Voetbal: De buitenlandse competities
-
Erik ten Hag kan in zijn eerste seizoen bij Manchester United meteen voor een (hoofd)prijs zorgen. Dat lijkt mij welkom gezien de droogte sinds 2017.
-
De nederlaag van AC Milan tegen stadsgenoot Inter verbaast mij niet.
Opmerkelijk puntverlies van Real Madrid op bezoek bij Mallorca. In de laatste 5 wedstrijden is er onder andere 1x gelijk gespeeld en 2x verloren, terwijl rivaal FC Barcelona er 5 overwinningen tegenover stelt. Inmiddels is er een gat van 8 punten geslagen. Dat kan wel eens een lastig verhaal worden voor Real Madrid.
Voor de Premier League geldt dat Arsenal wel een flinke doos Merci naar Tottenham Hotspur mag sturen. De Gunners verliezen verrassend van Everton en vervolgens maakt Manchester City geen gebruik van deze kans om 3 punten in te lopen. Het gat blijft 5 punten, terwijl Arsenal ook een wedstrijd tegoed heeft.
-
@LCFVR30_NL Idd, AC had helemaal niets te vertellen. Petje af voor Napoli hoor. Die kunnen het feestje al gaan vieren.
Real Madrid is het helemaal kwijt. Boeit me eigenlijk niet zoveel. Ook Barca niet
-
Het onderzoek naar City wordt wel een spannende. Indien dit negatief uitpakt kan dit zowel positief als negatief uitpakken voor de overige clubs in de City groep.
Real die verloor bij Mallorca stond ik ook van te kijken net als Arsenal dat verloor van Everton.
-
@L-R-van-kessel_NL Dit soort acties kunnen wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden. Ook de FIFA met fair play gelul. Wat een wassenneus gelul is dat zeg.
Barca en Madrid gaan gewoon naar de bank en lenen weer een miljard. Echt ongelofelijk.
-
Volledig eens dat er een grondig onderzoek gestart moet worden naar de financiële praktijken van clubs als Manchester City.
Zelf vind ik dat Chelsea ook toegevoegd mag worden aan het onderzoek. Hun transferbeleid hebben we bovenstaand al onder de loep genomen. Nagenoeg alle in deze winter aangetrokken spelers hebben een langlopend contract getekend tot 2030 of later. De enorme transferbedragen kunnen hierdoor gunstig in de boekhouding opgenomen worden. De som wordt immers uitgesmeerd over 6 jaar of meer. Daarmee wordt Financial Fair Play gewoon creatief omzeild.
-
Finale van de wereldbeker voor clubs gaat dit keer verrassend genoeg niet tussen de beste van Europa en Zuid-Amerika, maar tussen Real Madrid en Al Hilal.
Dit doordat Flamengo verrassend genoeg verloor van Al Hilal. Terwijl Al Hilal pas na pingels door ging in de ronde ervoor tegen Wyad AC.
Natuurlijk is dit een titel die er qua wedstrijd zelf niet zo bijzonder is om naar te kijken maar voor de prijzenkast natuurlijk wel een prachtige prijs is.
-
Wat gaat er in de Premier League gebeuren? Begint de motor van Arsenal toch te sputteren?
Ik zit voornamelijk te wachten op nieuws dat Graham Potter ontslagen is. Er moet immers iemand boeten bij Chelsea als er op korte termijn geen resultaten geboekt worden. Het gezichtsverlies wordt met de week groter als er voor honderden miljoenen geïnvesteerd wordt en het betaalt zich niet uit in overwinningen. Vooral tegen een club als West Ham United die tegen degradatie vecht, hoort Chelsea toch wel voor de volle buit te gaan.
In de overige buitenlandse competities heb ik weinig opmerkelijks gezien, al zag ik niet aankomen dat PSG zou verliezen bij Monaco. Niets ten nadele van Monaco die een uitstekend seizoen draaien overigens. Is jullie nog iets opgevallen?
-
@LCFVR30_NL Arsneal mag het van mij wel worden. Gun het die Arteta wel. Daarbij zie ik bij hun gewoon een normale huishouding.
Ik vind het wel verassned dat Union zo goed gaat. Gaat Ajax nog wel een lastige tegenstander in krijgen.
