Voetbal: Champions League & Europa League
-
De loting is inmiddels geweest :
RB Leipzig - Manchester City
Club Brugge - Benfica
Liverpool - Real Madrid
AC Milan - Tottenham Hotspur
Eintracht Frankfurt - Napoli
Borussia Dortmund - Chelsea
Internazionale - FC Porto
Paris Saint-Germain - Bayern MünchenAan de hand van de loting zie ik de volgende clubs doorgaan :
City
Benfica
Real Madrid
AC Milan
Napoli
Chelsea
Inter
BayernIn de Europa League hebben we nog de topper United-Barca.
Ajax en PSV hebben redelijk eenvoudig geloot met Union en Sevilla.
Grootste kanshebbers voor de Europa League zijn in mijn ogen : Villareal, Sporting Lissabon , Arsenal en de winnaar van Barca/United. -
@L-R-van-kessel_NL Eens, ik twijfel alleen of het wisselvallige Chelsea sterk genoeg is..
-
We gaan weer beginnen. Paar top affiches hoor
-
@Patje-Miltie_NL
AC Milan - Spurs verwacht ik inmiddels door de crisis in Milan toch winst voor de Spurs.
Chelsea zie ik inmiddels ook niet meer doorgaan.Real treft een zwalkend Liverpool
PSG-Bayern is ook een wedstrijd van 2 toppers die niet in vorm zijn, zeer benieuw hoe dit gaat in de CL.
Ik zag enige tijd geleden een bericht voorbij komen van iemand die vanaf 2015 10jaar in de toekomst de CL winnaar voorspelde en tot nu toe goed zat bij ieder seizoen, echter voor dit jaar staat daar Napoli op. Maar als ik zie hoe bepaalde topclubs hopeloos uit vorm zijn moet dit nog echt mogelijk zijn ook.
Voor volgend seizoen Arsenal.. Mocht Napoli echt de CL winnen dan weet ik op wie ik mijn geld zet voor volgend seizoen -
De crisis zal groter worden in Parijs, zeker wanneer zij in Munchen niet weten te winnen.
Spurs geef ik thuis nog zeker kans tegen AC Milan, al vind ik het persoonlijk (ondanks dat ik de Spurs aanhang) mooi als AC Milan als traditionele club toch weet door te gaan naar de volgende ronde. Potje AC Milan - Real Madrid is er wel één om je vingers qua namen bij af te likken natuurlijk. -
@L-R-van-kessel_NL En ik zal er geen minuut wakker van liggen, ik heb niets met Bayern maar dit vind ik wel prettig hoor hahaha
AC Milan is idd mooi maar dat is puur een beetje vanweg het tijdperk met Van Basten en co.
-
@Patje-Miltie_NL Dat tijdperk begon het bij maar toch ook zeker de tijd van Shevchenko, Gatusso, Nesta, Seedorf en Kaka
Uiteraard Maldini maar die was bij beide periodes betrokken. -
@L-R-van-kessel_NL Dat was idd ook een mooie generatie!
-
Dortmund heeft gisteren goede zaken gedaan door met 1-0 te winnen van Chelsea.
Al had aankoop Joao Felix hier ook een groot aandeel door 2 100% kansen te missen in de eerste helft.Benfica heeft zoals verwacht eenvoudig gewonnen bij Brugge en kan zich al voorzichtig opmaken voor de volgende ronde aangezien de return een formaliteit zal zijn.
-
@L-R-van-kessel_NL Roger Schmidt doet het echt absurd goed daar. In Eindhoven misschien dan toch te weinig geduld met hem gehad?
-
@Patje-Miltie_NL Totaal andere selectie en daardoor ook niet met elkaar te vergelijken.
Benfica is het Ajax van Portugal. De beste spelers en het meeste geld zit daar.
Bij PSV waren de middelen beperkter en is de filosofie totaal anders.
-
@L-R-van-kessel_NL Deels met je eens! Persoonlijk vond/vind ik echt dat hij te weinig credits heeft gehad.
