Voetbal: De Nederlandse competities
-
Ik denk echt serieus dat FC Twente niet hoger gaat eindigen dan plaats 17. Tegen PSV en Ajax kon het, ja. Maar in beide wedstrijden had je veel geluk. Tegen PSV vlogen alle schoten erin, tegen Ajax pak je in de 89e minuut een punt.
Vergeet niet dat FC Twente al een heleboel concurrenten thuis heeft gehad. VVV, Excelsior, ADO en Roda. Daar moet je na de winter allemaal nog heen, en de meeste thuiswedstrijden die je nog gaat krijgen, zijn degene die je mag verliezen. Bovendien is de laatste uitzege van FC Twente begin maart (!). Tel daarbij op de zeer armoedige selectie (paar uitzonderingen nagelaten), en er moet echt gevreesd worden voor degradatie. En dan is het byebye FC Twente.
-
Wel insane hoe hard die club naar de klote is geholpen ja, bij AZ zonken ze niet zo diep na het DSB-fiasco
-
AZ heeft ook een veel gunstigere ligging dan FC Twente wat betreft jeugdspelers. Die kunnen gewoon volop in Amsterdam scouten. Ze proberen het wel maar jongens hier zien het echt als laatste optie.
Bij PSV breken er ook weinig door maar de jongens die doorbreken zijn zelden regionale spelers. Alleen Hendrix komt daar uit de buurt. Zij teren enorm op Elinkwijk in Utrecht.
-
@bringdaruckus_nl Hoe kan het dat de jeugd in de Randstad beter kan voetballen dan in de rest van Nederland? Komt dat omdat dat dichter bevolkt is en dus grotere vijver, of zijn ze gewoon echt beter?
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl Hoe kan het dat de jeugd in de Randstad beter kan voetballen dan in de rest van Nederland? Komt dat omdat dat dichter bevolkt is en dus grotere vijver, of zijn ze gewoon echt beter?
Hier voetballen veel meer kids. Hier in Bijlmer, Nieuw west enzo zijn er slechts 2 opties als je als kind gaat sporten. Voetbal of kickboks. Als je hier gaat volleyballen, korfballen of wielrennen wordt je uitgelachen
De vrijwilligerscultuur buiten de randstad helpt het niveau ook gewoon niet omhoog. Mijn zoontje balt bij dezelfde club als ik vroeger. In al die jaren +/- 20 jaar heb ik slechts 1 vader gezien die trainer was van een team. Een prof met 100+ wedstrijden in Ajax 1. Het enige wat ik doe is rijden naar uitwedstrijden. Ik betaal 320 euro per jaar en inschrijvingskosten waren 50 euro.
Hier wordt best veel gestraft trouwens. Partijtje verliezen betekent strafrondjes lopen. 90% van de jeugd is allochtoon. De meeste ouders kan het geen moer schelen. In groningen zal je wss bedolven worden door boze moeders
-
Hoewel de eigen jeugd natuurlijk ruk is, is dat niet eens het grote probleem. Dat is Jan van Halst, die technisch directeur wil spelen. Het is nog erger dan Roda de afgelopen jaren, en die heb ik zitten uitlachen. De selectie (zoals op de site)nader bekeken:
Voldoen niet: Brondeel, Hooiveld, Trajkovski, Gjorgjev, Hengelman, Cuevas, Liendl, Buckley-Ricketts, van der Heyden, Oosterwijk, Bijen, Slagveer, George, Tighadouini
Voldoen bij gebrek aan beter: Thesker, Boere, Holla, Van der Lely
Spelers die nooit spelen: R. Jensen, Laukart, Kvasina, Drommel
Voldoen: Ter Avest, Lam, Assaidi, Boere, Vuckic, Jensen, Holla.En als je dan nog eens kijkt wat voor troep daarvan bij Van Halst wegkomt..
-
@suiz-luárez_nl Nouja onze beste speler van de afgelopen 10 jaar komt toch echt uit het hoge Noorden.
-
@hap-slik-weg_nl Suárez bedoel je?
Rustig maar als je 1x wint sta je weer boven de streep, Twente heeft echt wel een beter elftal dan Roda, Sparta en NAC
Nou daar heb je het al, je staat weer boven de streep, spelers van het kaliber Jensen en Assaidi hebben die 3 clubs niet, bovendien heb je met Verbeek een goede trainer, Twente redt het echt wel.
-
@suiz-luárez_nl Robben natuurlijk
-
@hap-slik-weg_nl Oh "ons" als in Nederland, dacht Ajax. Denk dat als je kijkt naar de topografische verdeling van onze Oranje-internationals dat het best evenredig verdeeld is over het land (als je het naar rato van bevolkingsdichtheid bekijkt), dus dat het wel meevalt dat ze alleen in de Randstad kunnen voetballen.
-
@hap-slik-weg_nl Oh "ons" als in Nederland, dacht Ajax. Denk dat als je kijkt naar de topografische verdeling van onze Oranje-internationals dat het best evenredig verdeeld is over het land (als je het naar rato van bevolkingsdichtheid bekijkt), dus dat het wel meevalt dat ze alleen in de Randstad kunnen voetballen.
Meer dan de helft komt uit de randstad. Gelderland is ook nog redelijk vertegenwoordigd maar noorden en zuiden zijn vrij zwakjes. De randstad kan dan weer geen keepers opleiden. Elinkwijk heeft meer dan 15 oudspelers in profvoetbal, geen daarvan keeper. Spartaan 20 meer dan 20 oudspelers in profvoetbal, geen daarvan keeper. Zeeburgia meer dan 70 oudspelers in profvoetbal, geen daarvan keeper.
-
Was een leuk potje vandaag in Groningen. Wel vreemd dat PSV gewoon niet kan voetballen, gelukkig werden ze ook nog even toegezongen dat ze dat niet kunnen door de eigen aanhang #lol.
-
Wel sick overigens van die video-analist van PSV.
-
Napoli wil maar liefst 1 miljoen voor Younes betalen. Weet hij zijn waarde ook weer meteen.
-
Nog steeds een hoop geld om zo door de plee te spoelen
-
Ajax vraagt 25? Terecht of niet? Speelt die eigenlijk vaak?
-
Ajax vraagt 10 wat natuurlijk te veel is. Voor 5 zou ik het doen
-
@furrax_nl Hij heeft de afgelopen twee en half jaar erg veel gespeeld, maar is recentelijk gepasseerd.
Hij kan er echt helemaal niks van. Ik vind een miljoen een fors bod. Gelijk incasseren.
-
@sirclitjeslikker_nl Hij speelde inderdaad wel veel. Alleen veels te weinig redement komt er uit die gozer. Kluivert scoorde in 1 wedstrijd meer dan Younes in één seizoen. Zorgen dat Ajax meer dan 1.5 miljoen vangt dan hebben ze op hem ook weer winst gemaakt.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
Hij kan er echt helemaal niks van.
Is niet waar Hij kan heel goed dribbelen, is vaak een plaag voor de rechtsback, maar schiet altijd de bal het stadion uit. Hij scoort echt gewoon nooit, zelfs als ie een open kans heeft.