Kanarifuglene: [KL] League
-
@afca6706_nl Goed mogelijk inderdaad. CPU's geven natuurlijk niets door aan mij als dat gebeurd is, dus kan en mag ik gelukkig de lijsten opvragen.
Zo proberen we het toch een stukje eerlijker te houden en het pay-to-win element te verminderen. -
@maricja_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
@afca6706_nl Goed mogelijk inderdaad. CPU's geven natuurlijk niets door aan mij als dat gebeurd is, dus kan en mag ik gelukkig de lijsten opvragen.
Zo proberen we het toch een stukje eerlijker te houden en het pay-to-win element te verminderen.@maricja_nl , vraag!? Hoe kan ik 3de zijn geëindigd, als ik voor de bekerfinale 2e stond en niets meer verloren heb? Tevens heb ik ook geen strafpunten (oefenwedstrijden) gepakt.
Gefeliciteerd AFCA706 en Gizmo69! en de overige promovendi
-
@jordevjad_nl Dank je wel man!
-
@jordevjad_nl Gizmo69 z'n bekerpunten zijn meegenomen en jullie stonden heel dicht op elkaar. De bekerpunten waren voor Gizmo69 genoeg om over jou heen te gaan.
-
Als eerste felicitaties aan fcopa voor de sheet winst. Eigenlijk geeft dit tegelijk ook weer wat de mankementen zijn aan de puntentelling in de KL.
@JOPIE1313_NL wordt kampioen en wint de beker maar wordt derde op sheet..
Ik wordt 2de en bekerfinalist en win de sheet ook niet..
Fcopa(niks te nadelen van hem) wordt 3de en ligt er in de eerste ronde van de beker al uit en wint de sheet.. -
@dennis-hijkoop_nl Ik kan me voorstellen dat het wat dubbel voelt, vandaar ook de enquête.
Al wil ik wel gezegd hebben dat het erg knap is om met Salernitana in de top3 te komen, als je teams als Inter en Juve erbij hebt. Dit vraagt toch flink wat bouwwerk
-
Gefeliciteerd aan alle promovendi.
Persoonlijk helaas (voorlopig) net geen promotie ondanks 2e plek met ds5 en het verliezen van de bekerfinale. Volgend seizoen maar weer proberen -
Jopie, gefeliciteerd met het kampioenschap en de bekerwinst.
Opa, gefeliciteerd met de sheetwinst.En zoals ene Johan ooit zo mooi kon zeggen; Elk nadeel heb z'n voordeel.
Maar om het voordeel van een ds16 ploeg eruit te halen, moet je er wel mee presteren.
En dat vereist veel bouwkunde vanuit een achterstand tov de hogere ds teams.
En ondertussen niet teveel puntenachterstand oplopen tov die ploegen die al op oorlogsterkte zijn.Ergo; Ik vind dat zowel een hoge als een lage ds, zijn voor- en nadelen kent.
De kunst is om maximaal gebruik te kunnen maken van de voordelen van een ploeg en hier een strategie op te verzinnen. -
WE HEBBEN AL 68 FORMULIEREN BINNEN
Keep them coming@maricja_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
Hi allen!
Allereerst, hartstikke bedankt voor jullie input
Mooi om te zien dat men graag wilt meedenken om de KL nog leuker te maken.In samenwerking met @Frits-van-Turenhout_NL hebben wij een formulier samengesteld, waarbij iedereen duidelijk z'n mening kan geven over de KL Samen maken we de KL leuker voor iedereen.
Dit formulier kan ingevuld worden t/m a.s. vrijdag 21 januari, 23:59 uur. Daarna gaat er een slotje op en zullen wij in het weekend de uitkomsten delen met jullie.
Aan de hand van de uitkomsten, kan men zich alsnog in- of uitschrijven voor de KL, want dit kan t/m vrijdag 28 januari, 23.59 uur
-
Dank aan alle KL spelende inzenders alvast voor deze uitstekende respons! Ken je nog managers die KL een warm hart toedragen en hun mening nog niet hebben doorgegeven middels bovenstaand eenvoudig en snel in te vullen formulier?
