Voetbal: De Nederlandse competities
-
@bjorn2321_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl Ik vraag me alleen af waarom Ajax niet eens een specifieke 6 kan opleiden. Het zijn altijd gemaakte 6 geweest de laatste jaren: Schone, vd Beek, Anita, Blind.
Matusiwa/Eiting of anders straks Sinkgraven niet gewoon een optie?
En hoe zit het met Dani de Wit; geen beste voetballer, maar zou je die er niet bij moeten halen om te kijken of het wat is? Er zijn meer spelers die in JA niet per se positief opvielen maar in het eerste wel rendeerden...Achterin wel een nieuwe LCV nodig, want Wober heeft het m.i. niet helemaal.
Bande - Dolberg - Neres
Frenkie - Eiting/Matusiwa/Sinkgraven - vd Beek
Tagliafico - aankoop - Schuurs/de Ligt - aankoop/Mazraoui
OnanaBank
v Leer
Schone
Huntelaar
Wober
Johnsen
verdediger 2
buitenspeler 2Ik ga er dan vanuit dat Kluivert en Ziyech sowieso weg zijn en de Ligt waarschijlijk ook wel.
Sinkgraven is altijd minimaal 3/4 van het seizoen geblesseerd. Eiting vind ik veels te zwak. Beetje een speler zoals Schone zonder zijn ervaring. Matisuwa heb ik ook eigenlijk mijn twijfels over. Johnsen hoef ik ook niet op de bank te zien, alleen maar balverlies en een zwak rendement voor JL begrippen.
Ik zou dit op de bank zetten. v Leer, Schone, Huntelaar, Wober, Bakker, Matisuwa, Kuhn, Cassiera, Schuurs, Orejuela, Doekhi, Lang
Basis
Bande - Dolberg - Neres (of aankoop)
Frenkie - Aankoop - van de Beek
Tagliafico - aankoop - aankoop - Mazraoui
Onana (of aankoop)Ik ga ervan uit dat Ziyech, Kluivert en de Ligt sws weggaan, Neres en Onana misschien. Sinkgraven en Kristensen proberen te slijten
-
Als Kluivert, Dolberg, Neres, Ziyech, vd Beek, Tagliaficor, de Ligt en Onana weg gaan heb je 300 miljoen op de bank, maar geen fatsoenlijk elftal meer over. Enige spelers die willen komen is middelmaat als Labyad, of jonge spelers die na 1 seizoen weg willen.
Vroeger gingen de spelers als ze 26 waren, nu vinden we 23 heel normaal. Maar de Ligt (18), Kluivert (18), Neres (21) en Onana (22) vinden dat je na 40/50 wedstrijden al klaar bent voor de Europese top. Zelfs jeugdspelers gaan op hun 15/16 naar Engeland. Waarvoor leidt je dan in godsnaam op?
Dan kun je beter een handelshuis worden zoals in Portugal, die clubs presteren nog wel enigszins in Europa.Van de Beek zie ik niet weggaan. Dolberg ook niet, alleen maar geblesseerd geweest dit seizoen en rendement was vrij slecht.
Een rijke club als Monaco raakt ook al haar jonge talenten kwijt dus hoe kan ajax ze ooit houden. Mbappe na anderhalf seizoen, Mendy na een seizoen, Bakayoko, Silva ook allemaal op jonge leeftijd (22 of jonger)
-
Als je niet tot de absolute top behoort kun je spelers nooit behouden omdat er altijd een stap hogerop is. Daarom kunnen alleen Barcelona, Real Madrid, Bayern München en Manchester City hun spelers altijd behouden. Zelfs clubs als Tottenham en Dortmund kunnen hun topspelers niet altijd vasthouden, laat staan dat Ajax dat kan
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
Als je niet tot de absolute top behoort kun je spelers nooit behouden omdat er altijd een stap hogerop is. Daarom kunnen alleen Barcelona, Real Madrid, Bayern München en Manchester City hun spelers altijd behouden. Zelfs clubs als Tottenham en Dortmund kunnen hun topspelers niet altijd vasthouden, laat staan dat Ajax dat kan
Nouja ligt ook een beetje aan het beleid. Je ziet dat Feyenoord toch zo'n speler als Nelom jarenlang heeft kunnen behouden...maar als ze uiteindelijk willen gaan, gaan ze. Dat klopt wel
-
Bande laatste 6 maanden nutteloos. Sowieso veel te veel voor betaald. Speelde slechts 6 maanden goed.
