Voetbal: De Nederlandse competities
-
Wat heeft het nog nut om kampioen te worden in een land, als je kijkt naar de Champions League.
Kampioen worst case scenario, Chelsea, Barcelona, Roma, Leipzig. best case Chelsea, Porto, Anderlecht, Feyenoord. Van een nummer 2 is worst het zelfde, maar best Spartak moskou ipv een Porto. -
Roma stevent op pot 4 af Verder mee eens dat dat kampioen = pot 1 gedoe nergens op slaat.
Overigens heeft Chelsea het geluk dat ze Liverpool en Tottenham niet uit pot 3 kunnen krijgen waardoor Napoli de enige serieuze bedreiging uit die pot is. Verwacht althans dat Ajax, Dinamo Kiev, FC Basel of Olympiakos geen enkel probleem voor jullie op mag leveren.
-
Ajax uit altijd lastig
-
Best case scenario voor Feyenoord lijkt me nog: Shakhtar, Sevila, Basel, Feyenoord
-
Tsjah, voor Feyenoord is het gewoon fantastisch om tegen dat soort teams te voetballen, en elk punt is dan gewoon mooi meegenomen.
-
@SIRclitjeslikker_NL als je de mooiste loting wil hoop je op Bayern, Barcelona, Liverpool oid.
Shakhtar en Basel zijn minder aantrekkelijk.
De poule die ik net zei bij best case scenario, daar heb je wel een heel klein beetje kans. Sowieso heb je kans op plek 3 en met veel geluk op CL overwintering.
Moet het wel een beetje meezitten -
Aangezien ik net zo'n nerd als Ronny ben en dit oprecht leuk vind:
Ik acht jullie en (net als wij overigens) kansloos tegen elk pot 2 team, dus die hoef ik al niet mee te nemen in de berekening, waarbij ik uitga van de volgende potindeling https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2017.html
Loting zonder realistisch uitzicht op plaats 3 (geen Spartak of Shjaktar uit pot 1, wel Tottenham, Liverpool, of Napoli uit pot 3 = 0,75 x 3/7 = +-32%
Loting met een kansje op plaats 2 (Spartak of Shjaktar uit pot 1 + Anderlecht, Dinamo, Olympiakos, Basel uit pot 3 = 0,25 x 4/7 = +- 14%
Loting met een kansje op plek 3 (Ofwel Spartak of Shjaktar uit pot 1, ofwel Anderlecht, Dinamo, Olympiakos, Basel uit pot 3 = 0,25 x 3/7 + 0,75 x 4/7 = +- 53%
Dus gewoon handjes dichtknijpen bij een loting waar je tegen twee teams kansloos bent zoals bijvoorbeeld Monaco en City en je met een iets sterker geacht team om de derde plaats mag strijden zoals Dinamo Kiev. Dat zal bijvoorbeeld statistisch gezien al geen slechte loting zijn voor jullie
-
@SIRclitjeslikker_NL Hoe kom je op die berekening als ik vragen mag? Daarbij heb je tegen Porto ook nog wel kans in Pot2 hoor.
-
@hap-slik-weg_NL Ohh wacht zie het al gaat om eventuele loting van die teams, ik dacht dat dat het percentage was om door te stoten. Heb je ook de variabelen Ajax en andere teams uit het zelfde land meegenomen?
-
@jeffreyelzinga_NL Kampioen worden in een groot land loont inderdaad amper, omdat pot 2 door deze indeling enorm sterk bezet is. Als je echter kampioen wordt van Portugal of Rusland heb je enorm veel aan een pot 1-notering, en daarom doen ze dat ook, om de kleinere landen enigszins te helpen. Zo had PSV ook een relatief makkelijke loting toen we nog net top 8 waren en PSV dus pot 1 was.
-
Als de verhalen kloppen zie ik het liefst dat Bergkamp en co er al de sodemieter eruit geknikkerd worden, wat denken die mongolen wel niet.
Nu maar hopen op Schmidt of doe eens gek, Tuchel. Als Ajax besluit een Ten Hag of een Jans te contracteren dan zijn ze daar helemaal de weg kwijt
-
Gewoon nog ff een paar weken wachten op de nieuwe trainer
Dan twee goede spelers verkopen, trainer aanstellen met een paar weken voorbereiding --> voorronde CL verneuken --> 5 punten verspelen in de eerste weken Eredivisie --> spelers kopen en weer door -
@Kagchelland_NL Lol zou wel typerend zijn ja. Verschil is wel dat de as nu goed is en alleen de backs en buitenkanten zwak bezet zijn. Als de as in tact blijft rollen we iedereen vanaf het begin op
Ik zou die Schmidt halen, die rolde Ajax toen hard op met Salzburg met het voetbal dat te vergelijken is met zoals Bosz het wilde spelen met Ajax. Zoals de heer Clitjeslikker al zei is het grote voordeel dat Tete waarschijnlijk weer onze vaste back wordt en dat Sinkgraven geen linksback meer zal spelen.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik weet ook heus wel dat het normaal gesproken is 'blij zijn met ieder punt'. Maar gaf alleen aan dat de loting Shakhtar, Sevilla, Basel waarschijnlijk de beste zou zijn en je met het nodige geluk een rol van betekenis kan spelen.
-
@Suiz-Luárez_NL Dat is inderdaad een verademing. Gewoon een leuke linksback halen en Tete in de basis. Dan heb je veruit de beste verdediging van NL. Wel ff Sanchez houden anders heb je een puber en een nieuwe in het centrum.
Die trainer is een goed plan, maar zou hij willen?Verder: Feyenoord heeft indd niets te zoeken in de CL maar wel heel tof, en extra moneys. Kijken of we per ongeluk derde kunnen worden in de poule.
-
@Kagchelland_NL Vind Veltman voor de breedte ook een prima centrale verdediger, je moet hem alleen geen rechtsback zetten. Maar die zou zelfs in de basis kunnen als Sanchez weggaat. Hoop dat ze Younes kunnen verpatsen aan Leipzig ofzo en een goede linksbuiten halen
-
@Suiz-Luárez_NL volgens mij is het een andere Schmidt waar men nu op aast
-
@hap-slik-weg_NL haha heb er een plusje minnetje bij gezet wou gewoon ff in beeld brengen dat er geen sprake is van een buitensporige pech als je in een vrij kansloze poule komt.
-
@SIRclitjeslikker_NL Gaat toch om Roger Schmidt? Die andere Schmidt zou onlogisch zijn want die staat niet bekend om aanvallend voetbal.
-
@SIRclitjeslikker_NL Zou wel grappig zijn als wij het ook halen en dan de chille groep "kapen".