Kost verbonden aan ontslag
-
Ik las onlangs een voorstel op het Engelse forum. Ik vond het alvast een interessant idee. Het komt hierop neer:
Wanneer iemand ontslag neemt van zijn team zou hij een kost moeten betalen van bijvoorbeeld 50 à 100 bc (laat ik aan GB over). Dit om te voorkomen dat managers te snel ontslag nemen bij slechte resultaten, een fenomeen waar veel van mijn competities onder lijden. Ze beginnen zo goed als vol en eindigen met nog max. 5 tot 10 actieve managers.
Deze kost verbonden aan het ontslag nemen moet een drempel vormen voor dit soort managers en zorgen voor vollere (en dus leukere) competities.Benieuwd wat jullie ervan denken!
-
klinkt een goed idee, misschien kan dit iets zijn: 10% van je totale bc gaat er vanaf, als je 10.000+ bc hebt zelfs 25%. Als iemand bijvoorbeeld maar 230 bosscoins heeft, die gaat niet zo snel ontslag nemen dan iemand die 10.000+ bc heeft
-
Ik verwacht eigenlijk niet dat Gamebasics dit gaat doen. Gamebasics kan je namelijk niet verplichten om het hele seizoen af te maken. Er zullen genoeg managers zijn die maling hebben of er een ontslag op hun profiel staat en gewoon ontslag nemen als ze daar zin in hebben. Als ze dan vervolgens Bosscoins moeten gaan betalen om ontslag te nemen, bestaat er een zeer groot risico dat deze gebruikers dan nooit meer terugkeren op OSM.
Ik begrijp zeker dat het frustrerend is als managers hun team verlaten en je met een zo goed als lege competitie zit, maar dit lijkt mij ook niet de juiste oplossing.
-
@fc-eddie_nl Gamebasics verplicht ons al om met alle tools aan te spelen willen we uberhaupt kans maken op een volle competitie zonder mensen zelf te moeten gaan uitnodigen.
Zie eigenlijk wel iets voor dit idee, maakt de kans op 10k managerpunten in één competitie ook weer iets groter.
-
@fc-eddie_nl Denk dat die managers die vaak ontslag nemen sowieso niet veel BC kopen, dus niet echt bijdrage aan het verdien model. Ik zou groot voorstander zijn van een 50BC straf voor ontslag.
-
Zoals ik eigenlijk al verwacht had, zal dit niet ingevoerd gaan worden.
OSM heeft al veel onderdelen die je moet afhandelen met Bosscoins. Veel managers hebben geen moeite met het nemen van ontslag. Gamebasics verwacht dan ook veel klagende gebruikers of zelfs managers die nooit meer terugkeren op OSM, als het nemen van ontslag ook Bosscoins gaat kosten. In het verleden moest je zelfs 2 dagen wachten voordat je weer een nieuw team kon gaan managen na het nemen van ontslag. Dit leidde ook al tot managers die stopten met het spelen van OSM.