Voetbal: De Nederlandse competities
-
@De-Boterbloemen_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Jip-Huijs said in Eredivisie 2016/2017:
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Gun Feyenoord dat kampioenschap wel. Alleen jammer dat ik vandaag van die luidruchtige doorgesnoven plattelandskneuzen in de trein had die dan vanuit de provincie een dagje naar Rotterdam gaan om "hun" Feyenoord te huldigen. Nja in de randstad zullen ze dat soort toeristen waarschijnlijk ook wel keihard uitlachen.
Wat is dit nu weer voor onzin? Die vinden iedere Feyenoorder prachtig daar in Rotterdam. Dat ze bij Ajax iedereen met de nek aankijken kan ik niks aan doen. Als ik in het stadion zit bij Feyenoord merk ik echt geen verschil tussen die supporters hoor, iedereen is er even vriendelijk tegen elkaar, iedereen zit daar met hetzelfde doel. Of je nu uit Rotterdam komt of uit Groningen. Die gaan juist het gesprek met je aan en vinden het helemaal fantastisch dat je vanuit 'de provincie' (zoals jij het noemt) Feyenoord aan komt moedigen.
Als ik ook die Feyenoorders weer bij dwdd zie dan krijg ik wel weer de bevestiging dat er aardig wat leeghoofden tussen die supporters zitten
En dat is bij andere clubs niet of wat?
-
@De-Boterbloemen_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Gun Feyenoord dat kampioenschap wel. Alleen jammer dat ik vandaag van die luidruchtige doorgesnoven plattelandskneuzen in de trein had die dan vanuit de provincie een dagje naar Rotterdam gaan om "hun" Feyenoord te huldigen. Nja in de randstad zullen ze dat soort toeristen waarschijnlijk ook wel keihard uitlachen.
Wat is dit nu weer voor onzin? Die vinden iedere Feyenoorder prachtig daar in Rotterdam. Dat ze bij Ajax iedereen met de nek aankijken kan ik niks aan doen. Als ik in het stadion zit bij Feyenoord merk ik echt geen verschil tussen die supporters hoor, iedereen is er even vriendelijk tegen elkaar, iedereen zit daar met hetzelfde doel. Of je nu uit Rotterdam komt of uit Groningen. Die gaan juist het gesprek met je aan en vinden het helemaal fantastisch dat je vanuit 'de provincie' (zoals jij het noemt) Feyenoord aan komt moedigen.
Als ik ook die Feyenoorders weer bij dwdd zie dan krijg ik wel weer de bevestiging dat er aardig wat leeghoofden tussen die supporters zitten
En dat is bij andere clubs niet of wat?
Haha, ook wel maar een stuk minder dan bij Feyenoord. Die spannen daarin echt de kroon! Vind dat bij bijv. Ajax, psv, az enz dat veel minder is.
-
Heuuuu kampioenen
-
@Jip-Huijs
Dat echte Ajacieden toeristsupporters met de nek aankijken is alleen maar mooi, laat zien dat men in Amsterdam trots is op de eigenheid van de stad. Dat Rotterdammers het prima vinden dat het stadion elke keer vol zit met toeristen, zegt meer over gebrek aan eigenwaarde denk ik. -
@Jip-Huijs
Dat echte Ajacieden toeristsupporters met de nek aankijken is alleen maar mooi, laat zien dat men in Amsterdam trots is op de eigenheid van de stad. Dat Rotterdammers het prima vinden dat het stadion elke keer vol zit met toeristen, zegt meer over gebrek aan eigenwaarde denk ik.Deze reactie laat precies de arrogantie van Ajax zien, precies die arrogantie die ik vreselijk vind. Ik heb daar geen woorden voor, doen alsof je beter bent dan de rest, bah!
Gelukkig is Feyenoord veel groter dan de club en de stad, dát is wat een voetbalclub moet zijn.
-
@timeenennaam_NL Zegt per seizoen 3x veranderen van favoriete club ook iets over eigenwaarde?
-
@Jip-Huijs `
Elke club in Europa is cultureel onlosmakelijk aan een stad verbonden (behalve MK Dons ofzo) en de Eredivisie is dan ook een mooie strijd tussen diverse steden en culturen (niet als overal toeristen zitten dus). Dat Feyenoord meer is dan dat zou je eigenlijk pas arrogantie kunnen noemen.Kan best dat je sympathie hebt voor een bepaalde topclub, maar als Arnhemmer of Enschedeër een beetje mee gaan zitten vieren terwijl je verder geen deel bent van die stad, cultuur of club is natuurlijk lachwekkend (behalve dat je vroeger op school moest kiezen of je een Ajax of Feyenoord broodtrommeltje kocht). Ik heb ook zo'n maat die voor Feyenoord is, maar nog nooit in de Kuip is geweest.
