Kanarifuglene: [KL] League
-
@joost-sœter_nl Stond gepland voor vandaag
-
Inschrijven voor volgend seizoen is ook weer mogelijk
-
@maricja_nl ik zie niet waar maar zet mij er maar bij begin ik ff vanaf begin.️
-
@donkerblauw_nl moet je beter kijken, staat 1 topic hierboven al
-
@donkerblauw_nl Je staat er al bij zag
-
Ik heb een idee en ik ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Al enkele keren heb ik berichten ontvangen van vermoedens dat crewleden samenspelen in de KL. Dit is uiteraard niet de bedoeling, want KL is een individuele competitie.
Spelers transfereren mag uiteraard, maar helaas wilt het nog wel eens voorkomen dat men een oogje dicht knijpt voor een crewgenoot. Begrijpelijk, want je wilt je crewgenoot wel helpen, maar het is niet fair voor andere spelers in de competitie
En met de komst van veel nieuwe spelers , waardoor het vaker voor kan/zal komen dat crewleden bij elkaar in de competitie komen, is een regel omtrent transfers miss wel handig.Vandaar ik bedacht om met ingang van het volgende seizoen een transferregel in te voeren:
"Transfers van spelers tussen managers in dezelfde competitie dienen plaats te vinden tegen een bepaalde waarde. In de KL zullen deze transfers moeten plaatsvinden tegen een marge tussen 1,4 en 1,7x de waarde van de speler."Wat denken jullie hiervan?
Ik hoor graag jullie meningen -
@maricja_nl Mij is het om het even, ik doe sowieso nooit transfers met andere managers, tenzij een heel goed bod doen
-
@maricja_nl Lijkt me prima, al moet ik erbij zeggen dat ik nou niet per se mijn calculator wil gebruiken om osm te spelen.
-
@rmcf_nl Dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Niet iedereen is een rekenwonder
Een andere suggestie wat bij mij is aangedragen, is om een marge van 1,6x en hoger aan te houden. Zo kunnen managers bij problemen met hun selectie nog altijd een speler van de tl halen.
Ik moet zeggen dat dit mij ook overkomen is Vanwege blessures en schorsingen, had ik nood op m'n middenveld, waardoor ik vlak voor de sim nog een speler van een andere manager uit de competitie gepakt had. Beetje slordig natuurlijk, maar daar betaal je dan ook de prijs voor #oeps
-
@maricja_nl prima idee! Hoger mag uiteraard altijd
-
Ik vind tussen 1,4 en 1,7 mooier, dan kun je ook niet iemand matsen door hem de volle buit te gunnen voor een bepaalde speler zodat hij dan iets mooiers kan kopen en als mensen het rekenen teveel werk vinden zou je ook nog kunnen zeggen tussen1,4 /1,5 tot 2,0 . De waarde x2 kan iedereen wel ff snel zien en ga je er ietsje onder zitten. Nog mooier vind ik onderling handelen gewoon verbieden.
-
@jopie1313_nl Vind ik ook geen gek idee.....zeker bij divisies waar 3 of meer crews inzitten..
-
Ik ben voorstander van een transferregel. Transfers verbieden is te rigoureus dus dat zou ik als laatste middel bewaren (wel makkelijker te handhaven), dus ik zou er een klein, maar duidelijk kader van maken.
- Transferbedrag tussen 1,5 en 2,0x de waarde van de speler, dit is duidelijk en voorkomt dat je moet rekenen wat het maximum bedrag is;
- Maximaal aantal transfers tussen twee managers: ik zou zeggen maximaal 2 transfers tussen 2 managers. Of dit 2 transfers totaal is of 2 transfers per richting (dus een totaal van 4) kan je over discussiëren, is mij om het even;
- Een speler mag slechts éénmaal tussen twee managers verhandeld worden.
Als er overtredingen plaatsvinden, dit via screenshots melden bij de organisatie: als uit screenshots niet duidelijk blijkt dat er sprake is van een overtreding, wordt er niet gestraft. Organisatie moet ook niet meerdere keren per dag veel tijd kwijt zijn aan overtredingen checken
-
Misschien ook goed om af te spreken dat een speler maar 1 keer binnen de crew verhandeld mag worden. Zo kunnen er geen spelers geleend worden aan elkaar.
-
Uiteraard geen onderscheid maken tussen crews en individuele managers, anders worden spelers van crews onevenredig hard beperkt door een dergelijke regel. Bedoeling is dat er speelruimte blijft, maar deze wel voor iedereen zo gelijk mogelijk is.
-
Een regel omtrent transfers tussen managers lijkt me een goed idee. Ik geef de voorkeur aan de minimale x1,5 of x1,6 regel, anders zou je niet meer interessante spelers van andere managers op de transfermarkt kunnen kopen, aangezien managers ze vaak voor x2 of meer verkopen. Zo heb ik aan het begin van deze kl een Davies opgepikt van Bologna voor 25 mil terwijl die toen nog 11 mil waard was. Verklaar me maar voor gek, maar diezelfde Davies heeft nu een rating van 107.
-
Goed idee om daar een regel over in te stellen. Als je x1,5 als minimum instelt, is dit ook makkelijk te doen zonder rekenmachine.
-
@maricja_nl Ik ben voor een regel, ik zag het gister ook nog gebeuren tussen Bologna en Juve in onze competitie. Tja.
-
@maricja_nl ik vind alles prima/best. Maar ik heb nu in KL3B vrijwel geen enkele transfer nog gezien tussen crew leden maar fin, prima. Maar vorig seizoen in 4 gebeurde het wel regelmatig.
-