-
Union Berlin mag zeker benoemd worden!
Zeer knappe overwinning op bezoek bij RB Leipzig. De winstreeks van de Berliners zet zich voort en ze blijven daarmee gewoon in het kielzog van FC Bayern München. Er zit slechts één puntje tussen. Ook Borussia Dortmund zit op het vinkentouw overigens. Het is wel eens minder spannend in de Bundesliga geweest.
-
@LCFVR30_NL een aantal potjes:
Lyon wint thuis van Lens
Koln wint overtuigend thuis van Frankfurt
Schalke speelde weer eens gelijk
Hertha won dik van BMG
Gelijkspel van Arsenal, Chelsea was opvallend maar ook de dikke nederlaag van Spurs bij Leicester.Het houdt het in ieder geval allemaal lekker spannend in de meeste competities. Er zijn tijden geweest dat er in 4/5 competities al begin maart bekend was hoe het zou eindigen.
-
City heeft de midweekse topper op bezoek bij Arsenal met 1-3 gewonnen. Hierdoor staan zij in punten nu gelijk maar heeft Arsenal nog één wedstrijd tegoed t.o.v. City.
Echter met de huidige vorm van Arsenal ben ik bang dat het niet lang duurt voordat City Arsenal voorbij streeft.
-
@L-R-van-kessel_NL Wat een partij was dit zeg! Ik had niet verwacht dat Arnseal zo'n terugval zou krijgen. Ze waren in het eerste deel vd competitie echt ongenaakbaar..
-
Er is ook gestemd door de bondscoaches, aanvoerders van de nationale elftallen en de media(voor NL Jaap de Groot?) op de speler van het jaar verkiezing.
Hier de link met overzicht wie op wie heeft gestemd (top 3) https://digitalhub.fifa.com/m/3139b187875692aa/original/2022-Men-s-Player-Breakdown.pdf
Wat mij vooral opval is dat er door Afrikaanse landen opvallend veel op Sadio Mané is gestemd.
Egypte zonder gene vol op Salah gaat.Winnaar zal ongetwijfeld Messi worden als ik de lijst zo zie.
-
Gisteren is er ook weer gespeeld voor de FA Cup.
Soton verloor thuis van laagvlieger Grimsby Town(16e op het 4e niveau!) met 1-2
Spurs verloor van Sheffield United.Man United & City maken de grootste kans op de FA Cup, gevolgd door Brighton.
Er staat sowieso één club uit de Championship in de halve finale daar waar Sheffield United het opneemt tegen Blackburn Rovers (Met Tomasson als coach).Overige wedstrijden :
BHA-Grimsby
Man United - Fulham
Man City - BurnleyHet zou wel mooi zijn als E10H ook de FA Cup weet te pakken!
Om het voor mij wat nostalgisch te houden tegen Blackburn Rovers in de finale -
Einde van de competities naderen :
In Duitsland is het nog zeer spannend en heeft Bayern het laten liggen. Wordt Dortmund eindelijk weer kampioen?
In Engeland heeft Man City de schade op Arsenal ingelopen, mede door een dikke overwinning tijdens een rechtstreeks gevecht. Ziet hier iemand Arsenal alsnog kampioen worden?
De strijd onderin tevens reuze spannend, clubs die al jaren in de PL spelen moeten vrezen voor degradatie : Southampton(Zo goed als eruit), Everton & Leicester staan op de onderste plekken. Al staan Leeds en Nottingham er ook slecht voor.Barca staat op de rand van het kampioenschap in Spanje, hier is de strijd om de titel wel zo goed als gestreden.
Net als in Frankrijk waar PSG weer een ruimte voorsprong heeft genomen.Wat denken jullie dat er een ieder nog staat te verwachten?
-
@L-R-van-kessel_NL said in Voetbal: De buitenlandse competities:
In Duitsland is het nog zeer spannend en heeft Bayern het laten liggen. Wordt Dortmund eindelijk weer kampioen?
In Engeland heeft Man City de schade op Arsenal ingelopen, mede door een dikke overwinning tijdens een rechtstreeks gevecht. Ziet hier iemand Arsenal alsnog kampioen worden?
