Voetbal: De Nederlandse competities
-
@bringdaruckus_nl Ik vind Blind gewoon een mooie superstudent die er toevallig is ingerold omdat zijn pa ook "lid" was #lol.
-
@hap-slik-weg_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl Ik vind Blind gewoon een mooie superstudent die er toevallig is ingerold omdat zijn pa ook "lid" was #lol.
Heb toch liever Kluivert wtb
-
@bringdaruckus_nl Kluivert kan dan ook wel gewoon voetballen.
-
@hap-slik-weg_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl Kluivert kan dan ook wel gewoon voetballen.
klopt, zijn vader ook. Ben wel benieuwd naar die jongste zoon, shane. Heb paar keer korte videos van hem gezien. Zag er best goed uit
-
@bringdaruckus_nl Ja helaas ziet die bij PSG... Jammer van z'n Pa op latere leeftijd trouwens, hopen dat young Kluivert niet dezelfde knieën heeft
-
Shane voetbalt nu bij FC Barcelona omdat vaders is vertrokken bij PSG en verhuisd is naar Barcelona.
-
Wat een heerlijke carrière al. Psg, barca
-
Tot nu toe vooral omdat papa goed kon voetballen
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
Tot nu toe vooral omdat papa goed kon voetballen
Maar je ziet dat ie ook wel echt kan voetballen. Bij die zoon van, van der Sar zag je echt dat die er zat vanwege zijn vader.
sws die genen van Kluivert zijn belachelijk sterk. Zijn kinderen zien eruit alsof hij ze zelf eruit heeft gebaard
-
@bringdaruckus_nl lol true best insane, alsof er geen vrouw aan te pas is gekomen
-
16 miljoen voor Locadia #lol
-
Als Locadia al 16 miljoen opbrengt, dan mag Marc wel alles onder de 70 miljoen beledigd naar de prullenbak verwijzen bij Neres
-
Nja Propper was een koopje voor ze
-
Trouwens @Suiz-Luárez_NL, hier hadden we een tijdje geleden een discussie over. NRC is het met me eens
-
@bringdaruckus_nl De vraag is dan natuurlijk alleen of ze in Amsterdam daadwerkelijk betere talenten hebben, of dat Amsterdammers gewoon meer kansen krijgen.
-
@bringdaruckus_nl De vraag is dan natuurlijk alleen of ze in Amsterdam daadwerkelijk betere talenten hebben, of dat Amsterdammers gewoon meer kansen krijgen.
Hoezo zouden Amsterdammers meer kansen krijgen dan? Er zitten toch niet meer profclubs in amsterdam dan in het zuiden ofzo.
-
@bringdaruckus_nl said in Eredivisie:
Hoezo zouden Amsterdammers meer kansen krijgen dan? Er zitten toch niet meer profclubs in amsterdam dan in het zuiden ofzo.
Scouts van Amsterdamse clubs kijken natuurlijk vooral in Amsterdam bij de lagere profclubs. Er wordt ook gezegd:
Volgens experts ligt een deel van de verklaring van het grote aantal in Amsterdam geboren eredivisievoetballers in de goede infrastructuur in de hoofdstad: een combinatie van een ontwikkelde straatvoetbalcultuur en grote amateurclubs als AFC en Zeeburgia die in de schaduw van Ajax (en AZ Alkmaar) goede jeugdopleidingen bieden.
Denk dat het ook te maken heeft met die grote amateurclubs. Die halen ook hier en daar weer spelers weg bij andere clubs uit de regio en die amateurclubs zijn gigantisch groot.
Zo'n straatvoetbalcultuur heeft natuurlijk ook echt wel invloed. Ik heb het idee dat het hier in mijn regio en in de provincie veel minder is. Die spelen liever FIFA ipv op de straat te voetballen. -
Die achterbuurtpaupers hebben natuurlijk ook helemaal geen FIFA, moeten wel buiten spelen
-
Ik heb zelf bij Zeeburgia gespeeld, mijn zoontje nu, gigantisch groot zou ik het niet willen noemen. Rond de 500 jeugdspelers blijft het stabiel, al jaren zo. Ze weigeren wel meer dan 1000 jongens per jaar. Ik gok dat ze op lengte en gewicht de eerste selectie maken op basis van inschrijfformulier. Wel heel veel recreatie elftallen in de senioren. AFC is wel enorm ja maar AFC leid liever op voor het 1e elftal, daar breken eigenlijk niet zoveel jongens echt door in het betaald voetbal. AFC haalt niet echt jongens weg bij andere clubs, zeeburgia doet dit wel vrij extreem maar die raken ieder jaar ook 200 vd 500 jeugdspelers weer kwijt.
@Kagchelland_NL buiten spelen is ook niet meer zo in sinds de opkomst van al die voetbalscholen. Kost gewoon 100 per cyclus, 4 cyclussen per jaar. is alleen al 400 aan voetbalschool + 320 aan contributie club wat sommigen betalen.
De enige plekken waar ze nog echt buiten spelen zijn Zuid-amerika en afrika.
-
@bringdaruckus_nl geloof dat hij bij Grasshoppers in Zwitserland zit.