Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@DominicM_NL In de praktijk zijn dat meestal de red-het-klimaat/asielzoekers-zijn-zielig- meisjes
-
@timeenennaam_NL Deels idd, maar ook irritante FvD'ers die bij alles 'het kartel' betrekken. Allemaal ontvolg ik ze
-
Ja sinds Baudet dat 'partijkartel' heeft genoemd is het ineens iedereens' woord. Verschrikkelijk #lol
-
@DominicM_NL Ik vind dat ook zo iets jammers aan die partij. Vind dat ze verder prima ideeën hebben, maar als je de hele tijd met dat partijkartel aankomt kan ik je niet echt serieus nemen.
-
@hap-slik-weg_NL Oh ik zie het andersom. Ik vind dat ze desastreuze ideeën hebben, maar dat hun kritiek op de elite vaak gegrond is
-
@DominicM_NL Haha, ja ik zeg ook niet dat het niet gegrond is, maar ik kan je niet serieus nemen als je constant partijkartel eruit kakelt.
-
Toch denk ik dat het de juiste strategie is om dat steeds tot op het irritante af te benoemen.
Het toekomstige succes van het FvD zit hem in de ontmanteling van de VVD. Uiteindelijk wil je hun kiezers laten inzien dat ze op een principeloze centrumpartij hebben gestemd die gek is op de Europese Unie, immigratie en andere oorzaken van lastenverzwaringen. Denk dat de term kartel kan helpen om aan te geven dat ze helemaal niet op zo'n wezenlijk andere partij dan de Pvda hebben gestemd wat dat betreft.
Ik hoop alleen dat ze niet in de val lopen dat ze zelf ooit het partijkartel worden, mja soit, tegen die tijd ben ik oud genoeg om zelf serieus genomen te worden in de politiek. Ik spreek ook een woordje latijn en kan ook nog wel een nootje op de piano raken, al ben ik niet zo sexy als ik er bovenop lig vrees ik.
-
Verder moet je ook nooit ergens ongevraagd over politiek beginnen nee, weinig mensen die er vrolijk van worden. Maar ik dacht in dit topic kom ik er misschien nog wel mee weg.
-
@SIRclitjeslikker_NL Maar zijn VVD-kiezers anti-EU dan? Stemmen ze op de VVD vanwege het immigratiebeleid? Ik denk dat voor een meerderheid het antwoord 'nee' geldt op deze vragen
-
@SIRclitjeslikker_NL Nouja mij hou je dan lekker bij de VVD in ieder geval.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik vind het ook vrij kort door de bocht, aar jij hebt dan ook een uitgesproken mening over VVD. Alleen de stemmers...die zullen niet op de partij stemmen als ze ook zo dachten
Zelf ben ik zéker een voorstander van de EU en ondanks Europese samenwerking een streng immigratiebeleid. Ik vind alleen 'Alle moslims zijn duivels' niet echt the way to go.
Denk wel dat FVD zijn publiek moet putten uit VVD en PVV maar om andere redenen dan jij noemt.
-
Snap ineens wat Leroy bedoelt als ik zo'n comment bovenaan zie staan maar die Marokkanen moeten zich echt eens aanpassen en Nederlands leren. En dan die laatste zin er nog bovenop
-
Willen we meer of minder Marokkanen!?
-
@DominicM_NL En er zijn er tig van zulke bij elke NOS/Nu.nl post. Dat 24% hoger opgeleid is in Nederland (HBO+) is tot daar aan toe, maar ik heb het gevoel alsof alles wat er onder dat niveau zit nog nooit naar school is geweest.
-
@DominicM_NL Nou ik ben zelf ook een potentiele vvd-er. Er is gewoon een rechtse manier van denken waar de vvd en fvd in veel punten gewoon met elkaar overeen komen.
Het eerste wat wij denken als we een dom NPO programma zien is ''zonde van onze belastingcenten''. Ondanks dat wij niet per se fan zijn van Wilders vinden we het je reinste betutteling als hij weer eens wordt aangeklaagd etc, je kan het rijtje zelf ook wel afmaken.
De hele manier van ''kartelpolitiek'' om het maar even zo te noemen voeren is precies waar de FVD nu zo in verschilt van de VVD, en het verlaten van de Europese Unie is daar nu juist en centraal onderwerp in omdat die Unie steeds verder federaliseert en bevoegdheden overneemt waarmee ze juist voor dit soort betutteling en lastenverzwaringen zorgen. VVD wordt op die manier een beetje rechts lullen maar dat steeds minder waar kunnen maken.
Je kunt het er ermee oneens zijn dat de unie verlaten en bindende referenda instellen goede ideeën zijn, maar dit is nu wel precies waarmee de partij zich van de VVD onderscheidt en wat je dus ook moet benadrukken als je hun kiezers wilt winnen.
. -
@Kagchelland_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
an de EU en ondanks Europese samenwerking een streng immigratiebeleid
Het bestaan van de EU leidt op zichzelf al tot ongecontroleerde immigratie omdat elke EU staatsburger overal in de Unie mag wonen. Economische vluchtelingen die het een paar jaartjes uitzingen in een Zuid-Europees land waar ze dan een verblijfsvergunning krijgen kunnen zich hier gewoon probleemloos vestigen.
In een iets andere context had je bijvoorbeeld ook de situatie waarin wij twee Guantanamo gedetineerden weigerden en Spanje hen wel toeliet. Die kunnen gewoon vrij hierheen reizen.
Daarnaast is het dus ook veel moeilijker om asielzoekers te screenen aangezien die taak nu veelal wordt overgedragen aan landen als Italie en Griekenland die daar minder belang bij hebben.
De enige EU landen met een streng immigratiebeleid zijn landen zoals Tsjechie die alle EU regels aan hun laars lappen.
-
@SIRclitjeslikker_NL Oh, ik niet hoor. Nexit en snel graag
-
@SIRclitjeslikker_NL Hence the word 'ondanks'
Dooddoener van de Nederlandse politiek: Een perfecte partij bestaat niet.
Toch kies ik altijd liever voor een partij die wellicht minder anti-immigratie is dan de strengste die we nu hebben, het is namelijk maar een onderdeel van een veel breder beleid waar je voor stemt.In essentie stem ik VVD omdat ik al jeuk krijg van het woord "eerlijk" door Roemer en Klaver. Gisteren bekeek ik mijn loonstrookje en zie ik een bedrag waarvoor je een auto kunt kopen naar de belastingdienst gaan, en dat elke maand weer, en dat bedrag moet volgens die heren omhoog. Namens alle mensen die op dat moment (zeg ronde 10.30) nog op bed lagen: Bedankt! Want dat is eerlijk....
Grenzen dichtgooien is geen optie als je voorstander bent van de EU. Nu zijn er genoeg partijen voorstander van de EU dus ben ik blij dat VVD dan nog enigszins tegengas geeft op gebied van immigratie. Het is niet echt een kwestie van afwegen, zowel PVV als FVD staan (afgezien van immigratie) erg ver van mijn ideaal.
-
het woord "eerlijk" door Roemer en Klaver
Klopt, ergens in hun hersens is de rare kronkel ontstaan dat nivelleren = eerlijk
-
@Suiz-Luárez_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
het woord "eerlijk" door Roemer en Klaver
Klopt, ergens in hun hersens is de rare kronkel ontstaan dat nivelleren = eerlijk
Hopelijk gaat iemand die kronkel er een keer uithalen, want wordt er ondertussen kotsmisselijk van.
Het valt me op dat hier beste veel rechtse mensen op het forum zitten