Voetbal: De Nederlandse competities
-
Spanning in de top van de Eredivisie!
Ajax is de spekkoper van het afgelopen weekend. De enige club uit de top 5 die de volle buit pakt en daardoor weer 2 punten pakt op naaste concurrenten als Feyenoord. Uiteindelijk denk ik dat PSV blij mag zijn dat ze één puntje overhouden aan de wedstrijd tegen Feyenoord overigens. In mijn ogen had Feyenoord het betere van het spel en was een overwinning voor de Rotterdammers niet onverdiend geweest.
Vooral opmerkelijk, FC Twente die op 1-1 blijft steken bij FC Groningen. Uiteindelijk mogen de Tukkers daar niet eens over klagen...
-
@LCFVR30_NL Wordt er wel leuker op!
Niemand wint makkelijk van iemand.
-
Afgelopen weekend toch wel weer wat Toto's in rook op zien gaan net als gisterenavond in de beker (AZ).
Dit wordt weer een leuk weekend, vrijdag zit ik zelf bij AZ - Excelsior, zou mooi zijn als we een punt mee kunnen nemen naar Kralingen.
Ervoor moeten wij zelf voetballen tegen AZ in Alkmaar en daar maken wij eerlijk gezegd wel meer kans dan het 1e elftal -
@L-R-van-kessel_NL VAlt me een beetje tegen van je hoor, iedereen heeft toch hopelijk wel Utrecht op winst gezet in de toto
-
Er kunnen enkele prachtige affiches ontstaan bij de loting van a.s. zaterdag:
ADO Den Haag
Ajax
De Graafschap
FC Utrecht
Feyenoord
PSV
SC Heereveen
SpakenburgEnkele topploegen in combinatie met cupfighters en dan een ploeg waarvoor dit toernooi al meer dan geslaagd is (Spakenburg).
-
@LCFVR30_NL Mooi dat Dick (met het nodige geluk) doorging met Ado.
Jammer dat NEC het niet volhield in de Kuip, dat was een geweldige stunt geweest.
Ondanks dat ik zelf een Ajacied ben, had ik Twente de beker gegund vanwege het gehele seizoen.Qua loting mag van mij het volgende eruit komen :
Heerenveen - Feyenoord (Van Hooijdonk die er dan even 3 maakt)
Utrecht - PSV
Ajax - De Graafschap (Er valt nog wat recht te zetten
Spakenburg - ADO (Dat Spakenburg nog kans maakt op de volgende ronde) -
Niemand van de top 5 maakt een fout, al ging ik het soms niet vanzelf. Dan doel ik voornamelijk op mijn eigen club (Feyenoord).
Gezien de uiteindelijke loting had @L-R-van-kessel_NL daarvoor wel een TOTO kunnen zetten. Toch twee van de vier wedstrijden goed voorspeld:
SC Heerenveen - Feyenoord
De Graafschap - Ajax
PSV - ADO Den Haag
FC Utrecht - SpakenburgNormaal gesproken zouden de clubs in het dikgedrukt de halve finales moeten halen. Het blijft echter een bekertoernooi en dat zijn uiteraard wedstrijden op zichzelf. Met dat feit in het achterhoofd zie ik vooral voor SC Heereveen een mogelijkheid om te stunten.
-
Over de loting hoor je mij niet klagen hahaha. Competitie gisteren wel een domme nederlaag geleden zeg. Tegen 10 man en dan zo voor de dag komen, schandelijk.
Leuk dat het bovenin spannend blijft. Ik weet echter niet het resterende schema maar verwacht eigenlijk dat het gaat tussen Ajax en Feyenoord. Of ze moeten ver komen in Europa dan kan dat nog weleens tegen ze gaan werken. Met name Feyenoord heeft een smalle selectie.
-
Vooral Ajax heeft een uitdagend wedstrijdschema vanaf half april.
Op zondag 19 maart komt Feyenoord op bezoek. Daarna zal het enkele weken iets gemakkelijker zijn. Vanaf eind april begint het zware schema: PSV (uit), AZ (thuis), FC Groningen (uit), FC Utrecht (thuis) en tot slot FC Twente (uit).
