Voetbal: De Nederlandse competities
-
@Suiz-Luárez_NL
Maar daar gaat het in deze discussie toch niet om? Ajax eindigde met Veltman maar een puntje onder Feyenoord. Elia en Kuyt zijn weg. Het gaat erom dat Feyenoord meer verzwakt wordt ten opzichte van afgelopen seizoen. Als Tete weggaat wordt Ajax niet zwakker ten opzicht van afgelopen seizoen want toen speelde ie ook nooit -
@Suiz-Luárez_NL rechtsbuiten is op zich prima met Kluivert/Neres. Linksback agree, rechtshalf is de Jong/Donny. Rechtsback, zolang Tete enVeltman blijven hoeft er niemand bij.
-
@hap-slik-weg_NL
Kluivert is beter op linksbuiten, zie hem daar liever. Tete blijft sws niet -
@bringdaruckus_NL Klopt, maar ook op rechts kan die prima en icm met een Huntelaar lijkt me het wel weer mooi.
-
Ik zie Tete niet weggaan. Nieuwe trainer, hij is een stuk beter dan Veltman dus hoogstwaarschijnlijk basis en juist omdat hij niet gespeeld heeft zullen de betere clubs niet op de banken staan voor hem.
Linksback is noodzaak. We hebben nu 0 echte linksbacks. Éen echte linksback en bij nood Riedewald, Viergever of Savastano is een prima oplossing.
Vleugelspelers zit kwantitatief wel goed, je hebt er vier met Neres, Younes, Kluivert en Cerny. Zie Neres als een volwaardige optie en Kluivert en Cerny als erg talentvol en klaar om flink wat minuten te gaan maken. Als je toevallig iemand kan krijgen die een klasse beter is dan Younes doen maar dat is geen noodzaak.
Middenveld heb je er één teveel voor de rol van de creatieveling, (Ziyech, Nouri, Sinkgraven, laatste mag eigenlijk weg) en één te weinig om over zes en rechtshalf te verdelen (Schone, vd Beek, De Jong.) Van de Beek is kwalitatief klaar om basis op zes te spelen. In een kwalitatief goede rechtshalf ter vervanging van Davy investeren lijkt me een goed idee. Vraag me af het mogelijk zou zijn om met een zak geld voor Davy Propper te komen aanzetten.
-
@SIRclitjeslikker_NL je weet dat donny op de plek van klaassen komt?
-
Nee dat weer ik niet. Heeft Keizer daar iets over gezegd?
Mocht je hem als de vervanger van Klaassen zien en het ook in Europese uitwedstrijden met Schone op zes aandurven kun je het afdoen met een breedteaankoop om een dubbele bezetting te krijgen.
-
@hap-slik-weg_NL Donny is mijns inziens veel beter op 6, zeker in de wedstrijden die hij in Ajax 1 heeft gespeeld. Lijkt me zoals de heer Clitjeslikker zegt dus een uitstekende vervanger voor Schöne die het tempo in grote wedstrijden niet aan kan. Schöne zal zeker voldoende minuten maken nog en belangrijk zijn met zijn ervaring, maar denk dat Donny basis wordt.
Ik vind dat de rechtshalf een dermate belangrijke positie is binnen Ajax dat we daar zéker een speler voor moeten kopen. Je kunt toch niet verwachten van Frenkie de Jong of Nouri dat ze daar een heel jaar lang Ajax bij de hand nemen? En dat is wel gevraagd op die positie. Bovendien meer dan 100 miljoen op de bank, doe er eens wat mee.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Vraag me af het mogelijk zou zijn om met een zak geld voor Davy Propper te komen aanzetten.
Ik zou met een zak geld naar Chelsea gaan voor Van Ginkel, dé perfecte opvolger van Klaassen, speelt ook op soortgelijke manier, dynamisch, maakt veel goals.
-
@SIRclitjeslikker_NL Niet zo zeer Keizer, wel VI/technisch hart geloof ik.
-
Lol Karsdorp tussen de 15 en 20 mil
Fijn dat Feyenoord een keer niet de vlag uithangt als er 5 miljoen geboden wordt maar een keer vraagt wat de gekke markt ervoor geeft. Als AS Roma afhaakt moet je ook gewoon geduldig zijn, nog twee maanden transfermarkt te gaan.
Blijkbaar zat Bayern afgelopen seizoen 9 keer in de Kuip voor Karsdorp, die hebben ook nog wat centjes.
-
@Kagchelland_NL Roma zou hij misschien nog net kunnen, Bayern is echt te hoog gegrepen. Maar die hebben ook ooit Pranjic gekocht dus wie weet. Ik zou hem ook zeker niet onder de 15 miljoen wegdoen
-
Denk niet dat Karsdorp ook maar enige kans maakt tegen Florenzi
-
Denk dat hij sowieso niet bij een middenmotor zou moeten spelen. Als hij vooral kan aanvallen is-ie op zijn best. Zou 'm meer kans geven bij Bayern/Barca/Juventus dan bij Schalke/Bilbao/Inter
-
@Kagchelland_NL Alleen is het op dat niveau ook nog enigszins nuttig om ook te kunnen verdedigen.
-
@hap-slik-weg_NL Ja daarom ook
-
Denk dat Karsdorp nu nog een geval te groot voor het servet te klein voor het tafellaken is. Een jaartje nog werken aan zijn defensieve tekortkomingen bij Feyenoord en dan is hij zeker klaar voor de volgende stap
-
Tegen wie moet hij in de eredivsie oefenen met verdedigen dan? Hij kan het misschien twee keer tegen Justin Kluivert opnemen en dan heb je het wel gehad.
Zou gewoon nu naar een grotere competitie gaan. Kijk bijvoorbeeld hoe de Vrij gegroeid is bij Lazio.
En ik snap wat je bedoelt Leroy, maar die clubs kunnen ook verdedigers krijgen die kunnen aanvallen en verdedigen.
15 miljoen vind ik een behoorlijk bedrag voor hem maar ja soit, zo is de markt nu blijkbaar.
-
@Suiz-Luárez_NL
lol wat dacht je van Edje Braafheid -
@SIRclitjeslikker_NL #lol klopt helemaal natuurlijk. Benieuwd wat het uiteindelijk wordt