels voordat ik concludeer dat mijn leven niet verrijkt zal worden door die tekst. Snap niet dat mensen zoiets uitlezen lol
-
@timeenennaam_NL Wat moet jij met zo'n modern medium als Feestboek?
-
@DominicM_NL
Je impliceert toch niet dat ik de tekst heb uitgelezen? -
@hap-slik-weg_NL
Door mijn leservaring merk ik aan de schoolgaande jeugd dat Facebook inmiddels geen modern medium meer is. Veel kwieke jeugdigen hebben geen Facebook of gebruiken het niet meer (want ouders zitten er vaak ook op). Twitter, instagram en uiteraard Whatsapp zijn tegenwoordig de moderne social media. Dus. -
Lol Twitter is echt al 5 jaar dood en begraven hoor. Recentelijk wel weer een uptick, maar de kinderen die jij lesgeeft hebben echt geen Twitter-account
-
@timeenennaam_NL Denk vooral Snapchat en Instagram hoor