Weerwolven van Wakkerdam OSM stijl.
-
Gishes
Dave Jansen
Killing spread I I l
Jesper
Jip
Silvester I I -
Gishes
Dave Jansen
Killing spread I I I
Jesper
Jip
Silvester I I I -
Gelijkspel stem Burgemeester bepaald Weerwolf in kwajongens kleren @Killing-spread_NL sterft. Hij neemt @Silvester-J_NL mee in zijn val de **dochter **
**INWONERS HEBBEN GEWONNEN ** -
@Glennevire_NL
Laat de nabesprekingen beginnen/evaluatie@meneer-Speksnijder_NL @jesperv95_NL @badboy198512_NL @gishes_NL @Jip-Huijs_NL @vinnievuik_NL @Jarno-Polfliet_NL @sir-himself_NL @Memphis-United_NL @maricja_NL
-
Nou, lijkt me logisch.
-
@Glennevire_NL Mogen we weten hoeveel personen een speciale rol hadden? Het leken er toch teveel, maar voor de rest goed georganiseerd
-
Ik ben de ziener vergeten!! Daarnaast vond ik de inwoners al onwijs krachtig. Gishes_NL en Dave-Jansen_NL waren enige normale inwoners zonder krachten. Wolven hadden veel gespreider moeten stemmen. Als een mede wolf bijna dood is nooit voor hem opnemen
-
@killing-spread_NL said in Weerwolven van Wakkerdam OSM stijl.:
@Glennevire_NL Mogen we weten hoeveel personen een speciale rol hadden? Het leken er toch teveel, maar voor de rest goed georganiseerd
Heb je helemaal gelijk in.bedankt! Ik zoju vanavond 23:00 even overzicht posten met wie welke rol had.zijn er idd veel
-
Gefeliciteerd inwoners
Jullie hebben het beter gespeelde als ons -
Lekkeeerr
Misschien waren er wel iets te veel goede rollen waardoor je snel wist wie er geen wolf was?
Verder leuk georganiseerd hoor!
-
Gefeliciteerd mede inwoners!
Voor mij was dit spel een uitdaging, omdat ik in eerste instantie gekoppeld was aan mijn moeder (meine van der sluis) en indirect aan het cupidokoppel (jesperv95 en meine van der sluis).
Vanwege mijn bescherming heb ik geprobeerd om die twee zoveel mogelijk buiten de schot te houden en zelf een prominente rol in te nemen als burgemeester. De wolven reageerden hier al vrij snel op, waardoor het voor mij uiteindelijk niet al te lastig was om het uit te spelen. Het was alleen wel even lastig om het vertrouwen terug te krijgen bij de burgers, want op een gegeven moment dacht zelfs mijn moeder dat ik een wolf wasAl met al een geslaagd wolvenspel!
-
@Silvester-J_NL
Jah op.Den duur wist je niet meer wie de wolven waren hè haha
De ene naar de andere inwoner vloeg er uit en dan nog die dag dat we niemand vermoorde toen wist je het helemaal niet meer -
gishes inwoner
vinnievuik beul
Maricja wolven jong
Sirclitjesliker Cupido
Jarno Polfliet Kwajongen
Memphis United wolf
Dave Jansen inwoner
Meneer Speksnijder heks
killing spread wolven kwajong
Badboy198512 wolf
Qsgyj jager
meine van der sluis moeder
jesperv95 ooggetuige
Jip Huijs roddeloom
sir.himself wolf
Silvester J dochter -
Jammer dat mijn rol bekend werd gemaakt, dat was mijn val. Anders had ik het nog best lang kunnen volhouden denk ik.
Bedankt voor de organisatie, Kyrill.
-
Ik vond de combinatie van koppel/moeder zo hinderlijk. Daardoor was het voor het cupidokoppel technisch gezien onmogelijk om te winnen. (ze konden nooit als laatste overblijven aangezien Silvester nooit dood kon zolang Harm nog leefde).
Verder vond ik het leuk dat je het initiatief nam om het te organiseren, en vind ik dat je dat ook wel aardig gedaan hebt. Het lage deelnemersaantal kan je weinig aan doen.
Een aantal dingen zou ik anders doen. Ik zou duidelijk maken welke rollen er verdeeld zijn omdat mensen daar hun tactiek op af stemmen. Ook hadden sommige rollen misschien iets duidelijker omschreven mogen worden. Ik had bijvoorbeeld een paar vragen over mijn rol die voor andere deelnemers ook relevant waren geweest.
