Voetbal: De Nederlandse competities
-
Enige wat ik wil zeggen is dat Europees voetbal wise het gewoon in veel competities makkelijker geworden is te handhaven. Dat klopt toch gewoon?
-
De Ligt #king. Even Johan uit de boeken schoppen.
-
@Glennevire_NL Het valt nog altijd te bezien hoe promovendi zich houden. En nu komt de samenwerking met City goed van pas voor NAC.
-
@Glennevire_NL onzin, alsof vroeger iedere promovendus vroeger op 3 punten eindigde. Er zijn nu ook talloze voorbeelden waarin een promovendus kansloos degradeert. In Frankrijk gebeurt het regelmatig, kijk naar Auxerre en Gazelec Ajaccio de laatste jaren.
In Nederland hebben we Dordrecht, De Graafschap gezien en nu Go Ahead.
In Engeland degraderen Middlesbrough en Hull City direct, terwijl Burnley net boven de streep eindigt.
In Italië heeft Crotone het hele jaar kansloos onderaan gestaan, maar hebben ze zich op miraculeuze wijze gehandhaafd, beetje zelfs als Leicester voor het kampioensjaar.Dit was even uit mn hoofd en er zijn nog ongekend veel voorbeelden.
-
Voor de EL finale nerveus of Onana mee kon doen ja of nee en nu weer het gerucht dat Bosz naar Dortmund gaat, waarom nou toch
-
@spectraaaaa_NL geruchten heb je niks aan. Zegt helemaal niks. Bosz blijft gewoon.
-
Gaat Huntelaar de volgende oud Ajacied zijn die terugkeert bij Ajax en het vervolgens niet waar gaat maken? Vreemde aankoop wat mij betreft. Zal voornamelijk de bank warm gaan houden en als die er inkomt geen een bruikbare voorzet vanaf de flanken krijgt.
-
@FC-Eddie_NL Hij is ook gehaald voor de bank... Daarnaast kan hij prima een bal vast houden om de rest te bedienen. Ik vind het geen gekke aankoop.
-
Ik zie dan liever iemand komen die het Dolberg moeilijk kan maken om elke week een basisplaats te krijgen. Zeg maar de Vermeer/Cillessen situatie van een aantal jaar geleden. Cassiera kon dat niet en Huntelaar gaat dat ook niet doen. Op dat vlak gaat Dolberg dus niet getriggerd worden om nog beter te worden. En na het zien van zijn optreden in de EL finale moet hij toch echt nog wel flinke stappen maken voordat hij klaar is voor een stap hoger op.
-
Boer terug naar PEC. Als hij het niet verleerd is, worden dat dus iig 15 punten meer dan vorig seizoen.
-
@timeenennaam_NL Vind hem niet erg fit ogen, duurt lang voordat ie in de hoek is tegenwoordig. Was erg blij dat Ajax hem niet heeft hoeven inzetten dit seizoen. Maar zelfs dan is ie nog 10x beter dan Mickey natuurlijk
-
Ik vraag me dan altijd af of iemand als Boer veel chicks kan krijgen
-
Mja meer dan ik waarschijnlijk
-
Hij heeft maar 9 vingers dus dat is wel een handicap, en jij bent die fitness mooiboy toch
-
@bringdaruckus_NL Klopt, deed die van Louis ook niet, ze wonnen ook niet
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@jeffreyelzinga_NL en Mourinho's United won de EL terwijl dat van van Gaal er gelijk uit lag. Mourinho is dan ook een echte cupfighter. Ze winnen niet altijd makkelijk, maar ze verliezen ook niet zo vaak. 5x in de PL, net zoveel als kampioen Chelsea. In de competitie maken die velen gelijke spelen je onsuccesvol. In een knock out kom je daar gewoon heel moeilijk langs.
Van Gaal gaf niet zoveel om de Europa League.
-
Pfff, een trainer omruilen voor een zak geld alsof het een product is waar je winst op wiilt maken gaat wel erg ver. Dat is nu juist bij uitstek de positie waar je continuïteit wilt hebben.
Alsof 5 miljoen wat voorstelt, voor Veltman krijg je nog meer joh.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Pfff, een trainer omruilen voor een zak geld alsof het een product is waar je winst op wiilt maken gaat wel erg ver. Dat is nu juist bij uitstek de positie waar je continuïteit wilt hebben.
Alsof 5 miljoen wat voorstelt, voor Veltman krijg je nog meer joh.
Voor Ajax is het kut als bosz weggaat!
Bosz zelf begrijp ik wel als hij zich persoonlijk verder wil doorontwikkelen! -
Als het voor Ajax kut is moet je het gewoon niet doen lijkt mij.
-
Ik zou als ajaxcied liever zien dat hij blijft inderdaad!