Voetbal: Champions League & Europa League
-
Liverpool gaat met 2-1 verliezen van Leipzig. Barcelona - PSG eindigt in 1-1
-
@fc-eddie_nl Maar lastig te kiezen wat te kijken. Ik gok toch op Liverpool Leipzig als leukere pot
-
Uiteindelijk werd het de Mbappe show. Als PSG zo speelt als gisteren winnen ze de cup dalijk ook nog en dat hoop ik nog steeds niet.
Laat Mbappe de CL maar winnen bij een traditionele topclub.Liverpool heeft ook zijn plicht gedaan door bij Leipzig te winnen.
Wie van de underdogs (Leipzig/Barca) op basis van de heenwedstrijden nog de meeste kans om te stunten?
Barca omdat het vaker heeft gestunt op deze wijze of de onvoorspelbaarheid van Liverpool dat zomaar in kan storten? -
Leipzig kan gewoon veel beter spelen dan ze gedaan hebben. Vol gas op Anfield
-
Ik denk dat beide uitploegen het eigenlijk niet meer uit handen kunnen/mogen geven
-
Juve verliest van Porto, dat had ik dan weer niet verwacht. 2 snelle tegengoals na de aftrap..
Haaland liet ook even zien dat hij een CL koning is.Samen met Mbappe mag hij het uitvechten om de topscoorderstitel. Voor Haaland heb ik dan in die zin meer respect omdat hij bij een 'mindere' club speelt.
Vanavond EL..
-
@l-r-van-kessel_nl ik vond het genieten Mbappe en Haaland. Heerlijk om te zien! Mij betreft de opvolgers van Cristiano Ronald en Messi komende jaren, gaat titanen strijd worden tussen die twee. Vergelijbkaar met CR en Messi en Federer en Nadal voor de tennis sport waren! Mbappe hattrick en Haaland 2 goals en assist bij 3 goals in totaal van Dortmund, genieten! Vanavond PSV bij Olympiakos kijken en erna Benfica-Arsenal zin in ! Geen idee wat moet en kan verwachten.
-
Ik vind het eerlijk gezegd geen 'opvolgers' daar waar het een heel ander soort type spelers zijn.
Haaland is een afmaker pur sang en eerder een opvolger van Lewandowski, Mbappe is eerder een nieuwe Henry.
Messi & Ronaldo, zijn zoals Maradonne/Cruijff/Pele , niet te evenaren en/of vergelijken.
Messi de dribbelaar, technicus, onaards inzicht.
Ronaldo DE topatleet, bezit alle facetten van ultieme top.Haaland en Mbappe zijn zeker kanshebbers op toekomstige Ballon d'Or maar niet in de zin dat zij het het komende decennium samen gaan uitvechten.
Betreft EL, helaas heeft (zoals ik wel had verwacht) PSV het weer eens uit handen gegeven ..Ajax enigszins gelukkig maar volledig terecht gewonnen van Lille.
Nederland zet goede stappen op de uefa ranking dankzij wederom Ajax.
-
Ajax heeft weer gemurderd, eigenlijk had je daar gewoon met 0-3 terug naar Amsterdam moeten gaan. Lille heeft niks gecreerd en voor ons mocht hij al wat eerder vallen.
Anyway, afmaken en hopen dat we nog een ronde verder kunnen komen, oa united en milan nog ff ontlopen. In de kwart of halve finale zou een revanchering tegen de Spurs wel mooi zijn natuurlijk
-
@sirclitjeslikker_nl Halve finale tegen Spurs om ze daar terug te pakken.
Kwartfinale tegen Brugge.
Finale tegen AC Milan en dat Brobbey de 1-0 maakt in de laatste minuten en toch bijtekent -
We mogen vanavond weer in de EL..
Iemand nog toto-tips?
-
-
Leicester sta ik het meest versteld van dat ze niet door zijn gevolgd door Bayer Leverkussen en Hoffenheim.