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
Zelfs die kunnen dat niet. Kijk maar naar Neymar
-
@furrax_nl said in Eredivisie:
Bande laatste 6 maanden nutteloos. Sowieso veel te veel voor betaald. Speelde slechts 6 maanden goed.
Als Kluivert en Neres weggaan lever je sws enorm veel goals en assist in. Samen zijn ze goed voor 24 goals en 16 assist. ff ter vergelijking. Younes en Traore hadden vorig seizoen samen 12 goals en 6 assist
-
@bjorn2321_nl Anita is van oorsprong juist een 6, maar is toen destijds op de backpositie gezet. Hij staat nog geen heel seizoen op de 6 en transfereert. Ik denk dat een type Anita een aanwinst zou zijn. Ballen verhogen, druk zetten aangeven en een aardig balletje kan trappen.
-
@bringdaruckus_nl Komt door blunder in het contract. Ze zijn daar verplicht transferclausules op te nemen en ze dachten dat niemand 230 miljoen zou neertellen, maar toen kwamen er opeens oliesjeiks bij PSG voor wie dat peanuts is.
-
@seanfighter_nl said in Eredivisie:
@bjorn2321_nl Anita is van oorsprong juist een 6, maar is toen destijds op de backpositie gezet. Hij staat nog geen heel seizoen op de 6 en transfereert. Ik denk dat een type Anita een aanwinst zou zijn. Ballen verhogen, druk zetten aangeven en een aardig balletje kan trappen.
Anita is ook typisch een dm die alleen maar in Nederland op Dm staat. Net zoals Clasie. Het had in mijn ogen totaal niks uitgemaakt als hij nog 2 seizoen bij Ajax was gebleven.
-
@bringdaruckus_nl het is geen geweldenaar nee, maar dat is ook niet perse nodig.
-
Het is gewoon heel simpel: Ajax moet verdomme eens shoppen bij bankzitters van Europese (sub)topclubs, in de leeftijdscategorie 25-30 jaar. Eens lekker boven dat achterlijke salarisplafond uitkomen, anders komt er niemand, dat geld ligt toch alleen maar te verrotten op de bank.
Dat is de enige manier om kampioen te worden en verder te komen Europees. Aan die miskopen uit Scandinavië en Zuid-Amerika heb je geen fuck. En aan de eigen jeugd heb je natuurlijk al helemaal niks fuck iedereen onder de leeftijd van 23 jaar. Ze spelen alleen maar wisselvallig. De Ligt is ook al zo zwaar overschat. Die gast wil al weg bij Ajax. Er worden al gestoorde bedragen genoemd voor de grootste club van de wereld: FC Barcelona. Zodat hij daar de tiende rechtercentrale verdediger kan worden als alle negen anderen toevallig allemaal geblesseerd en geschorst zijn.
De Ligt zal op de tribune doodgaan, niemand hoort ooit meer wat van hem. Zoals het gaat met al die overschatte voetballertjes die het serieus denken te kunnen maken in het buitenland.
Van Klaassen had ik ook al van mijlenver aan zien komen dat die het niet zou gaan redden in de Premier League. Na vijf jaar Ajax en in de finale van de Europa League gespeeld te hebben. Die gast is gewoon te licht en te soft.
Tenslotte wilde ik er toch nog even aan toevoegen:
Uiteraard is het zo dat Koning Klaas ons persoonlijk die 34e titel had bezorgd als hij gewoon een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links had gehad. Maar ook dát schijnt niemand te snappen. Naar binnen draaien en schieten, dat doen ze allemaal tegenwoordig en het slaat helemaal nergens op. Als je dan nog een spits daarbij gaat opstellen dan heb je er helemaal niks van begrepen, die staat alleen maar in de weg. Niet dat de bal in het doel was beland hoor als hij er niet stond, dan was het allemaal hoog over of ver naast gegaan, zoals negen van de tien keer bij afstandschoten van buitenspelers die allemaal denken dat ze Arjen Robben zijn.
