Kanarifuglene: [KL] League
-
@vundezz_nl moet een kok zijn ring normaal niet uitdoen tijdens het eten maken? Klinkt best onhygiënisch
-
-
Hi allen!
Gooi gerust verder meningen in het topic.
- Welke dingen kunnen beter/strenger?
- Wat zou je graag behouden?
- En waar moet dringend naar gekeken worden? (kuch DS1 kuch)
Vanuit eerdere feedback, zal in ieder geval de beloning voor de beker verhoogd worden, om het aantrekkelijker te maken. Nu wordt er vaak een lage prioriteit aan de bekerwedstrijden gegeven en hebben velen de voorkeur voor rustdagen, wat eigenlijk een beetje afbreuk doet aan de moeite die de winnaar er wel in steekt
We willen met de input het volgende doen:
Tot en met vrijdag 14 januari, kan iedereen zijn ideeën omtrent het leuker maken van de KL, delen in dit topic.
Daarna zal (aan de hand van de meest genoemde ideeën), een formulier gemaakt worden. Omdat het KL betreft en de oorsprong vanuit de Kanaries komt, heb ik @Frits-van-Turenhout_NL gevraagd om dit met mij samen te doen. Zij hebben dit concept bedacht en hun crewnaam is eraan verbonden. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat ik ze erbij betrek.
Managers krijgen een week de tijd om te reageren op de stellingen/ideeën in het formulier.Daarna zullen we de resultaten delen en daarop het regelement aanpassen.
Note: De nieuwe regels zullen dan met ingang van het 1ste seizoen 2022 ingaanOm mensen de kans te geven om op de uitslagen te wachten, zal de inschrijving lopen t/m vrijdag 28 januari 2022
Inschrijftopic is ook al geopend.
KL4 is ten einde gekomen. De sheets staan gereed en zal ik vanavond (tegelijk met een update van KL1 tm KL3) delen.
-
@carphunter79_nl Je krijgt de "meeste sportieve actie" award.
-
And as promised
Felicitaties aan de promovendi in KL4
Verder zijn (zoals gewend) extra promoties mogelijk, afhankelijk an in- en uitschrijvingen voor het nieuwe seizoen.Vergeet niet om je mening in het topic te gooien
Want samen maken we er een mooie competitie van -
@carphunter79_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
@the-beast94_nl heb het goed voor je opgelost man. Heb nog even geoefend 3 wedstrijdjes. Zijn - punten toch?? Dus gefeliciteerd met je promotie. Als je met.een 4 daagse madness komt in de feestdagen hoe sirieus moet ik dit spel dan nog nemen was me weer een genoegen mee te spelen in deze topcompetitie
Rob, dit is wel een hele aangename verrassing van je. Dank je wel man maar je verdient het eigenlijk door zulke fair play zelf ook om te promoveren
-
@the-beast94_nl Aan de ene kant wel Joost. Maar ik heb gewoon te weinig gedaan aan me team de laatste fase. Was echt teleurgesteld om een 4 daagse madness in te voeren in een drukke periode waar in mensen genieten van hun feestdagen en respect voor de organisatie van dit event. Die kunne er helaas ook nie veel aan doen. Alleen dat daardoor me competitie een stuk minder is geworden omdat ik helaas geen tijd had is een feit. Een madness is best ok af en toe maar in deze tijd van het jaar?? Vraag me af of die mensen wel een sociaal leven hebbe in zoetermeer of is het alleen maar harken maar thnx Joost. Heb nog wel me best gedaan dat jij kan promoveren want was het eigenlijk al weer zat. Maar ja we gaan er maar weer tegen aan gap
-
Mijn suggestie is om inderdaad wat te doen aan de hoge ds en de beker. Voorbeeld: Ik zie dat ik nu derde sta op de sheet, wat niet genoeg is voor promotie, ondanks dat ik 2e sta met een ds5 en in de finale van de beker zit. In een eerdere fase zag ik ook dat toen de ds1 in onze competitie 1e stond, hij ver verwijderd was van de promotieplekken.
Al begrijp ik ook dat het lastig zal zijn om de balans te houden tussen hoge en lage ds qua sheetpunten. Blijft daarom een lastige puzzel.
Daarom misschien punten per overwinning verhogen (15 of 20), minder aftrek als een hoge ds onder zijn doel eindigt (-50 ipv -100 per positie) en bekerpunten verhogen? -
Misschien teruggaan naar maar 1 KL3 en KL4. Dat houd in dat je wel een KL5 en KL6 krijgt.
Maar dan kan iedere league gewoon 4 promotie plekken toekennen. Dan promoveer je met een hoge DS ook gewoon
-
Een extra community league toevoegen voor de KL(waarbij iedereen dezelfde doelstelling/teamwaarde heeft). Begreep dat dit wel een lastig project is om dit voor elkaar te krijgen(ligt bij gamebasic). Maar met @Frits-van-Turenhout_NL zijn hulp krijgen jullie het misschien voor elkaar.
-
@maricja_nl Hallo iedereen! In onze kl3 een superspannende strijd tussen Pio en Ottieman! Zeer spijtig dat Lennart is af gehaakt maar wat een top manager alle credits naar hem want als hij had door bebikkeld was hij zeker weten kampioen geworden! Stond zelf 5 punten los van Pio en heb nog een finale ontmoeting met deze ook zeer sterke manager!
Sheetpunten.. Tja wat vinden we er van? Als je laag doel hebt wrijf je je inderdaad in de handen om promotie te pakken!