Wat opzich wel een blunder was was dat je verklapte dat Jesper onderdeel van het koppel was toen hij eruit gestemd dreigde te worden.
Welke rollen je erin doet is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind ooggetuige, roddeloom, kwajongen misschien iets teveel van ongeveer hetzelfde.
Moeder kan wat overpowered zijn, denk dat de burgers nooit hadden gewonnen als Silvester een wolf was.
Wolf/burger verhouding leek me wat te sterk in het voordeel van de wolven, al wonnen de burgers. Dat komt dan eerder doordat er een paar goede ervaren spelers tussen zaten. (ga niet slijmen met namen sorry).
-
Bedankt voor de organisatie @Glennevire_NL! Hoewel het af en toe niet helemaal vlekkeloos verliep, heb je toch echt geprobeerd om wat van het spel te maken. Mijn complimenten daarvoor! Ik heb wel nog een paar opmerkingen/tips voor een volgend wolvenspel:
-
Zorg dat de rollen voor iedereen duidelijk zijn. Zet voortaan alle rollen in de speluitleg en pik er een paar willekeurige rollen uit. Nu moest ik vaak via google zoeken naar de rol en maar nagaan of deze rol ook precies hetzelfde in het spel moest worden geïnterpreteerd.
-
Wees als organisator voorzichtig met de informatie die je verstrekt aan deelnemers en probeer altijd objectief te blijven.
-
Streef naar een deelnemersveld van 25-40 mensen. Op zich liep het prima zo, maar inactiviteit van spelers heeft een grote impact op het spel bij een klein (16 man) deelnemersveld.
-
Pas bovendien het aantal bijrollen aan n.a.v. het aantal deelnemers. Nu zaten er misschien iets te veel bijrollen in. Bovendien is het leuker als informatie over rollen ("Sir.himself is een weerwolf") niet direct op het forum komt te staan, maar alleen bij één iemand of meerdere mensen met een bepaalde rol. Dan moet degene met de bijrol (of indirect via iemand anders) de burgers zien te overtuigen dat diegene een wolf is. Dan heeft een wolf nog de kans om zich te verdedigen en is hij niet rijp voor de slacht zoals bij Sir.himself en Maricja het geval was. Hiermee bevorder je ook de interactie in een spel.
-
De jonge weerwolf hoort natuurlijk eerst een burger te zijn om pas na een aantal ronden een wolf te worden. Wat is anders het verschil tussen de jonge weerwolf en een normale weerwolf?
-
Een kort verhaaltje met een paar hints naar wolven is ook wel een leuke toevoeging, want dan komen de deelnemers soms met de meest onlogische redenaties aan om iemand als wolf verdacht te kunnen maken
-
-
Naja deze post klinkt misschien een klein beetje negatief omdat ik wat opbouwende kritiek wil leveren maar ik wil je daarnaast ook absoluut bedanken voor het organiseren en benadrukken dat ik er plezier aan heb gehad ondanks dat ik er zo vroeg uit lag.
-
2 gewone inwoners op een totaal van 16 is inderdaad wel weinig.
Verder sluit ik me bij de punten van Silvester aan. Zorg dat de gebruikte rollen staat uitgelegd in het forum. Zo ben ik zoek gegaan naar de rol van moeder, deze kwam ik echter niet tegen. Wel kwam ik de beschermengel tegen, daardoor ook dat we 2 dagen op rij voor silvester gingen. -
Ja hier heb ik verder ook niks meer aan toe te voegen
@Glennevire_NL dankje voor het organiseren van het spel
Ik heb genoten en gelachen
Tot de volgende keer allemaal -
Inderdaad @Glennevire_NL bedankt voor de organisatie. Het aantal bijrollen was wat te groot ten opzichte van het deelnemersveld, zoal Sil ook al vermeld. Meer verhalen is leuk trouwens. Ik weet alleen niet of we ooit het niveau nog kunnen halen wat vroeger werd neergezet in het wolvenspel. Dat is ook niet nodig, maar iets van een verhaallijn/idee zou leuk zijn.
Het vuurtje om dit te spelen/organiseren lijkt in ieder geval weer wat aangewakkerd, wellicht zorgt dit in de toekomst voor een groter deelnemersveld.