Scoutlijst nieuwe engine
-
Hi all,
Aangezien er veel veranderd is de afgelopen jaren en ik regelmatig een vraag over de 'oude' manier van scouten voorbij zie komen ben ik op het volgende idee gekomen.
Ik ben namelijk van mening dat wij wel degelijk een grote invloed hebben op de manier van scouten.
Op het moment dat jij een speler op het oog hebt waarvan er niet veel zijn is er een aanzienlijke kans dat de scout terug komt met jou sterspeler.Voorbeeld: Panagiotis Retsos is een 20 jarige verdediger van Bayer 04 Leverkusen met een Griekse afkomst.
Hoeveel Griekse verdedigers spelen er in de Bundesliga? 2 om precies te zien.
Ik deze manier van scouten nu 5x gebruikt waarvan de scout 4x met mijn sterspeler terug kwam.Alvast bedankt en graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.
Groet,
Marcos -
@marcosrojos_nl
Hi,Dat klopt inderdaad. Sinds je bij de filters de nationaliteit en de competitie van een speler kunt selecteren, is het weer mogelijk om gericht te scouten zoals voorheen altijd het geval was. Alleen bij de grote voetballanden merk je soms dat wanneer je alle criteria invult je soms niet de speler in je scout krijgt die je eigenlijk wou hebben. En dit kan ook komen vanwege het feit dat de gewenste speler al bij een ander team in je competitie zit.
Wat is precies jouw idee/suggestie t.o.v. het huidige scoutsysteem?
-
Ik denk dat hij bedoelt dat de OSM Scoutlijst weer terugkomt, dat was aanklikken op de lijst en zo werd de speler gescout, op deze momenten scout je dus heel specifiek naar 1 spelers, terwijl er nu 3 uitkomen.
-
Je zult toch echt zelf wat meer moeite moeten steken in het scouten. Gamebasics heeft altijd gezegd dat het weliswaar een simulatie game is, maar je toch zelf niet te lui moet worden en enigszins moeite erin moet steken.
-
@Patje1AFCA_NL
Het werkt in principe het zelfde inderdaad, ik denk niet dat de oude scoutlijst weer terug komt vandaar dat ik zelf een soort van scoutlijst heb gemaakt. Als je dan mijn bovenstaande instructies volgt is de kans dat je sterspeler ertussen zit veel groter. -
@tomruitenbeek_nl
Helemaal mee eens, dit maakt het ook weer leuk vindt ik zelf. Daarentegen ben ik wel altijd opzoek naar mogelijkheden om het makkelijker te maken. In mijn ogen net iets anders dan lui zijn hahah.Zoals ik tegen Patje gezegd heb, mocht je interesse hebben in mijn Excel bestand laat het me even weten. Ik ben namelijk op zoek naar mensen die mijn manier van scouten willen proberen zodat ik hier de lijst weer op kan aanpassen en verbeteren.
Thnxs allemaal voor het reageren!
-
@marcosrojos_nl Ik heb wel interesse. Kan je er geen gedeelde sheet van maken? Dat we allemaal kunnen helpen updaten.
-
@marcosrojos_nl Ik heb interesse, mag ik ook jouw Excel bestand?
-
Hallo,
Ik heb met het volgende probleem te maken.
Ik heb ontdekt dat er in totaal drie verdedigers van Franse komaf met waardering 80-89 van 25 jaar of jonger zijn. Zoals ik al verwachtte, kreeg ik deze spelers als mijn scoutresultaten. Ik had toen jammer genoeg niet genoeg geld om ze te kopen, dus dacht ik, ik scout ze opnieuw. Na drie pogingen komen ze steeds niet terug! Ik vroeg mij af, worden spelers maximaal eenmalig aangeboden en kun je ze dan niet meer bemachtigen (als je ze dan niet direct koopt)?Met vriendelijke groet,
bas_douma -
@bas_douma_nl Deze bug zou weer gefixt moeten zijn.
-
@joost-sœter_nl Dat is ie, bedankt! Wel jammer dat ik er in de crewcompetitie last van moest hebben..
-
@marcosrojos_nl He, ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in je excel bestand, heb je deze nog zo ja contact me even! Alvast bedankt!