DE oplossing voor het klimaat probleem
-
@Yassin-Mansousri_NL said in DE oplossing voor het klimaat probleem:
Door meer gebruik te maken van groene energie kunnen er wat kerncentrales dicht.
Met het sluiten van kerncentrales reduceer je de CO2 uitstoot? Hoeveel CO2 denk jij dan dat er vrijkomt bij het verreiken van uranium?
-
In de verdediging van Yassin: dat is niet letterlijk wat hij zegt. Hij zegt dat er dan kerncentrales dicht kunnen.
-
@Scheeftand_NL Scheeftand, je hebt gelijk. Ik heb zijn post niet goed genoeg gelezen en jij corrigeert mij terecht. Ik zal je posts de rest van 2019 serieus nemen als boetedoening.
Volgens mij is er overigens maar 1 kerncentrale in Nederland (Borssele) die gebruikt wordt voor energievoorziening. De overige reactoren hebben wetenschappelijke doeleinden. Borssele gaat op termijn sowieso dicht omdat de constructie sowieso zwaar verouderd is ten opzichte van de huidige mogelijkheden.
-
@Yassin-Mansousri_NL said in DE oplossing voor het klimaat probleem:
Ondanks de voordelen ben ik hier niet mee eens om een '1 kind politiek' aan te schaffen.
Er zijn genoeg andere oplossingen die ik kan benoemen:Extra windmolens overal waar er plek is en/Of extra zonnepanelen plaatsen op huizen etc.
Door meer gebruik te maken van groene energie kunnen er wat kerncentrales dicht.Subsidie op elektrische auto's, hierdoor kunnen meer mensen z'n auto kopen. Dat kost een groot aantal Uitstoot.
Begin hiermee eerst bij bedrijven.
En Nog 1 ding:
Extra prullenbakken plaatsen op verschillende plekken. Ik kom dagelijks afval tegen, die ik weer moet oprapen en 200 meter met dat ding moet lopen voor 1 prullenbak.
Dit kost veel tijd en geld zeker. Maar kleine beetjes helpen. Ik verwacht ook wel dat wij als Nederlandse inwoners wel wat eurotjes zullen geven. Dan heb je toch wat miljoenen om te investeren. Zeker als je meer geld blijft overhouden doordat je niet meer naar een tankstation hoeft. Een goede reis ben je snel 15 euro kwijt.
En we zouden ook wel wat armere landen moeten gaan helpen door daar wat prullenbakken te plaatsen vooral.
1 kind politiek aanschaffen? ewa sahbi, het is geen ali express artikel ofzo
-
@bringdaruckus_NL je snapt wel wat ik bedoel...
Maar wat had er beter kunnen staan dan aanschaffen? -
invoeren
-
Ondanks de voordelen ben ik hier niet mee eens om een '1 kind politiek' aan te schaffen.
Er zijn genoeg andere oplossingen die ik kan benoemen:Extra windmolens overal waar er plek is en/Of extra zonnepanelen plaatsen op huizen etc.
Door meer gebruik te maken van groene energie kunnen er wat kerncentrales dicht.Subsidie op elektrische auto's, hierdoor kunnen meer mensen z'n auto kopen. Dat kost een groot aantal Uitstoot.
Begin hiermee eerst bij bedrijven.
En Nog 1 ding:
Extra prullenbakken plaatsen op verschillende plekken. Ik kom dagelijks afval tegen, die ik weer moet oprapen en 200 meter met dat ding moet lopen voor 1 prullenbak.
Dit kost veel tijd en geld zeker. Maar kleine beetjes helpen. Ik verwacht ook wel dat wij als Nederlandse inwoners wel wat eurotjes zullen geven. Dan heb je toch wat miljoenen om te investeren. Zeker als je meer geld blijft overhouden doordat je niet meer naar een tankstation hoeft. Een goede reis ben je snel 15 euro kwijt.
En we zouden ook wel wat armere landen moeten gaan helpen door daar wat prullenbakken te plaatsen vooral.
Deze man...