De strijd onderin tevens reuze spannend, clubs die al jaren in de PL spelen moeten vrezen voor degradatie : Southampton(Zo goed als eruit), Everton & Leicester staan op de onderste plekken. Al staan Leeds en Nottingham er ook slecht voor.
Barca staat op de rand van het kampioenschap in Spanje, hier is de strijd om de titel wel zo goed als gestreden.
Net als in Frankrijk waar PSG weer een ruimte voorsprong heeft genomen.In Duitsland is het nog zeer spannend en heeft Bayern het laten liggen. Wordt Dortmund eindelijk weer kampioen? Ik hoop het. Ik heb met beide ploegen niets, met Bayern nog het minste
In Engeland heeft Man City de schade op Arsenal ingelopen, mede door een dikke overwinning tijdens een rechtstreeks gevecht. Ziet hier iemand Arsenal alsnog kampioen worden? **Voor de verandering had het leuk geweest maar ze hebben het zelf helemaal verkloot zeg. Daarbij heeft City het ook wel fantastisch gedaan na de "winterstop".
**
De strijd onderin tevens reuze spannend, clubs die al jaren in de PL spelen moeten vrezen voor degradatie : **Southampton(Zo goed als eruit), Everton & Leicester staan op de onderste plekken. Al staan Leeds en Nottingham er ook slecht voor. **Southampton is idd wel vrijwel zeker. Verder zijn er onderling nog belangrijke wedstrijden. Ik verwacht zelf toch dat Everton en Foorrest gaan volgen. Zolang mijn cluppie er maar in blijft **Barca staat op de rand van het kampioenschap in Spanje, hier is de strijd om de titel wel zo goed als gestreden. Daar waar Arsenal het in Engeland heeft laten liggen, deed Madrid dat hier. En Barcelona, m.u.v. de laatste wedstrijden, was voor langere tijd constanter.
Net als in Frankrijk waar PSG weer een ruimte voorsprong heeft genomen. Jammer dat Lens ze niet van hun troon kon stoten...wat is dat een saaie competitie zeg.
-
Arsenal is aankomend seizoen mits er niets aan de stand veranderd de enige club uit Londen die Europa in gaat Dat lijkt mij ook een unicum voor sowieso deze eeuw.
Onderin wordt het ook nog even spannend wie Southampton gaat vergezellen, of beter gezegd wie niet: Leicester, Leeds of toch Everton. Zelf gun ik Leeds het lijfsbehoud het meest. Everton heeft het nodig voor een reset na de afgelopen dramatische jaren al hebben zij op papier de makkelijkste tegenstander.De climax in Duitsland is groot tijdens de laatste speelronde. Dortmund heeft het kampioenschap in eigen hand, maar Bayern heeft in het verleden laten zien het in de laatste minuut van de blessuretijd nog wel eens te flikken alsnog kampioen te worden, is het 2001 al over again?
Onderin maken Schalke, Bochum , Stuttgart en Augsburg nog uit wie er gaat degraderen en/of play-off speelt. 2 clubs zijn na het weekend zeker van lijfsbehoud. Stuttgart heeft de makkelijkste wedstrijd op papier terwijl Schalke juist op bezoek moet bij Leipzig die wel al zijn uitgevoetbalt. Augsburg en Bochum mogen van mij eruit.In Belgie moet Antwerp winnen van Union om zeker te zijn van het kampioenschap zondag.
In Spanje gaat het alleen om de onderste plekken waarbij Espanyol ook op de rand van degraderen staat op plek 19 en er nog een 6tal clubs in de race zijn om als 18e te eindigen.
In Portugal heeft Benfica met het ingaan van de laatste speelronde 2 punten voor op belager Porto. Wat in theorie genoeg heeft aan een punt tegen het al gedegradeerde Santa Clara.
De wedstrijd van 100miljoen het weekend op Wembley gaat tussen Luton en Coventry. Luton alom gewaardeerd door het pittoreske stadion terwijl Coventry tot eind vorige eeuw consequent meedraaide in de Premier League.
-
Zo postte ik vorig jaar dat Stuttgart op punt van degraderen stond, die zijn nu mooi 2e.
Leverkussen met een wereldprestatie en tevens record. Zeer knap.Niemand die wat te melden heeft over de buitenlandse competities?