En dat Benfica meer geld etc heeft zegt wat mij betreft niet zoveel. In 2018 zijn ze voor het laatst kampioen geworden.
Kijk nu bij PSG, hoeveel trainers sneuvelen er daar niet terwijl ze flierefluitend de Ligue 1 moeten winnen.
-
Wow, dat is wel de enige reactie na de Nederlandse inbreng van gisteravond zeg...
Barca tegen Man United was een heerlijke pot. Vooral de 2e helft!
-
@Patje-Miltie_NL Ajax was helemaal niets. Slaapverwekkend.
Het enige positieve was dat Bassey op zijn positie laat zien dat hij berensterk is en Rulli een hele goede keeper is.
Al had ik van te voren zelfs een overwinning van Union verwacht.
Ajax heeft niets te zoeken in Europa op deze manier.PSV heb ik niets van gezien, zij hebben pech dat Sevilla na een waanzinnig slechte eerste seizoenshelft eindelijk weer in een flow zit en was daardoor bij voorbaat al kansloos. PSV uit vorm en Sevilla in vorm hoef je denk ik niet veel van gezien te hebben om een 3-0 niet meer dan logisch te vinden?
Betreft Schmidt nog even, ik vond hem behalve een halve Duitse enclave naar PSV halen niet heel denderend. Het is natuurlijk makkelijker om goede voetballers aan het voetballen te krijgen dan middelmatige spelers.
Daarom lukt hem dit met Benfica wel op het moment, ook al is Benfica de nodige tijd geen kampioen geworden.Maar terug naar Europees voetbal:
United had wel een beetje pech, grote kans dat zij dit thuis gaan afmaken.Juve thuis gelijk tegen Nantes! Dat is nog de grootste lacher van de dag geweest,heel triest om hen zo in verval te zien raken.
Anderlecht verloor niet meer dan verwacht uit bij Ludogorets.
Lazio met 10 man eenvoudig voorbij Cluj.
Shaktar won wel verrassend in mijn ogen van Stade Rennes.Op naar de returns in de EL en ECL! CL aankomende week met Liverpool-Real
-
@L-R-van-kessel_NL Vanavond! Daar gaan we even voor zitten. Beide niet in vorm maar verwacht toch dat het thuisvoordeel Liverpool gaat helpen.
-
@L-R-van-kessel_NL Wat een match zeg. Ik dacht echt kat in het bakkie na die 2-0!
Napoli is ook sterk bezig zeg poeh...Zowel competitie als CL.
-
@Patje-Miltie_NL Zo dat was zeker een potje zeg.
Die Modric blijft toch ook om van te genieten niet normaal. Beide keepers met een blundertje. Ja Real is zo goed als door naar de volgende ronde. Hoop op een pot City-Real in de volgende ronde.
Napoli had ik ook wel verwacht, daar waar Frankfurt al even wat minder draait. En zoals eerder gezegd Napoli gaat de CL winnen volgens iemand zijn voorspelling van 8 jaar geleden Ik begin alvast in te zetten voor Arsenal volgend seizoen als winnaar haha.
Vanavond RB Leipzig-City & Inter-Porto.
De eerste verwacht ik leuk aanvallend voetbal en bij de 2e juist contra. -
@L-R-van-kessel_NL Ik ben zeer benieuwd of je gelijk krijg met je Napoli!
Vanavond nu niet echt de potjes dat ik zeg "ik blijf er voor thuis:. Alhoewel RB wel verzorgd voetbal kan spelen.
-
Napoli is gewoon de best spelende ploeg van Europa op het moment. Paar klassen beter dan Inter en AC die ook op doorgaan staan.
Daarnaast is er ook geen topvorm bij Real City en Bayern. Mede daarom zie ik zelfs Benfica als serieuze outsider. Benfica Napoli is wel echt de droomfinale.
-
Die overwinning van AZ in Rome had ik even niet zien aankomen, wat ontzettend knap!
Dat Dortmund eruit zou liggen had ik ook niet verwacht na de slechte reeks van Chelsea.