Het idee van meerdere kl leagues toe te voegen is wel een goed plan! Als je laag doel hebt en pakt promotie en vliegt er het seizoen er weer kansloos uit met een hoog doel bijvoorbeeld.. Zet de makers van osm toch aan het denken!!!
Pio en ik gaan de kl3 nu afsluiten waarbij ik een puntje voorsprong heb gehouden op hem zodat ik toch nog in de voordeelpositie zit
Mogen de beste winnen en aan allen nog een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst!!
Met een zeer vriendelijke groet uit het Zuiden van Limburg!!!! ADIEE WA! -
Wij, namens de Musketiers, zijn het wel eens met bovenstaande:
- Beker belangrijker
- Meer kans voor teams met hoge DS op promotie
- In sommige competities is het verschil in selectiewaarde tussen DS2 en bijvoorbeeld DS9 zo klein dat je echt in het nadeel bent met DS2
- Zou fijn zijn om eens een seizoen zonder transfer madness te doen, maar weet niet of we daar invloed op hebben
- Ik ben wel benieuwd hoeveel oefenwedstrijden er gespeeld worden. Wat mij betreft zou achteraf best gepubliceerd mogen worden welke managers oefenwedstrijden gespeeld hebben en als dat er echt heel veel zijn mag daar ook een harde sanctie op komen.
Verder is het nog steeds heel leuk om mee te doen
-
Persoonlijke mening, wat hierboven beschreven wordt sluit ik me bij aan.
- Beker belangrijker -> idd
- Meer kans voor teams met hoge DS op promotie -> sta nu eerste in KL3 met ds4 en nog val ik uit promotie omdat ds16 ploegen er tussen staan, zou expres willen verliezen tegen andere ploegen om die ds16 ploegen te pesten maar dat mag dan ook weer niet ....
- In sommige competities is het verschil in selectiewaarde tussen DS2 en bijvoorbeeld DS9 zo klein dat je echt in het nadeel bent met DS2 -> idd
- Zou fijn zijn om eens een seizoen zonder transfer madness te doen, maar weet niet of we daar invloed op hebben -> idd maar hebben we geen invloed op, GB doet alles naar de kloten...
- Ik ben wel benieuwd hoeveel oefenwedstrijden er gespeeld worden. Wat mij betreft zou achteraf best gepubliceerd mogen worden welke managers oefenwedstrijden gespeeld hebben en als dat er echt heel veel zijn mag daar ook een harde sanctie op komen. -> ook waar, ik zelf doe dit nooit, alles wat bc kost probeer ik te vermijden, maar wie geld heeft gooit het ertegen aan en doet voordeel...
Verder is het nog steeds heel leuk om mee te doen -> idd, maar niet met DS1-tem DS4 :-;
-
@appeldoorntje_nl Het probleem hiervan is dat je een langere weg krijgt om naar boven te komen, wat nieuwe deelnemers kan behoeden van deelname.
Wat hogere DS betreft: op de sheet wordt dit al zoveel mogelijk rechtgetrokken met de DS sheet, deze houdt echter geen rekening met het spelersmoraal. Dat maakt dat lastig.
Meer sheetpunten voor behaalde competitiepunten zou wel wat kunnen uitrichten, meer beker punten ook. Voor- of nadeel met een loting zal je altijd houden. -
@meneer-speksnijder_nl Is er misschien een idee om dan in 2 brackets te werken?
Bijvoorbeeld,
KL CL
KL1A KL1B
KL2A. KL2B
...Je zal wel met meer degradanten moeten werken in KL CL (8) als je er telkens 4 wil laten promoveren van KL1A en KL1B (totaal van 8).
Misschien is dat ook wel eens leuk dat er telkens meer nieuwe spelers in de hoogste KL divisie zitten.
-
Wat mij tof lijkt is een soort "elite" KL divisie te creëren bovenop de KL 1.
Een League van bijvoorbeeld 12 managers waar er elk seizoen 6 managers uit degraderen naar KL 1.Zo kan je als je daarin komt met een klein groepje mensen die allemaal echt sterke managers zijn kijken hoe je daarover tegen kan presteren. Mooi doel om voor iedereen te kijken of dat te behalen valt en tof als je dat behaald.
Benieuwd wat jullie ervan vinden
-
@master-guido_nl ik denk dat een kleinere league een beetje lastig word.
dan zitten de mensen in die league elke kl 16 dagen extra stil, ik weet niet of dat echt is wat ze willen bereiken. -
Of gewoon KL2 met een KL2a en KL2b met dan een competitie van 24 clubs zitten in eerste seizoen al meer promovendus in en erna per comp degraderen er 4 per competitie is maar een optie.
-
Een idee, de DS niet mee laten tellen voor de puntentelling.
De loting aanpassen, Promovendi een hogere doelstelling geven, degradanten (vanuit een hogere competitie) een gemiddelde DS.
Degene die in de eigen klasse zijn blijven hangen een lagere DS geven (aangezien zij meer bij dat niveau horen). Hoe langer in dezelfde klasse , des te lagere DS je krijgt.Uiteraard kan je aan bovenstaande een eigen sausje geven door bijv degradanten de laagste doelstelling te geven en promovendi de hoogste o.i.d.
-
@l-r-van-kessel_nl En dan de eindstand gebruiken als basis voor een promotie etc? Dan wordt het voor mensen die steeds in de middenmoot zitten uiteindelijk een hels karwei om te promoveren. Dan moet je heel goed een team kunnen opbouwen..
Loting vind ik verder prima. Al pakt het helaas voor mij nog niet geweldig goed uit laatste tijd. Maar wel zo eerlijk lijkt me.
Misschien dat de hogere DS iets meer compensatie krijgen voor de hogere ds en dus meer verwachtingen.