Voetbal: De Nederlandse competities
-
@Glennevire_NL
eibar heeft ongelooflijk geluk gehad, had moeten degraderen, mochten ze opeens blijven door een fout van een andere club. En red bull leipzig is al helemaal niet te vergelijken, kan je net zo goed AS Monaco opnoemen... Freiburg vliegt ook steeds van 1e naar 2e liga. PEC Zwolle is zo beetje de uitzondering die de regel bevestigt -
@jeffreyelzinga_NL en Mourinho's United won de EL terwijl dat van van Gaal er gelijk uit lag. Mourinho is dan ook een echte cupfighter. Ze winnen niet altijd makkelijk, maar ze verliezen ook niet zo vaak. 5x in de PL, net zoveel als kampioen Chelsea. In de competitie maken die velen gelijke spelen je onsuccesvol. In een knock out kom je daar gewoon heel moeilijk langs.
-
@bringdaruckus_NL en Eibar hun 10e plek is zeker ook nu geluk geweest? Net zo goed Monaco... Dwaas. Die zijn kampioen geworden en hebben in halve finale van CL gestaan... Feit is gewoon dat voor veel clubs in VEEL competities/landen handhaving makkelijker is geworden. Of is een 8e plek voor WBA ook onkunde van de andere 12 teams?
-
@Glennevire_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Net zo goed Monaco... Dwaas. Die zijn kampioen geworden en hebben in halve finale van CL gestaan...
Je snapt toch wel dat hij met zijn Leipzig voorbeeld bedoelt dat die net als Monaco opeens een shitload aan geld uit kunnen geven?
In de PL hebben de clubs van plek 9-20 vaak ook wel allemaal evenveel geld. In Nederland haakt een promovendus iig moeilijk bij het linkerrijtje aan. Een club als NAC heeft nog wel de potentie om zich een aantal jaar makkelijk te handhaven, maar doorgroeien zal ook niet echt gaan.
-
@SIRclitjeslikker_NL PEC won ook gewoon de beker met 5-1 van Ajax en is dus doorgegroeid. Heracles is nu ook gewoon stabiele middenmotor al paar jaar zowat. Zelfs Excelsior nu al 2 seizoenen op rij gehandhaafd ZONDER playoffs. Hebben die clubs geldschieters?
-
@Glennevire_NL said in Eredivisie 2016/2017:
PEC won ook gewoon de beker met 5-1 van Ajax en is dus doorgegroeid.
Ook weer zo'n rare conclusie... Is het dan opeens weer een shitclub als ze 3-0 van Excelsior verliezen? Verder ontken ik ook niet dat je structureel bovenkant rechterrijtje kan spelen na handhaving mits je daar de achterban voor hebt, of wel dan?
-
ik ben op een paar provinciale teentjes gestapt
-
@Glennevire_NL Heracles lag er het eerste jaar na promotie ook gewoon bijna uit. Je bent jezelf in ieder geval goed voor lul aan het zetten.
-
@hap-slik-weg_NL ja want bijna telt echt in sport. Je won bijna de CL :') bijna telt niet mee met sport. Jij zet jezelf voor lul. Feit is dat Heracles al sinds 2006 in Eredivisie zit. Jij zet jezelf voor lul, niet ik.
-
rustig jongens
-
Enige wat ik wil zeggen is dat Europees voetbal wise het gewoon in veel competities makkelijker geworden is te handhaven. Dat klopt toch gewoon?
-
De Ligt #king. Even Johan uit de boeken schoppen.
-
@Glennevire_NL Het valt nog altijd te bezien hoe promovendi zich houden. En nu komt de samenwerking met City goed van pas voor NAC.
-
@Glennevire_NL onzin, alsof vroeger iedere promovendus vroeger op 3 punten eindigde. Er zijn nu ook talloze voorbeelden waarin een promovendus kansloos degradeert. In Frankrijk gebeurt het regelmatig, kijk naar Auxerre en Gazelec Ajaccio de laatste jaren.
In Nederland hebben we Dordrecht, De Graafschap gezien en nu Go Ahead.
In Engeland degraderen Middlesbrough en Hull City direct, terwijl Burnley net boven de streep eindigt.
In Italië heeft Crotone het hele jaar kansloos onderaan gestaan, maar hebben ze zich op miraculeuze wijze gehandhaafd, beetje zelfs als Leicester voor het kampioensjaar.Dit was even uit mn hoofd en er zijn nog ongekend veel voorbeelden.
-
Voor de EL finale nerveus of Onana mee kon doen ja of nee en nu weer het gerucht dat Bosz naar Dortmund gaat, waarom nou toch
-
@spectraaaaa_NL geruchten heb je niks aan. Zegt helemaal niks. Bosz blijft gewoon.
-
Gaat Huntelaar de volgende oud Ajacied zijn die terugkeert bij Ajax en het vervolgens niet waar gaat maken? Vreemde aankoop wat mij betreft. Zal voornamelijk de bank warm gaan houden en als die er inkomt geen een bruikbare voorzet vanaf de flanken krijgt.
-
@FC-Eddie_NL Hij is ook gehaald voor de bank... Daarnaast kan hij prima een bal vast houden om de rest te bedienen. Ik vind het geen gekke aankoop.
-
Ik zie dan liever iemand komen die het Dolberg moeilijk kan maken om elke week een basisplaats te krijgen. Zeg maar de Vermeer/Cillessen situatie van een aantal jaar geleden. Cassiera kon dat niet en Huntelaar gaat dat ook niet doen. Op dat vlak gaat Dolberg dus niet getriggerd worden om nog beter te worden. En na het zien van zijn optreden in de EL finale moet hij toch echt nog wel flinke stappen maken voordat hij klaar is voor een stap hoger op.
-
Boer terug naar PEC. Als hij het niet verleerd is, worden dat dus iig 15 punten meer dan vorig seizoen.