Voetbal: De Nederlandse competities
-
@timeenennaam_NL Ik gun het Feyenoord zeker maar ben het wel met je eens. Heel vaak zie je mensen die fan zijn van een grotere club terwijl je toch zou denken dat je eerder voor je BVO in de buurt bent lijkt mij...
-
@timeenennaam_NL
Niet dat ik me aangesproken voel als rasechte Amsterdammer maar sociale druk heeft echt niks te maken dat het stadion van Den Bosch leeg zit hoor. -
@Jip-Huijs said in Eredivisie 2016/2017:
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Jip-Huijs
Dat echte Ajacieden toeristsupporters met de nek aankijken is alleen maar mooi, laat zien dat men in Amsterdam trots is op de eigenheid van de stad. Dat Rotterdammers het prima vinden dat het stadion elke keer vol zit met toeristen, zegt meer over gebrek aan eigenwaarde denk ik.Deze reactie laat precies de arrogantie van Ajax zien, precies die arrogantie die ik vreselijk vind. Ik heb daar geen woorden voor, doen alsof je beter bent dan de rest, bah!
Gelukkig is Feyenoord veel groter dan de club en de stad, dát is wat een voetbalclub moet zijn.
Niks doen alsof. Ajax heeft ongeveer evenveel prijzen bij elkaar gepakt als PSV en Feyenoord samen.
-
@bringdaruckus_NL Dit jaar nog niet.
-
@Jip-Huijs
Kan gebeuren. Zelfs Bayern heeft niet altijd succes -
@timeenennaam_NL Achterhoeker is natuurlijk voor DGS hè. Twente en de Acherhoek zijn twee verschillende gebieden.
-
@timeenennaam_NL Iedereen is toch vrij in zijn teamkeuze?
-
@Furrax_NL Als het echt een keuze is, is dat al sneu genoeg en dat is ook wat Tim bedoelt denk ik. Ik vind het een lastige vraag. Ik kom zelf uit Rotterdam en het is nooit een kwestie van kiezen geweest: het is gewoon zo ontstaan. Daarom kan ik me moeilijk inleven in personen die ver van hun favoriete club wonen. Ik moet ook wel lachen om mensen met een zachte G die voor Ajax zijn bijvoorbeeld. Vind het een complete mismatch en het komt een beetje over als de middelbare school: graag bij de populairste willen horen. Anderzijds vind ik het een mooi gegeven dat mijn club zoveel aantrekkingskracht heeft dat de steun tot ver buiten Rotterdam reikt. Dat heb ik liever dan dat het een provincieclub is. Ik voel me verbonden met Feyenoord en ik denk, maar dat kan ik onmogelijk met zekerheid zeggen, dat dat ook het geval zou zijn als ik elders geboren was. Bovendien: ik heb er zelf geen problemen mee als iemand een buitenlandse club als Real Madrid of Arsenal steunt, terwijl ze daar nog verder vandaan wonen. Zou een beetje hypocriet zijn om dat met Ajax wel te hebben. Of heb je daar ook problemen mee Tim?
-
Ergens wonen betekent ook niet per se dat je je ermee verbonden voelt natuurlijk. Zeker als kind heb je geen keus waar je woont. Als ik in Groningen/Limburg of een van die andere rare provincies (hoeveel provincies heeft nederland?) zou wonen zou ik het ook echt haten daar.
-
Trouwens Tim, jij zegt dat iedere club verbonden is aan de stad: AZ zet hun fucking jeugdcomplex niet in die gare kaasstad van ze, nee dat ding staat precies boven Amsterdam in Zaandam.
Alleen daarom al zal die jeugd van hun alleen maar beter worden.
-
@bringdaruckus_NL Dat doen ze ook om talenten die anders naar Ajax zouden gaan te pikken
-
@Suiz-Luárez_NL
Ja dat zeg ik eigenlijk ook met die laatste zin -
Mij boeit het niet waar mensen vandaan komen maar het zijn, ook hier vroeger, de echte Rotterdammers die elke ajacied die niet uit Amsterdam komt een ordinaire gloryhunter noemen.
-
Vind het prima dat mensen buiten de regio voor een huldiging komen. Wat ik pas echt hinderlijk vind is al dat boerenvolk op koningsdag in Amsterdam.
-
@bringdaruckus_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Vind het prima dat mensen buiten de regio voor een huldiging komen. Wat ik pas echt hinderlijk vind is al dat boerenvolk op koningsdag in Amsterdam.
Amsterdam is niet alleen van jou toch?
-
@bringdaruckus_NL
AZ staat voor Alkmaar Zaanstreek right -
@De-Boterbloemen_NL
Nee volgens mij wonen hier nog zo'n 800000 mensen -
@DominicM_NL
Nja ik heb er sws geen problemen mee, maar vind het eerder lachwekkend.Ik vind dat er een verschil zit tussen enerzijds een club (al dan niet buitenlands) sympathiek vinden en deze volgen en anderzijds bij zo'n huldiging doen alsof je er helemaal onderdeel van bent terwijl je woont en werkt in Limburg.
-
@bringdaruckus_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@De-Boterbloemen_NL
Nee volgens mij wonen hier nog zo'n 800000 mensenJup, maar ben zelf zeker geen boer, ben ook voor Ajax, maar vind het een beetje overdreven om te zeggen dat die niet welkom zijn in amsterdam, koningsdag is een feest voor iedereen (als ze zich gedragen) toch?
-
@bringdaruckus_NL
Ik prefereer dan weer elke provinciale stad in midden-Nederland boven de randstad. Je stapt in Amsterdam het station uit en je waant je in China. En dan werkelijk overal die wietlucht.