Kanarifuglene: [KL] League
-
Vergeet je niet in te schrijven voor het volgende seizoen
-
@vundezz_nl
Transfers onderling wordt aan gewerkt zoals je hebt kunnen lezen, mooi toch?
Ik ben nu eigenlijk ook benieuwd hoe jij aankijkt tegen eventueel samenspel zoals een lose onderling met crewgenoten.
Vind jij dat dit moet kunnen in deze individuele competitie en zo niet, hoe vind jij dat dit moet worden aangepakt? -
@ralph-ramaekers_nl Als ik mn mening mag geven : helemaal geen onderlinge transfers ook al zit je niet bij elkaar.in de crew. Je hebt ook vage kennissen van elkaar die elkaar kunne helpen. Of vriendjes van elkaar maar niet in dezelfde crew zitten. Dus denk dat alle onderlinge transfers verboden moeten worden in de KL. Zijn we van dat punt af. Gewoon scouten en de tl in de gaten houden. Dan is het echt ieder voor zich
-
@carphunter79_nl Dat zou in elk geval duidelijk zijn idd.
-
@carphunter79_nl maar heb jij onderlinge transfers gezien dit seizoen bij ons in KL3B, ik niet...
Maar ben met je eens liever niet idd -
Voor het eerst in m,n leven ben ik het eens met @Carphunter79_NL
Liever ook geen onderlinge transfers. -
@carphunter79_nl Ik respecteer jullie mening over de onderlinge transfers, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een transregelgeving zoals eerder door Meneer Speksnijder is voorgesteld.
En aangezien Vundezz degene is geweest die als eerste heeft opgemerkt dat er mogelijk oneerlijk gehandeld wordt tussen crewleden en dat daar wellicht aandacht aan moet worden geven, heb ik me tot hem gericht.
Want mijn andere vraag blijft vooralsnog onbeantwoord.
Vind jij dat er een samenspel mag zijn tussen crewleden om elkaar te helpen in deze individuele competitie?
En hoe zou dat aangepakt moeten worden, wanneer jij de indruk hebt dat het wél gebeurt?
Ik ben oprecht benieuwd naar jouw antwoord. -
@ralph-ramaekers_nl
*transferregelgeving -
Ik snap het probleem met onderlinge transfers, maar ik zou ze toch liever niet af willen schaffen.
De KL wordt in de grote competities gespeeld, waardoor veel populaire spelers al in de startteams zitten, vaak bij de topteams.
Als je dan onderlinge transfers gaat verbieden is de kans groot dat veel van deze populaire spelers al vroeg uit het spel verdwijnen.
Dan speel ik liever met onderlinge transfers en duidelijke regels -
@zork-angels_nl eens!
-
@ralph-ramaekers_nl ik ben je kwijt...leg uit...loosing onderling? neem aan dat dit niet gebeurd, dan ken je net zo goed stoppen met de hele bende! Gebeurd dit dan? en ja had maris dr opmerking gezien over de transfers, ik kan lezen. En heb er ook op gereageerd ...
-
@vundezz_nl
Ik ben blij dat jij daar zo over denkt.
Maar gelet op de stats in jouw wedstrijd met Klavertje gisteren, deed het toch even anders vermoeden.
En we kennen elkaar al langer Kevin, deze opstellingen en stats zijn voor jou ook niet gebruikelijk en zéér ongewoon.
En dat had ik héél hypocriet gevonden, gezien jouw eerdere opmerkingen over eventueel oneerlijk samenspel.
Maar wanneer jij mij eerlijk zegt dat dit gewoon een incident is geweest, neem ik dat direct van je aan en mijn excuses voor de verdenking dat het eventueel doorgestoken kaart zou kunnen zijn. -
@zork-angels_nl dat snap ik als je voor zon rare club bent Fredje
-
@ralph-ramaekers_nl
Mij maakt het niet veel uit of er onderling wordt gehandeld tussen crewgenoten of niet maar ben wel van mening dat als het gaat om een 100% eerlijke competitie dat onderlinge transfers daar niet bijhoren, het grootste deel onderlinge transfers gebeurd tussen crewgenoten of kennissen, als je dit probeert als "vreemde" lachen de meeste je vierkant uit, best logisch want waarom zou je je concurrenten helpen? Zelfs met een 1.5x regeling blijft de enkeling benadeeld omdat hij geen kennissen heeft, zodra hij verkocht is verschijnt hij toch weer op de TL en moet je hem kopen door er snel bij te zijn, net zoals de rest moet doen. Dus mijn punt is zolang er onderlinge transfers blijven gebeuren worden er mensen bevoordeeld op een bepaalde manier . Maar nochmaals voor mij maakt het niet uit of wordt samengespeeld of niet, hou me er niet mee bezig om alles na te kijken dus.. -
Daarom dat ik ook geen voorstander ben van onderlinge transfers. Het is een solo competitie en elke vorm van mogelijkheid tot samenspel moet je proberen te vermijden.