-
@SIRclitjeslikker_NL said in DE oplossing voor het klimaat probleem:
@Scheeftand_NL Scheeftand, je hebt gelijk. Ik heb zijn post niet goed genoeg gelezen en jij corrigeert mij terecht. Ik zal je posts de rest van 2019 serieus nemen als boetedoening.
Volgens mij is er overigens maar 1 kerncentrale in Nederland (Borssele) die gebruikt wordt voor energievoorziening. De overige reactoren hebben wetenschappelijke doeleinden. Borssele gaat op termijn sowieso dicht omdat de constructie sowieso zwaar verouderd is ten opzichte van de huidige mogelijkheden.
2019 is al bijna voorbij, je hebt nog niet één keer een reactie van mij serieus genomen.
-
@Scheeftand_NL Worden ook niet zoveel serieuze dingen meer besproken hier
-
Helaas...
-
En toen was er Corona..
Hadden we meer doden gehad , had dit gelijk het pensioenen tekort opgelost..
-
@L-R-van-kessel_NL Wat niet is, kan nog komen... Maatregelen worden iets versoepeld, dus wie weet wat men allemaal gaat doen.
Ik vind het vooralsnog wel prettig rijden naar m'n werk zo. Geen files.
Uitstoot is minder. Miss kunnen er dingen blijvend ingevoerd worden om de uitstoot lager te houden als voorheen. Al heb ik altijd gezegd dat er meer in OV geïnvesteerd moet worden. -
@maricja_NL said in DE oplossing voor het klimaat probleem:
d het vooralsnog wel prettig rijden naar m'n werk zo. Geen files.
Uitstoot is minder. Miss kunnen er dingen blijvend ingevoerd worden om de uitstoot lager te houden als voorheen. Al heb ik altijd gezegd dat er meer in OV geïnvesteerd moet worden.Het blijkt naar Duits onderzoek (In Frankfurt) dat de bijdrage van het autoverkeer nihil tot niet meetbaar is. Wel mogen ze naar mijn mening autorijden duurder maken waardoor het meer een luxe word en het plebs wel meer gebruik moet maken van het OV.
-
@maricja_NL said in DE oplossing voor het klimaat probleem:
@L-R-van-kessel_NL Wat niet is, kan nog komen... Maatregelen worden iets versoepeld, dus wie weet wat men allemaal gaat doen.
Ik vind het vooralsnog wel prettig rijden naar m'n werk zo. Geen files.
Uitstoot is minder. Miss kunnen er dingen blijvend ingevoerd worden om de uitstoot lager te houden als voorheen. Al heb ik altijd gezegd dat er meer in OV geïnvesteerd moet worden.hahaha net nu iedereen wordt verbannen van het ov? Ik ben sws wel voor investeren in OV maar met 40 procent bezetting wordt dat natuurlijk niks. Er wordt nu geïnvesteerd in domme schermen en stickers. Met mondkapjes jaag je ook iedereen juist naar de auto.
@L-R-van-kessel_NL lol wat een Groenlinkse opmerking is dit toch hahaha.
-
@bringdaruckus_NL
Nee een rechtse in dit geval, ik sta tevaak in de file..Er rijden teveel dinkytoys op die weg.
Dinkytoys duurder, grotere diesels voordeliger -
@L-R-van-kessel_NL ik zit persoonlijk ook niet op nog meer fietsers te wachten. Dat is ergernis nummer 1
-
@bringdaruckus_NL In Amsterdam wel ja, daarbuiten valt het mee.
-
@L-R-van-kessel_NL hahaha daarbuiten hebben ze toch weer last van irritante wielrenners enzo toch
-
@L-R-van-kessel_NL said in DE oplossing voor het klimaat probleem:
Wel mogen ze naar mijn mening autorijden duurder maken waardoor het meer een luxe word en het plebs wel meer gebruik moet maken van het OV.
Dan mag de overheid wel investeren in nieuwe sporen.
-
lol hard gelachen om de posts, van links tot rechts. De meest simpele oplossing is mensen meer spreiden over de hele wereld en bomen planten. Topic kan dicht nu.