Voetbal: Champions League & Europa League
-
Feyenoord wordt zowaar leuk om naar te kijken, moet niet gekker worden. Tuurlijk stelde dat Luzern helemaal niets voor maar er was zowaar eens beleving en het tempo lag hoog. Dat is wel eens anders geweest. Ook tegen nietszeggende tegenstanders.
-
Ik weet nog niet goed wat ik met voor moet stellen bij het deelnemersveld van de Conference League, als ik het zo zie krijg je in pot 4 allemaal teams van het kaliber FC Drita die je nog nooit hebt zien spelen, in pot 2 zitten vooralsnog degelijke teams die we uit de EL kennen (LASK Linz, Feyenoord, Maccabi Tel Aviv). In pot 1 heb je dan opeens Roma en de Spurs die het C elftal nog kunnen sturen, en in pot 3 moet je dan maar vooral niet over een Rapid Wien o.i.d. struikelen.
-
@sirclitjeslikker_nl De ouderwetse Uefa Cup, oostblok clubs, 'gevallen' Italiaanse en Franse clubs, en (sub)toppers uit Scandinavie.
Ik moet zeggen dat het wel zijn charme heeft voor de kleinere clubjes. Mooi toernooi voor AZ, Hadjuk Split, Rosenborg en bijvoorbeeld een Parma.
Play-offs beginnen deze week, ben benieuwd!
-
@l-r-van-kessel_nl
Ik vind wel raar dat de kampioen van de onderste helft van de EUFA lijst überhaupt een ticket voor de CL kwalificatie krijgt, eigenlijk mogen ze daar van weg wat mij betreft, de CL halen ze toch niet.
11 tickets voor de top 6 voor de EL Play-offs mag wel wat naar de CL, misschien mogen de top 10 wel ook weg van de nieuwe competitie.
Hebben de onderste helft tenminste een grotere kans om Europa te spelen. -
@yassin-mansousri_nl Hoezo raar? De Champions League, betekend KAMPIOENEN League..
Afgeleid van de Europa Cup 1 waaraan alleen de kampioenen van ieder Europees land aan meededen.De kampioen van San Marino, Albanie en Finland moet hier gewoon aan meedoen, juist omdat het de kampioenen zijn.
-
Leuke loting voor de Feyenoord supporters. Er zijn een hoop mooie monumenten die ze kunnen slopen in Praag en Berlijn.
-
Flauw.
Wat betreft Ajax; een van de makkelijkst mogelijke lotingen blijft gewoon vrij zwaar. Deze poule vind ik op papier zwaarder dan die van vorig jaar met Atalanta en Midyland en daar lieten we het ook al afweten.
Ik verwacht een paar sterke thuiswedstrijden en een derde plek.
-
Ja de lotingen , er zitten een paar zeer fraaie poules tussen in de CL maar ook een paar verschrikkelijke.
Ajax heeft op papier gunstig geloot maar dat biedt nog geen garanties.Feyenoord heeft zwaar geloot, Union gaan ze het niet van winnen, nu moeten ze met Slavia strijden om plek 2. Nu mag Slot zijn kunnen laten zien.
PSV heeft zwaar geloot en gaat het waarschijnlijk op zijn PSV's niet redden tegen Monaco en Sociadad.
AZ heeft allemaal verschrikkelijke clubs geloot, dat Oostblok is nooit fraai. Al dicht ik AZ wel kansen toe om dat te overleven.
Vitesse moet hopen dat Spurs weer met een B-team komt, al gaan ze het ook afleggen tegen Stade Rennes. Alleen die Camavinga is al eindbaas.
Overigens komt de winnaar van de Conference league dalijk gewoon uit de EL, een club die daar als derde eindigt gaat het winnen.
Ik noem een Real Betis bijvoorbeeld.
Het belooft weer wat moois te worden. -
@l-r-van-kessel_nl Haha, of PSV mag de conference league winnen. Mogen ze elke donderdagavond om zo'n nietszeggend cupje gaan ballen
-
Wat speelde Antony heerlijk gisteren, de man van de wedstrijd bij Ajax zeg.
De 1-5 overwinning is een evenaring van de grootste CL zege van Ajax ooit. (EC1 niet meegerekend!).City-Leipzig was met een 6-3 ook een zwaar spektakel, terwijl PSG punten verspeelde bij Brugge met een sterrenaanval van Neymar-Mbappe-Messi..
Real wint net voor tijd met 0-1 op bezoek bij Inter.
Liverpool trok aan het langste eind in een gevecht met AC Milan 3-2.De samenvattingen van deze potjes zijn toch allemaal de moeite waard.
Vanavond hebben we EL en Conference voetbal, benieuwd of daar verrassingen bij zitten.
-
@l-r-van-kessel_nl
Inderdaad een prachtig resultaat. Wat mij persoonlijk opviel, is dat de heren in de studio zo vielen over de blunder van Pasveer. Natuurlijk had hij hem moeten hebben, maar wat verwacht je dan ook van een 37-jarige keeper die als 3e keeper bij Ajax functioneert en nog geen CL-ervaring heeft? Natuurlijk kun je altijd op kritiek rekenen bij een persoonlijke fout, maar dat hij door Wesley Sneijder slechter werd bevonden dan de keeper van zijn amateurteam ging ook wel wat ver, ook al was die opmerking wellicht met een knipoog. -
@silvester-j_nl De heren in de studio begrijp ik, een gemiddelde keeper mag een blunder maken echter is Pasveer van het niveau Jeroen Verhoeven.