-
@bringdaruckus_nl Ik vraag me alleen af waarom Ajax niet eens een specifieke 6 kan opleiden. Het zijn altijd gemaakte 6 geweest de laatste jaren: Schone, vd Beek, Anita, Blind.
Matusiwa/Eiting of anders straks Sinkgraven niet gewoon een optie?
En hoe zit het met Dani de Wit; geen beste voetballer, maar zou je die er niet bij moeten halen om te kijken of het wat is? Er zijn meer spelers die in JA niet per se positief opvielen maar in het eerste wel rendeerden...Achterin wel een nieuwe LCV nodig, want Wober heeft het m.i. niet helemaal.
Bande - Dolberg - Neres
Frenkie - Eiting/Matusiwa/Sinkgraven - vd Beek
Tagliafico - aankoop - Schuurs/de Ligt - aankoop/Mazraoui
OnanaBank
v Leer
Schone
Huntelaar
Wober
Johnsen
verdediger 2
buitenspeler 2Ik ga er dan vanuit dat Kluivert en Ziyech sowieso weg zijn en de Ligt waarschijlijk ook wel.
Goed dat jij geen trainer bent zeg.
-
@scheeftand_nl said in Eredivisie:
Eens lekker boven dat achterlijke salarisplafond uitkomen, anders komt er niemand
Lekker simplistisch gezegd zonder enig bedrijfseconomisch inzicht. Ajax schrijft met het huidige salarishuis - zonder CL-voetbal - ternauwernood zwarte cijfers. Als je de kosten enorm omhoog gaat gooien (salariskosten zijn de hoogste kostenpost), gaat Ajax (in geval van het mislopen van CL-voetbal, meestal dus) structureel verlies lijden. Dan word je volledig afhankelijk van transferwinst, daar kun je geen beleid op voeren. En als je een paar jaar achter elkaar verlies lijdt is die enorme hoeveelheid geld op de bank ook zo verdwenen.
@scheeftand_nl said in Eredivisie:
Naar binnen draaien en schieten, dat doen ze allemaal tegenwoordig en het slaat helemaal nergens op.
Idd, Neres maakt 14 goals en geeft 13 assists op die manier, Berghuis maakt er 18 en geeft 12 assists, slaat allemaal nergens op die buitenspelers die naar binnen draaien en schieten.
Dat 'Koning Klaas' er slechts een handjevol heeft ingelegd ligt volledig aan hem, hij is niet meer scherp. Hij heeft namelijk echt énorm veel kansen om zeep geholpen dit seizoen die er gewoon in hadden gemoeten, en die hij er vroeger ook gewoon in schoot. Daarom is het tijd voor Dolberg.
-
@seanfighter_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl het is geen geweldenaar nee, maar dat is ook niet perse nodig.
Ajax moet gewoon flink geld spenderen aan een dm. Iedereen lacht Brands wel leuk uit dat ie geen backs haalt maar de as van het team zit prima in elkaar en dat is het belangrijkste.
-
Wat zou die De Ligt dan in vredesnaam bij een club als Tottenham oid moeten gaan doen? Iemand heeft dat joch ook wijsgemaakt dat hij de nieuwe Jaap Stam is ofzo.
-
@suiz-luárez_nl je moet zelfs een sluitende begroting hebben (zonder eenmalige meevallers als transferinkomsten) dus verhogen van het salarisplafond is gewoon niet mogelijk. Alleen met tekengeld zou je iets kunnen doen.
-
@bringdaruckus_nl Klopt, wel 12 miljoen uitgeven aan een Neres maar te gierig zijn voor een goede controleur. Althans zo komt het op mij over als buitenstaander.
-
@seanfighter_nl Terwijl aanvallers nog releatief duurder zijn ook.
Er zal in midden / Zuid-Amerika toch wel een fatsoenlijke '6' lopen voor onder de 10 miljoen? -
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
Wat zou die De Ligt dan in vredesnaam bij een club als Tottenham oid moeten gaan doen? Iemand heeft dat joch ook wijsgemaakt dat hij de nieuwe Jaap Stam is ofzo.
Vind zelfs dat ie nog beter kan worden dan Stam. Misschien nu nog wat vroeg om weg te gaan, maar vind De Ligt het grootste talent dat Ajax heeft, by far zelfs.