Vraag ze om dat alsnog even te doen. Met alle input kunnen we de te varen koers zo goed mogelijk bijsturen!
Nog een paar dagen de tijd. -
@frits-van-turenhout_nl ow was het de bedoeling dat je KL speelt? Dan telt mijn inzending vast niet
-
@andy-vanmechelen_nl die van jou kwam sowieso al in de Spam box binnen
-
-
@frits-van-turenhout_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
Dank aan alle KL spelende inzenders alvast voor deze uitstekende respons! Ken je nog managers die KL een warm hart toedragen en hun mening nog niet hebben doorgegeven middels bovenstaand eenvoudig en snel in te vullen formulier?
Vraag ze om dat alsnog even te doen. Met alle input kunnen we de te varen koers zo goed mogelijk bijsturen!
Nog een paar dagen de tijd.Vanmiddag/vanavond nog de gelegenheid om je mening te geven over de te varen koers in de KL leagues. Na vanavond maken we de balans op.
-
Kan ik meedoen ?
-
@ch1llwave_nl Ik heb je erbij gezet.
In het inschrijftopic staan de data en deelnemers vermeld
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/65644/inschrijftopic-kanarifuglene-leagues-seizoen-1-2022/73 -
Hi allen,
Het formulier is inmiddels gesloten.
We hebben in totaal 76 reacties mogen ontvangen, waarvoor dank In deze formulieren zijn ook een aantal prima aanvullingen doorgegeven, waar we ons over gaan buigen en zullen dit weekend nog de resultaten en eventuele aanpassingen delen.
Dan heeft iedereen nog de tijd om zich in- of uit te schrijven voor het nieuwe seizoen.
-
@maricja_nl thx !
-
RESULTATEN KL ENQUETE
Hi allen!!
@Frits-van-Turenhout_NL en ik hebben de uitslagen bekeken en overleg gehad over de aanpassingen.
Allereerst willen wij iedereen bedanken voor het invullen Samen maken we de KL leuker en eerlijker om te spelen.
We delen de resultaten van de formulieren met jullie, met de aanpassingen in de regels.
De resultaten zal ik morgen (maandag 24-1) aanpassen in de regels van de KL.
TRANSFERS
Het resultaat van deze vraag, behoeft geen verdere toelichting. Velen vinden het prima om KL te spelen zonder transfers. Zo kan er ook op geen enkele manier discussie ontstaan of iemand de andere een vriendendienstje doet qua prijs en is de overtreding ook makkelijk op te merken bij de deelnemers.
ONTSLAG
Iedere stemmer is het erover eens dat het bestraft moet worden. De meerderheid is voor een uitsluiting van 12 maanden en hier waren ik en @Frits-van-Turenhout_NL het ook mee eens. Wij zijn ook van mening dat ontslag tijdens een seizoen zoveel mogelijk ontmoedigd moet worden. Een uitsluiting van 12 maanden, lijkt misschien zwaar, maar het dwingt men vooraf wel goed na te denken over deelname. Dit, om competitievervalsing zoveel mogelijk tegen te gaan en iedereen gelijke weerstand te geven.
INACTIVITEIT
Mooi om te zien hoe de meningen verdeeld waren. Ondanks de diversiteit in meningen, kunnen we wel stellen dat de meerderheid (57.9%) tegen uitsluiting is. Velen hebben in de op-en aanmerkingen aangegeven dat men inactief kan zijn, als er persoonlijke problemen spelen. Hier hebben zij zeker een punt. Je vraagt tenslotte niet om problemen. Echter geeft inactiviteit wel een voordeel aan tegenstanders die je nog moeten treffen, wat ook een vorm van competitievervalsing is.
We vonden dit een vraagstuk die een extra toevoeging krijgt. We gaan mee met de meerderheid dat er geen uitsluiting zal volgen, maar dat er wel een puntenstraf gegeven wordt. De inactiviteit zal ik controleren, wanneer ik de sheets maak. Maar ook andere competitiegenoten mogen dit aankaarten als zij al zien dat een deelnemer minimaal 48 uur inactief is.
