Voetbal: Champions League & Europa League
-
Als je 2x onnodig verliest van Liverpool en onnodig gelijkspeelt uit tegen Atalanta, moet je deze laatste wedstrijd eigenlijk gewoon winnen. Wellicht dat die barslechte wedstrijd tegen Twente wel het juiste zetje gaat geven.
Ondanks de onrust heeft AZ genoeg kwaliteiten om te overwinteren. Feyenoord gaat het niet redden.
Resultaat: Ajax overwintering CL, PSV en AZ overwintering EL.
-
@fc-eddie_nl dat laatste resultaat eerst nog maar eens zien. Ik vind geen garantie je thuis per se wint van Bergamo, je kan ook verliezen, ze stonden vorig seizoen op halve minuut na in de halve finale van de CL.
-
Ben benieuwd naar de ontknopingen deze week. Zal Ajax overwinteren in de CL of wordt het toch EL? Atalanta heeft aan een gelijkspel voldoende, dus die gaan afwachten en loeren.
-
@fc-eddie_nl Dit zou heel mooi zijn. Ook voor het Nederlandse voetbal.
Hopelijk kan Feyenoord zich ook daarbij voegen, maar dan moet het donderdag voetballend echt veel beter zijn dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. -
@maricja_nl We gaan het zien vanavond met de eerste wedstrijden...
-
Wat een bittere Europa week voor het NL-voetbal zeg.
Alleen PSV heeft potten kunnen breken.Ajax heeft niet het spel op de mat gelegd wat we graag zouden willen zien. Dat ze met druk speelden was dan ook goed zichtbaar. Het was rommelig en slapjes. Gravenbergh is een leuk talent, maar soms nog onbezonnen in z'n acties. Doet me af en toe denken aan Max Verstappen. Hopelijk komen ze ver in EL.
AZ heeft het uit handen geven. Sterke 1e helft, veel kansen maar geen doelpunten. En in de 2e helft de deksel op de neus krijgen. Rijeka was ook wel erg vervelend met provoceren en gekke overtredingen. Vervelende spelers, laat ik het daar maar op houden.
Feyenoord was gewoon drama. Als je zo speelt, hoor je niet in Europa thuis. Laat ik daar verder ook maar geen woorden aan vuil maken.
Laten we dan maar juichen voor Ajax en PSV in Europa en hopen dat ze ver komen.
En dan gaan we @wooper_NL ook steunen met Club Brugge -
@maricja_nl ik ben er nog altijd niet goed van hoor. In de 92ste minuut op de lat
-
@wooper_nl Vandaar ook ff extra steun voor jou en de andere Club Brugge supporters.
Brugge was zo close bij overwintering in de CL. En dat met 10 man. -
@maricja_nl Bar en boos inderdaad..
Ten Hag wederom onbegrijpelijk in zijn keuzes..Waarom start je met Brobbey..Tadic in de spits en Promes linksbuiten was een beter alternatief geweest. De hele 1e helft geen fatsoenlijke aanval voorbij zien komen.
Terecht uitgeschakeld, hopelijk een beetje leuke loting in de EL nu.Feyenoord moeten we geen woorden aan vuil maken, die hebben zichzelf al genoeg voor lul gezet.
Al is de nederlaag tegen die Oostenrijkers een dure vanwege de ranglijst.Van AZ ontzettend jammer vanwege de knappe prestatie tegen de 2 topploegen.
PSV heeft eindelijk eens gedaan wat ze moesten doen.
De Belgen hebben Antwerp en Brugge volgens mij nog in de EL..ondanks Wooper hoop ik dat beide 2x verliezen aangezien dat gunstig is voor de Nederlandse punten op de ranking.
-
CL uitschakeling vorig jaar zat een stukje pech bij. EL uitschakeling was volledig kansloos, en CL uitschakeling dit jaar ook. Als er nu weer een kansloze EL uitschakeling volgt is dat 3 op een rij. Dan zit Ten Hag niet zo stevig meer
-
Promes heeft verder ook niets laten zien. Bij zijn eerste de beste actie raakte hij alweer heel simpel de bal kwijt. Die is echt hopeloos uit vorm. Ik vond Brobbey juist erg goed spelen. Hij heeft laten zien dat hij de spitspositie op de Tadic-manier kan invullen. Traoré kan dat niet. Daar stuitert de bal vaak van zijn voet bij zijn aannames met de rug naar de goal.