Het schema van Feyenoord is een stuk eenvoudiger. Na een bezoek aan Amsterdam komen er weinig zwaargewichten meer voorbij. Het scheelt voor de Rotterdammers al behoorlijk dat FC Utrecht bijvoorbeeld naar De Kuip moet komen. Hetzelfde geldt voor Vitesse dat op bezoek moet bij Feyenoord.
-
@LCFVR30_NL Betreft de loting mee eens al gun ik de Friezen wel een overwinning op Feyenoord en dat zij in de halve finale Utrecht loten.
Dan hebben we tenminste 1 subtopper in de finale (aan wie ik dan ook de beker gun).Betreft de competitie, Feyenoord heeft pech dat zij nu een zwaar programma hebben terwijl zij nog in Europa actief zijn.
Ajax heeft het exact andersom, nu een eenvoudig programma en als het Europese voetbal (vermoedelijk) een gesloten boek is voor dit seizoen hoeven zij zich alleen nog op de competitie te richten. Terwijl Feyenoord zichzelf hierdoor op beide vlakken kan elimineren. Dit door de zoals eerder benoemde dunne selectie icm het zware programma.Zolang PSV niet de lachende 3e wordt vind ik het al snel goed.
Afgelopen vrijdag wel genoten van een paar heerlijke goals van AZ tegen Excelsior. -
Toch wel wat verrassende uitslagen hoor....
-
@LCFVR30_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Op zondag 19 maart komt Feyenoord op bezoek. Daarna zal het enkele weken iets gemakkelijker zijn. Vanaf eind april begint het zware schema: PSV (uit), AZ (thuis), FC Groningen (uit), FC Utrecht (thuis) en tot slot FC Twente (uit).
Volgens mijn berekeningen zijn dit 11 punten
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik ga zelfs uit van 13.
Het voordeel is wel dat als wij dan echt moeten presteren, wij ook vast presteren. Waarbij AZ thuis wellicht nog de vervelendste wedstrijd is.
Feyenoord thuis pakken wij sowieso, klinkende 3-0. Ik ben eerder benieuwd hoe Feyenoord hetgeen weet te combineren met Europees voetbal gevolgd door een vervelende uitwedstrijd.
-
@L-R-van-kessel_NL Je bent wel heel optimistisch
Aan de andere kant is het maar 3 punten verschil en lijkt Feyenoord idd een "te smalle" selectie te hebben om het op 3 fronten vol te houden?
Ondanks dat Arne Slot me bloijft verbzaen in positieve zin.
-
Is er gisterenavond nog gevoetbald?
-
@Patje-Miltie_NL Alleen door Spakenburg in Utrecht.
Niet normaal die vernedering met 1-4! Benieuwd wie daar zijn geld op had ingezet zeg.
-
@L-R-van-kessel_NL ik schaam me echt kapot. Ik heb als Utrecht supporter veel slecht voetbal mee gemaakt maar dit is, samen met Luxemburg uit, toch wel een dieptepunt hoor. Mijn god, wat schandalig.
Met overig alle credits naar Spakenburg, dik verdiend gewonnen.
-
@Patje-Miltie_NL om eerlijk te zijn vind ik de beker juist een geweldige prijs voor clubs als Utrecht, Heerenveen, Twente e.d.
Om die reden vind ik het zonde dat jouw club is uitgeschakeld.Bekersprookjes blijven mooi, zeker omdat zij nu al 2 Eredivisie clubs hebben uitgeschakeld.
-
Degradatiekraker het weekend tussen Emmen en Excelsior, ik ben bang dat in de huidige vorm van Excelsior Emmen de meeste kans maakt.
Feyenoord, PSV en AZ hebben allemaal relatief makkelijke thuiswedstrijden tegen Volendam , Cambuur en Groningen.
Ajax mag op bezoek bij Heerenveen, dat is een wedstrijd die altijd super eenvoudig verloopt of zeer stroef met een kater tot gevolg. -
@L-R-van-kessel_NL Dat wordt wat aankomend weekend......