Wanneer het voorkomt dat dezelfde manager 3x inactief is geworden (binnen 12 maanden na de eerste inactiviteit) tijdens een KL-seizoen, zal er wel een uitsluiting volgen. We snappen goed dat persoonlijke redenen aan de basis van inactiviteit kunnen liggen en daarom volgt enkel een puntenstraf. Maar als het vaker voorkomt, zal de persoon ook beter bij zichzelf moeten nagaan of het wel slim is om mee te doen.
OPZET
Dit was misschien wel één van de lastigste onderwerpen om een beslissing over te nemen. Een overduidelijke meerderheid vindt "piramide-stelsel" prima. Dus dit houden we dan ook aan. KL1 zal de enige topleague blijven en daarmee blijft de exclusiviteit van de top gewaarborgd. Het dilemma zit em vooral in de leagues eronder. We hebben dan ook veel aanvullingen gekregen over het tekort aan, maar ook de voldoende promotie- en degradatieplekken. Uit deze meningen zijn dan ook veel antwoorden gekomen voor een kleine aanpassing.
Laten we vooropstellen dat het lastig is om iedereen tevreden te stellen. Het feit dat KL1 volgens de grote meerderheid exclusief moet blijven, maakt wel dat er ergens een trechter moet komen. Hierin hebben we een middenweg moeten bedenken.
KL1 blijft exclusief en de enige topleague bovenaan de piramide. KL2 blijft ook de enige in zijn soort. Managers die een minder seizoen draaien in KL1, krijgen dan bij degradatie als het ware een herkansing om terug in KL1 te komen. Om de trechter iets breder te maken en de weg naar de top wat toegankelijker, komt er in KL2 een degradatieplek bij. De extra promotie plek gaat dan naar de beste nummer 3 in de KL3 leagues. Op de posities waar de KL breder wordt (piramide) zullen extra degradatieplekken komen en daarmee dus ook meer promotieplekken. Dit om de weg naar de top toegankelijker te maken. Aangezien KL1 en KL2 veel toewijding en moeite vraagt om het hoofd boven water te houden, blijven deze leagues exclusief, waarbij er vanaf KL2 begonnen wordt met een extra degradatieplek.
MODERATORS
Deze uitslag behoeft verder geen toelichting. Managers kunnen zichzelf opgeven als moderator.
Mochten er meerder gegadigden zijn of geen moderators zijn voor een league, zal er voor deze leagues geloot worden. Dit om iedereen een eerlijke kans te geven en dat niet steeds dezelfde managers de leagues aanmaken. Zo delen we ook de coins.BEKER
Met het verhogen van de bekerpunten, worden managers die verder in de beker komen beter beloond. Zij hebben immers geen rustdagen en hebben deze ook niet opgegeven. Voorheen was de beloning summier en stond niet in verhouding met de moeite die gedaan wordt. Hierdoor lieten managers bewust de bekerpunten schieten.
HOGE DOELSTELLINGEN
Voor hoge doelstellingen is het lastig om een promotieplek af te dwingen. Zelfs met een kampioenschap, was een hoge ds-team niet zeker van promotie. Om dit punt goed te kunnen beoordelen, hebben we dit met de KL sheets bekeken en de volgende punten willen we dan ook doorvoeren:
- Kampioen promoveert altijd, ongeacht de positie op de sheet. Dit gaat dan wel ten koste van een promotieplek, als de kampioen zelf geen promotieplek bekleed;
- Competitiepunten worden verhoogd. Wanneer een manager uitzonderlijk goed presteert en een grote voorsprong heeft tov de achtervolgers, mag dit best te zien zijn in de sheet.
- KL doelstellingen zullen voortaan t.o. de lage ds worden berekend (ipv het gemiddelde) Dit geeft een hogere rekenfactor in de ds-sheet en liggen de doelstellingen wat dichter bij elkaar. Tevens zal ik de sheet-ds delen bij de loting, zodat iedereen weet welke omgerekende ds hij/zij heeft.
-
Met bovenstaande informatie over de KL en zoals deze competitie zich vanaf 2022 zal vormen, kan men zich nog de komende dagen, in- en/of uitschrijven voor het eerste seizoen van 2022.