@SIRclitjeslikker_NL Ajax kansloos uitgeschakeld? Valt toch wel mee? In geen enkele wedstrijd zijn we volledig zoek gespeeld. Niet door Liverpool en ook niet door Atalanta. We zijn uitgeschakeld door eigen falen. Ajax had gewoon minimaal 5 punten meer moeten pakken.
-
Voor de rest wel een teleurstellende Europese campagne tot nu toe. Dat Feyenoord het niet zou redden had ik wel verwacht, maar ik had toch iets meer van AZ verwacht. Dit was ook een mooie manier geweest om Slot een hart onder de riem te steken. Nu hopen dat Ajax en PSV ver kunnen reiken in de knockout-fase van de EL.
-
@fc-eddie_nl said in Voetbal: Champions League & Europa League:
Valt toch wel mee? In geen enkele wedstrijd zijn we volledig zoek gespeeld. Niet door Liverpool en ook niet door Atalanta. We zijn uitgeschakeld door eigen falen. Ajax had gewoon minimaal 5 punten meer moeten pakken.
Klopt wat je zegt. Bedoel met ''kansloos'' meer gewoon dat we slecht waren. Atalanta uit compleet weggegeven, thuis niks klaargespeeld. 2x een relatief matig Liverpool tegenover je gehad en 2x verloren.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Voetbal: Champions League & Europa League:
Klopt wat je zegt. Bedoel met ''kansloos'' meer gewoon dat we slecht waren. Atalanta uit compleet weggegeven, thuis niks klaargespeeld. 2x een relatief matig Liverpool tegenover je gehad en 2x verloren.
Ah, zo. Dan snap ik je
-
De loting is weer geweest.
Ajax - Lille
PSV - OlympiakosAllebei lastige tegenstanders op papier maar moet ook voor beide te doen zijn.
In de CL Barca-PSG (voor het zoveelste jaar op rij...)
Volledige CL Loting:
Borussia Mönchengladbach - Manchester City
Lazio - Bayern München
Atlético Madrid - Chelsea
RB Leipzig - Liverpool
FC Porto - Juventus
Barcelona - Paris Saint-Germain
Sevilla - Borussia Dortmund
Atalanta Bergamo - Real MadridCity, Bayern, Chelsea, Leipzig, Juve, PSG, Dortmund en Atalanta zie ik doorgaan.
Ik ben benieuwd of BMG ook net als Schalke word afgedroogd door City.
Atalanta zie ik wel stunten tegen Real..Loting EL met 2 mooie affiches:
Rode Ster- AC Milan
Benfica- ArsenalDe Belgen mogen tegen Kiev en Rangers..
-
@l-r-van-kessel_nl geweldig Arsenal is al bijna aan te degraderen in de PL en nu krijgen we ook nog eens Benfica in de EL
-
@fc-legend-kyrill_nl Zou wat zijn, de EL winnen en daardoor de CL in gaan maar ook degraderen naar de Championship . Een unicum in dat geval.
-
De winterstop is voorbij en er word bijna weer met Europees voetbal gestart, zitten jullie er al klaar voor?
Tevens word er gesproken over weer een nieuwe opzet van de CL in een soort Amerikaans systeem. Eerst in een league met zn allen, waar je niet tegen iedere tegenstander speelt.
Vervolgens volgt er een K.O. a.d.h.v. de ranking wie tegen wie speelt.Mijn ziens halen we de charme van de topwedstrijden af, daar waar er een tsunami aan 'superwedstrijden' zijn en door die overkill word het minder aantrekkelijk.
-
Ze moeten gewoon van het huidige format afblijven, niets mis mee. Altijd die nieuwigheden verzinnen voor de extra centen, degoutant en heeft niks meer met het spelletje voetbal te maken.
-
Haha dit hebben ze gewoon van fifa seizoenen gejat