Hij heeft bij Vitesse een leuk jaar gehad maar daar blijft het bij, hij is als 2e keeper gehaald bij Ajax vanwege de schorsing van Onana.Hij heeft in de JCS tegen PSV al gigantisch lopen blunderen, tegen Sporting was hij wederom onzeker en stond hij meerdere keren te schutteren.
Die blunder van de 1-2 spreekt voor zich, echter ook de blunder met het afgekeurde doelpunt had cruciaal kunnen zijn en de wedstrijd verder kunnen doen kantelen als het geen buitenspel was.
Ook bij overige ballen welke hij kon klemmen, stompte hij deze weg uit onzekerheid.Wat ik niet begrijp van EtH, is dat hij Pasveer in de rust niet had gewisseld voor Gorter.
Gooi die voor de leeuwen, slechter dan Pasveer kan hij het niet doen. -
Ajax heeft gisteren weer goede zaken gedaan door met 2-0 te winnen van Besiktas.
Club Brugge heeft verrassend gewonnen op bezoek bij RB Leipzig maar de grootste verrassing van de avond kwam van Sheriff uit Moldavie vandaan door te winnen op bezoek bij Real Madrid!
Ik ben benieuwd wat de overige Nederlandse clubs donderdagavond gaan presteren..
-
Goedenavond,
Wat denken jullie van jullie eigen team tot nu toe? Denken jullie dat ze nog door kunnen gaan in de league?
Ik zelf ben voor Galatasaray en ik denk zelf dat ze door gaan, alleen ze mogen niet verliezen, 1x gelijk en 1x winnen is genoeg voor ze of beiden gelijk. Maar 1x verliezen dan staan ze 2e dus voor play-off.
Dit jaar is het best spannend en het is ook wel bloedstollend qua fans in de stadion.
-
@serhat-y_nl Cim Bom Bom verrast mij dit seizoen vooral in negatief opzicht, geen schim van de club die het ooit was helaas.
Ik dicht hen dan ook weinig kansen toe op overwintering.Daar in tegen wat ben ik ongelofelijk trots op ons aller Ajax Amsterdam.
Dortmund over 2 wedstrijden compleet afgedroogd , soeverein aan kop in de poule en al geplaatst voor de volgende ronde. Hopelijk loten wij Barca en rollen wij die ook even netjes op.Feyenoord heeft mij tot nu toe ook zeer verbaasd door het zo goed te doen in de Europese campagne.
AZ doet plichtmatig zijn best en gaat netjes door.
Vitesse knokt en komt helaas net te kort vermoed ik.
PSV is zoals PSV al jaren is, een drama voor Nederland in Europa..een totale schande!Al komen er toch nog wat spannende ontkopingen aan in een aantal poules.
-
De knock-outs zijn alweer onderweg in alle 3 de toernooien.
PSG is gelukkig nu al uitgeschakeld, zo zie je maar weer dat een zak met geld niet alles kan winnen.
Tevens geef ik ons aller Ajax een grotere kans tegen Madrid dan PSG. Al moeten die volgende week eerst nog afrekenen met Benfica.Feyenoord heeft gisteren gedaan wat het moest en won bij Partizan, AZ is zwaar genaaid in de blessuretijd (wat mis je de VAR dan extreem op dat soort momenten), Vitesse hield nog redelijk knap stand tegen AS Roma al is het avontuur vermoedelijk wel klaar na de return.
Alleen PSV heeft weer eens traditioneel getrouw gefaald in Europees opzicht en mocht met het schaamrood op de kaken nog van geluk spreken door 4-4 te spelen tegen het nietige Kopenhagen.Verder een opvallend uitslag: Barca-Galatasaray 0-0 , mede door een gehuurde keeper van Barca hield 'cim bom bom' de 0.
Wat zijn jullie verwachte finalisten voor de grote toernooien (uiteraard lotingsafhankelijk).
Die van mij zijn :
CL :Bayern / City
EL : Barca/Leizpig
Conf : Leicester/RomaEchter als ik mag spreken over 'gedroomde finalisten is mijn lijstje uiteraard anders, mede gekozen vanwege de Nederlandse inbreng bij die clubs. :
CL : Ajax/Man United
EL : Rangers/Atalanta
Conf : Az-Feyenoord -
Ajax is zoals bekend in de Portugese val gelopen, heeft PSV zichzelf geweldig gerevancheerd op de Denen, werd AZ helaas uitgeschakeld in de verlenging en heeft Vitesse tot de 89e minuut mogen dromen van een verlenging tegen Roma.
What's next :
Feyenoord heeft de meest ideale route richting Albanie, nu wederom tegen Slavia Praag en in een volgende ronde tegen PAOK of Marseille.
PSV heeft het een stuk lastiger tegen Leicester en vervolgens tegen de winnaar van Roma/Bode.
Als je puur op de namen van de clubs uitgaat wordt het een finale van Leicsester/Roma-Marseille.In de CL ziet het eruit dat we in de halve finale Bayern,City, Liverpool en Real gaan tegenkomen.
-
Nooit eerder vertoond 0 schoten en 0 schoten op doel door Atletico gisterenavond tegen City.
Tuurlijk is het tactiek maar wat vreselijk!
-
@l-r-van-kessel_nl de 6-4-0 formatie, wanneer voegen ze die toe aan OSM?
-
@daankaars_nl Hahaha en de schuifjes dan allemaal op 1?