-
@Jip-Huijs `
Elke club in Europa is cultureel onlosmakelijk aan een stad verbonden (behalve MK Dons ofzo) en de Eredivisie is dan ook een mooie strijd tussen diverse steden en culturen (niet als overal toeristen zitten dus). Dat Feyenoord meer is dan dat zou je eigenlijk pas arrogantie kunnen noemen.Kan best dat je sympathie hebt voor een bepaalde topclub, maar als Arnhemmer of Enschedeër een beetje mee gaan zitten vieren terwijl je verder geen deel bent van die stad, cultuur of club is natuurlijk lachwekkend (behalve dat je vroeger op school moest kiezen of je een Ajax of Feyenoord broodtrommeltje kocht). Ik heb ook zo'n maat die voor Feyenoord is, maar nog nooit in de Kuip is geweest.
Jij lult echt onzin, Feyenoord is veel meer dan een stad. Jij zegt dus dat iemand buiten Rotterdam geen supporter van Feyenoord kan zijn, wat is dat nou weer voor flauwekul. Dan kan ik dus van geen enkele club supporter zijn, alleen van de plaatselijke amateurvereniging.
-
@Jip-Huijs
Dat zeg ik niet, ik bedoel Rotterdam en dorpen er omheen. Mensen die in normale leven ook met Rotterdam verbonden zijn. Als je in de Achterhoek woont, support je toch een lokale club als Twente/Heracles in plaats van richting Rotterdam te trekken als er wat te vieren valt. Iedereen heeft een profclub in de buurt, alleen de provincie Zeeland heeft geen profclub. Toch kiest iedereen onder een soort sociale druk weer voor Ajax of Feyenoord, hetgeen ervoor zorgt dat Jupilerleague clubs als Den Bosch standaard leeg zitten. -
@timeenennaam_NL Oké. Nouja, ik voel me veel meer verbonden met Feyenoord dan met VVV, sorry dat ik het zeg. VVV interesseert me eigenlijk vrij weinig. Ik denk dat je, ook zonder er te wonen of zo, verbonden kunt voelen met een club.
-
@timeenennaam_NL Ik gun het Feyenoord zeker maar ben het wel met je eens. Heel vaak zie je mensen die fan zijn van een grotere club terwijl je toch zou denken dat je eerder voor je BVO in de buurt bent lijkt mij...
-
@timeenennaam_NL
Niet dat ik me aangesproken voel als rasechte Amsterdammer maar sociale druk heeft echt niks te maken dat het stadion van Den Bosch leeg zit hoor. -
@Jip-Huijs
Dat echte Ajacieden toeristsupporters met de nek aankijken is alleen maar mooi, laat zien dat men in Amsterdam trots is op de eigenheid van de stad. Dat Rotterdammers het prima vinden dat het stadion elke keer vol zit met toeristen, zegt meer over gebrek aan eigenwaarde denk ik.Deze reactie laat precies de arrogantie van Ajax zien, precies die arrogantie die ik vreselijk vind. Ik heb daar geen woorden voor, doen alsof je beter bent dan de rest, bah!
Gelukkig is Feyenoord veel groter dan de club en de stad, dát is wat een voetbalclub moet zijn.
Niks doen alsof. Ajax heeft ongeveer evenveel prijzen bij elkaar gepakt als PSV en Feyenoord samen.
-
@bringdaruckus_NL Dit jaar nog niet.
-
@Jip-Huijs
Kan gebeuren. Zelfs Bayern heeft niet altijd succes -
@timeenennaam_NL Achterhoeker is natuurlijk voor DGS hè. Twente en de Acherhoek zijn twee verschillende gebieden.
-
@timeenennaam_NL Iedereen is toch vrij in zijn teamkeuze?
-
@Furrax_NL Als het echt een keuze is, is dat al sneu genoeg en dat is ook wat Tim bedoelt denk ik. Ik vind het een lastige vraag. Ik kom zelf uit Rotterdam en het is nooit een kwestie van kiezen geweest: het is gewoon zo ontstaan. Daarom kan ik me moeilijk inleven in personen die ver van hun favoriete club wonen. Ik moet ook wel lachen om mensen met een zachte G die voor Ajax zijn bijvoorbeeld. Vind het een complete mismatch en het komt een beetje over als de middelbare school: graag bij de populairste willen horen. Anderzijds vind ik het een mooi gegeven dat mijn club zoveel aantrekkingskracht heeft dat de steun tot ver buiten Rotterdam reikt. Dat heb ik liever dan dat het een provincieclub is. Ik voel me verbonden met Feyenoord en ik denk, maar dat kan ik onmogelijk met zekerheid zeggen, dat dat ook het geval zou zijn als ik elders geboren was. Bovendien: ik heb er zelf geen problemen mee als iemand een buitenlandse club als Real Madrid of Arsenal steunt, terwijl ze daar nog verder vandaan wonen. Zou een beetje hypocriet zijn om dat met Ajax wel te hebben. Of heb je daar ook problemen mee Tim?
-
Ergens wonen betekent ook niet per se dat je je ermee verbonden voelt natuurlijk. Zeker als kind heb je geen keus waar je woont. Als ik in Groningen/Limburg of een van die andere rare provincies (hoeveel provincies heeft nederland?) zou wonen zou ik het ook echt haten daar.
-
Trouwens Tim, jij zegt dat iedere club verbonden is aan de stad: AZ zet hun fucking jeugdcomplex niet in die gare kaasstad van ze, nee dat ding staat precies boven Amsterdam in Zaandam.
Alleen daarom al zal die jeugd van hun alleen maar beter worden.