-
@a-touch-of-magic_nl In principe moet je wel aan elkaar kunnen verkopen maar dan wel voor een prijs die meer dan redelijk is. Anders kan je vaak niet door bouwen als je niet meer met elkaar kan handelen of zie ik dat verkeerd?
-
Ik zie het zo: dan maar wat mindere teams doordat je vastloopt met het bouwen. Het gebeurd gewoon te vaak dat je tegen samenspel aan loopt in welke vorm dan ook. Het rekening houden met een bepaalde factor is een mooie gedachte, maar ik denk dat het vaak zat voor zal komen dat iemand hier even niet op let.
In onze competitie zie je bijvoorbeeld dat er een geschorste speler nog even gauw over wordt genomen door een crewgenoot en een andere speler deze “ruil” betrokken wordt. Op het moment dat je niet onderling mag verkopen is het gewoon hopen dat je hem kan verkopen via de TL.
Zoals misschien al wel duidelijk is ben ik tegen onderlinge transfers.
-
@fc-legend-kyrill_nl heb wel is seizoenen gespeeld in de kl waar het wel gebeurd. En idd in de kl3 was het niet gebeurd . Maar we praten hier over de hele KL. . Snap niet dat sommige managers hier een regel voor wille toepassen??? Elke vorm van spelers onderhandelen met elkaar is een vorm van samenspel. Dus jij bepaalt zelf met wie je wil handelen??. Als je ienand nie zo aardig vind of nooit spreekt valt er met die manager niks te onderhandelen?? En als je graag een bepaalde speler wil hebbe is het te hopen dat de andere manager hem op de tl zet. En anders heb je gewoon dikke pech en zal je wa anders moeten verzinnen. Kl ieder voor zich toch??? En die rapporten ook van oefenwedstrijden. Of we kunne met ze alle netjes kijken aan het einde van het seizoen op het forum wie geoefend heeft . Maar niet 1 keer in een half jaar is zon rapport. Of elke keer na het seizoen of ook iets anders verzinne. Bekende van elkaar kunnen in mijn ogen vrolijk tegen elkaar oefenen. Tis toch de vraag of er wel zon rapport komt .. beetje onduidelijk allemaal vind ik. Dat samenspel met.dit spelletje moet aangepakt worden vind ik in de KL. Dan lekker cc spelen kan je lekker samenwerken. Dr zulle hier vast mensen zijn die het niet met me eens zijn . Tis ook mijn mening en vind het nie erg om is te verliezen maar Fair play vind ik wel heel belangrijkzo weer effe genoeg gemekkerd fijne dag iedereen
-
@carphunter79_nl Geloof mij maar, die rapporten voor oefenwedstrijden vragen we ieder seizoen op Vind het een beetje jammer te moeten lezen dat je hieraan twijfelt.
Een aantal seizoenen geleden werd het nog massaal gedaan en toen zijn veel managers betrapt op dergelijke afspraken. Dit heeft destijds ook voor flinke straffen gezorgd. En sindsdien vraag ik ze ook telkens op om te voorkomen dat mensen toch stiekem weer aan de gang gaan.Gelukkig is een sterk dalende lijn te zien, met als mooi punt dat er in KL1 en KL2 vorig seizoen helemaal geen oefenwedstrijden gespeeld waren.
Door het seizoen heen, ontvang ik tussendoor nog wel eens meldingen van oefenwedstrijden en deze bevinden zich dan vooral in KL4. Zelfs de overtreder komt wel eens melden dat hij/zij een oefenpotje gespeeld heeft.KL is nu erg aan het groeien en ik wil graag de competitie zo eerlijk en uitdagend mogelijk houden voor iedereen.
-
@carphunter79_nl We vragen de gegevens van oefenwedstrijden ELKE KL op, dus snap niet goed je punt hierover?
Wat de transfers betreft heeft Maris al beslist lijkt me? De regel van minimum 1.7 zal waarschijnlijk volgende keer toegepast worden.
Je kan ook beginnen met lage competities waardoor iedere speler nog scoutbaar is, maar dan vraag ik me af of het dan wel nog allemaal zo aantrekkelijk is.