Reizen
-
@l0rdShishio_NL Goed OV en jungle kan ik je Midden/Zuid Amerika/ aanraden. Al valt Brazilie hier natuurlijk ook onder.
In Brazilie heb je jungle genoeg, de oceaan aan één kant van het land en degelijk OV.
Colombia heeft ook een ideale mix hiervoor.Zo zijn er genoeg die vanuit midden amerika (Costa Rica/Nicaragua doorreizen naar Colombia.
-
Met goed en goedkoop openbaar vervoer is Mexico ook een topland.
In bijna elke stad heb je grote bus centrales waar het heel makkelijk is om door het land te reizen.Voorbeeldje: Mexico stad - Morelia (ongeveer een 4 uur rijden) kost je 28 euro. Bussen zijn voorzien van airco, relaxzetels, eten en drank.
Openbaar vervoer in de steden zelf kosten je ongeveer 50 cent en als je wat luxueuzer wil reizen, Ubers genoeg daar.
Er zijn daar veel natuurparken waar je kan raften, klimmen, rondtrekken, ... zoals Xcaret park
Als je strand wil zoeken kan je naar Cancun reizen, Ixtapa , playa del carmen, ... -
@L-R-van-kessel_NL Nee ook nog nooit geweest
-
Inmiddels weer terug van een lang weekend Marbella/Estepona en een paar uurtje Gibraltar.
Was toch heerlijk om even met 17 graden in volle zon op een terras te zitten.
Over 4 weken naar Helsinki waar het een stuk kouder zal zijn.
-
Voor de paar lezers die het misschien lezen
Helsinki , leuke stad voor 24 uur, heel veel langer is overbodig of je moet het combineren met een wedstrijd van HJK of ijshockey.
Eerder aan te raden om het mee te pakken als je op doorreis bent naar Lapland.
Wel is het een hele schone, nette en veilige stad. Er hangt een hele prettige sfeer.
Qua horeca ligt het niveau zeer hoog, Finse ondermaat is NL gemiddeld. De prijzen liggen er over het algemeen wat hoger maar de kwaliteit is ook vele malen beter. Qua alcohol is het ook prijziger maar dat wisten wij op voorhand al.Istanbul is naar mijn mening zwaar overrated. Velen zijn hier lyrisch over en wij vonden het wel meevallen. Het is een extreem grote stad waar genoeg te zien is maar niet overdreven zoals wordt beweerd door andere. Groot nadeel is ook de invloed van de president die er momenteel nog zit waardoor het bijna onmogelijk is om nog alcohol te verkrijgen in Istanbul, iets wat jaren geleden totaal anders was. Istanbul zou ik een 7.5 geven waar steden als Rome, Madrid, Havanna,Boedapest een 10 krijgen.
Ook zijn de vele taxi's hier via Uber notoire oplichters, 25 vd 30 ritten leverde (achteraf) gedoe op omdat de prijs ineens vele malen hoger was. Gelukkig is dit allemaal netjes opgepakt door Uber.Birmingham(en flitsbezoek aan Manchester) Hier was ik voor werk. Birmingham zoals verwacht een grauwe saaie stad. Wel wat mooie kanalen met sfeervolle pubs maar verder niets. Vandaar 'even' (1,5uur) de trein gepakt richting Manchester maar dat oogde ook totaal niet bijzonder.
Het grote voordeel hieraan is dat ik Manchester die ik wel op een lijstje had staan om ook te bezoeken tijdens een weekendje hierdoor kan doorstrepen en blij dat ik er nooit een weekend naartoe ben gegaan.Next stop :
Den Helder & Wroclaw. -
@bringdaruckus_NL leef je nog?
-
Waar gaan jullie deze zomer allemaal naartoe?
-
Ik reis nu eigenlijk telkens op en af naar Thailand
-
Kun je daar niet gewoon blijven?
-
@wooper_NL said in Reizen:
Met goed en goedkoop openbaar vervoer is Mexico ook een topland.
In bijna elke stad heb je grote bus centrales waar het heel makkelijk is om door het land te reizen.Voorbeeldje: Mexico stad - Morelia (ongeveer een 4 uur rijden) kost je 28 euro. Bussen zijn voorzien van airco, relaxzetels, eten en drank.
Openbaar vervoer in de steden zelf kosten je ongeveer 50 cent en als je wat luxueuzer wil reizen, Ubers genoeg daar.
Er zijn daar veel natuurparken waar je kan raften, klimmen, rondtrekken, ... zoals Xcaret park
Als je strand wil zoeken kan je naar Cancun reizen, Ixtapa , playa del carmen, ...Ben dit jaar jaar Mexico geweest. De ADO bussen waren inderdaad top geregeld. Wel irritant dat er meestal een televisie met hard geluid aanstond haha. Heb in Mexico alleen Playa del Carmen, Tulum, Bacalar gezien. Daarna doorgereist naar Caye Caulker en Belize City in Belize en vanuit daar naar Flores, Antigua en Lake Atitlan in Guatemala. Vooral met minibusjes. Prachtig allemaal en hele aardige mensen.
-
@L-R-van-kessel_NL hoor vaker zulke verhalen over Istanbul, toch wil ik het een keer bezoeken. Zo'n grote stad, moet gewoon een keer.
-
@l0rdShishio_NL Ik kan je andere grote steden eerder aanbevelen eerlijk gezegd. Ik ga binnenkort wel even de ranking van mijn Europese citytrips droppen hier.
Van alle reizen het afgelopen jaar moet ik zeggen dat Japan er met kop en schouders bovenuit steekt. Wat is dat geweldig daar, niet normaal!
-
@L-R-van-kessel_NL said in Reizen:
@l0rdShishio_NL Ik kan je andere grote steden eerder aanbevelen eerlijk gezegd. Ik ga binnenkort wel even de ranking van mijn Europese citytrips droppen hier.
Van alle reizen het afgelopen jaar moet ik zeggen dat Japan er met kop en schouders bovenuit steekt. Wat is dat geweldig daar, niet normaal!
Laat maar zien die lijst, ben benieuwd. Heb inmiddels 3 interrrailtrips door Europa gemaakt en daardoor ook al redelijk wat gezien.
Japan staat nog op mijn lijstje! Nu extra aantrekkelijk vanwege gunstige ontwikkeling valuta.
-
-
@l0rdShishio_NL Klopt de Yen staat gunstig waardoor je zeer goed luxe aankopen (Chanel, AP, Patek Phillipe, Hermes) kan in slaan.
Extreem beschaafde en beleefde bevolking waar de rest van de wereld een voorbeeld aan zou moeten nemen.
Japan heeft alles, geweldig eten, cultuur, historie, innovatief, rust in de drukte, structuur in de chaos. Japan is poëtisch.
Het OV is daar zeer punctueel. Tevens is alles daar zeer schoon, in het hele land maar ook in het OV. -
@L-R-van-kessel_NL we hebben veel steden heel anders beleefd zie ik, haha. Maar interessant, staan genoeg steden die hoog scoren die ik nog moet zien. Boedapest is inderdaad prachtig, ik was daar toevallig tijdens de nationale feestdag. Allemaal leuke markten met lokaal eten, enorm grote vuurwerkshow, legervliegruigen die shows opvoerden over de rivier. En lekker goedkoop allemaal.
-
@L-R-van-kessel_NL Staat genoteerd. Vind het die rust en orde heerlijk. Dat merk ik zelfs in Duitsland al en in Japan zal dat nog veel nadrukkelijker te merken zijn.