De volgende 15 clubs kan Ajax loten :
AC Milan (ITA)
Arsenal (ENG)
AS Roma (ITA)
Dinamo Kiev (OEK)
Dinamo Zagreb (KRO)
Granada (SPA)
Manchester United (ENG)
Molde (NOO)
Olympiakos Piraeus (GRI)
Rangers (SCH)
Shakhtar Donetsk (OEK)
Slavia Praag (TSJ)
Tottenham Hotspur (ENG)
Villarreal (SPA)
Young Boys (ZWI)Mijn voorkeur gaat uit (in specifieke volgorde) naar Molde, Dinamo Zagreb, Young Boys, Slavia Praag, Olympiakos, Dinamo Kiev en Rangers.
Ik hoop ook eerlijk gezegd voor Ajax dat de clubs uit dit lijstje elkaar ook loten en wij dan tegen één van hen in de kwartfinale mogen.
Villarreal, Granada, Roma,United, Spurs en Arsenal ontloop ik nog liever even.
Halve finale tegen Spurs voor revanche, finale tegen United voor revanche.
De loting is om 13.00.
Mijn fantasy loting word in dat geval :
1-Ajax-Molde
2- Dinamo Zagreb-Young Boys
3- Slavia Praag- Olympiakos
4- Dinamo Kiev-Rangers
5- Shaktar-Arsenal
6- Man United- AC Milan
7- Spurs- Villarreal
8- AS Roma - GranadaKwartfinale :
A-1-2 (Ajax-Zagreb)
B- 3-4 (Slavia Praag-Rangers)
C - 5-6 (Arsenal-United)
D - 7-8 (Spurs-AS Roma)Halve finale :
A-B (Ajax Rangers)
C-D (Spurs-United)Finale Ajax-Spurs/United.
Winnaar Ajax.
Al vermoed ik helaas niet dat het zo gaat lopen als bovenstaande en dat de finale Villareal-United gaat worden o.i.d..Maar even dromen mag
Wat is jullie fantasy loting? De echte loting is om 13.00
-
Ajax kwam als eerste uit de koker en loot op het oog heel gunstig tegen Young Boys.
De topper Manchester United - AC Milan is op papier de mooiste wedstrijd.
Overige potjes :
Kiev-Villareal
AS Roma - Shaktar
Olympiakos - Arsenal
Dinamo Zagreb - Spurs
Slavia Praag - Rangers
Granada - MoldeHopelijk loot Ajax de winnaar van Slavia/Rangers en bereiken ze daardoor 'eenvoudig' de halve finale.
-
Die twee zijn niet te onderschatten hoor. Ik denk dat je nog best Granada/Molde loot.
Verder wel een leuke editie van deze EL. Eens wat meer ploegen uit allerlei landen itt tot voornamelijk de groteren
-
@dikketuur_nl Deze EL loting heeft meer weg van een ouderwetse Europa Cup 1 loting vanwege al die verschillende landen.
Granada pas ik toch liever echt voor, dat voetbal ligt Ajax niet, dat heeft Getafe vorig jaar nog maar eens laten zien.
-
We mogen vanavond weer!
Gaat Ronaldo Juve dit keer wel behoeden van een blamage na uitschakelingen door Ajax en Lyon?
Houd Dortmund het vol tegen Sevilla?Morgen hebben we Barca op bezoek bij PSG, komt er weer een stunt tegen het PSG zonder Neymar?
De return van Liverpool-Leipzig is vreemd genoeg ook weer in Boedapest.Donderdag mag ons aller Ajax het opnemen tegen Young Boys, waar de keeper er niet bij is daar waar hij in de competitie een hersenschudding heeft opgelopen. Ajax doet er goed aan nu al afstand te nemen van de Zwitsers zodat de week erna eenvoudig het karwei afgemaakt kan worden.
Wat verwachten jullie?
Kijktip : AC Milan-Man United..dit is op papier een echte klassieker
-
Behoudens een mirakel mogen we er toch wel van uit gaan dat PSG en Liverpool hun ticket voor de volgende ronde nu al op zak hebben denk ik
-
Spijtig van PSG.
-
@dikketuur_nl said in Voetbal: Champions League & Europa League:
Behoudens een mirakel mogen we er toch wel van uit gaan dat PSG en Liverpool hun ticket voor de volgende ronde nu al op zak hebben denk ik
Je weet maar nooit bij Barca, er zou zomaar verlengen kunnen komen.