Voetbal: De Nederlandse competities
-
Stoch was 10 jaar terug bij twente toch wel een lekkere buitenspeler hoor..
-
1e voorronde speel je tegen Sturm Graz of Paok
2e & 3e! tegen Fener/Spartak/Kiev/Basel/Luik/Slavia/Benfica!Gaan er uiteindelijk maar 3 door via deze route, zolang je Benfica en Fener maar niet loot..3e ronde beste uitgangspunten voor ajax zijn: Fener-Benfica (fener is niet geplaatst) . Basel-Spartak (spartak niet geplaatst) Ajax- een van de overige..
Van de kampioensroute overigens ook maar 3..
Dus die lampenkappen moeten het ook gaan opnemen tegen : Celtic , Ludogorets, Apoel Nicosia, Brondby,AEK, Dinamo Zagreb,RB Salzburg, Steau Boekarest,Bate Borisov..
Dus dat word ook nog gewoon eeen uitdaging..
Lekker met zn allen focussen op de Europa League met o.a. AC Milan, Chelsea, Arsenal, Sevilla, Villareal,RB Leipzig, Bayer Leverkussen, Inter Milan, Marseille, Sporting Lissabon..
-
Ik vind Sturm Graz en PAOK aan het begin van het seizoen ook wel heel pittig hoor. Oostenrijkse teams blijken altijd wel een maatje te groot voor ons en PAOK ging de vorige keer ook met meer geluk dan wijsheid. Denk wel dat wij iets meer kwaliteit hebben, maar dat het 50-50 is die tegen die teams aan het begin van zo'n transferzomer.
gelukkig stoot je nu als je verliest door naar de volgende EL knock-out ronde. Als we daarin terecht komen moeten we er gewoon echt staan.
-
Idd uitkijken met het overschatten van Ajax, we verloren ook van Rosenborg, waarom dan niet van Sturm Graz of PAOK.
-
Omdat Nouri toen net op apengapen lag...
Sanchez net was verdwenen/ging verdwijnen..
En Overmars waarschijnlijk weer in een dark-room was gezien (ja Overmars valt eigenlijk op mannen..)
-
@l-r-van-kessel_nl said in Eredivisie:
Ja dat is precies de reden dat het zelden lukt, het is altijd op het moment dat de beste spelers net weg zijn. Dus snap niet zo goed waarom dat een argument is. Dit jaar kan dat ook zomaar weer gebeuren met De Ligt en Ziyech. Kluivert zal sowieso weggaan maar die speeltuinvoetballer zullen we niet erg missen.
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
@l-r-van-kessel_nl said in Eredivisie:
Ja dat is precies de reden dat het zelden lukt, het is altijd op het moment dat de beste spelers net weg zijn. Dus snap niet zo goed waarom dat een argument is. Dit jaar kan dat ook zomaar weer gebeuren met De Ligt en Ziyech. Kluivert zal sowieso weggaan maar die speeltuinvoetballer zullen we niet erg missen.
Heb je Johnsen weleens gezien? dat is pas een drama, heeft nog mindere stats in de jl dan kluivert in de eredivisie. Bande weet ik niet genoeg van.
-
@bringdaruckus_nl said in Eredivisie:
Heb je Johnsen weleens gezien? dat is pas een drama, heeft nog mindere stats in de jl dan kluivert in de eredivisie. Bande weet ik niet genoeg van.
Johnsen komt inderdaad zwaar tekort, maar als Kluivert weggaat halen ze nog wel een linksbuiten neem ik aan. We moeten er minimaal 3 hebben voor de zijkanten, samen met Bandé en Neres dus nog 1. Waren al geruchten over Tadic, maar nu Soton zich heeft gehandhaafd zal dat niet mogelijk zijn.
-
@bringdaruckus_nl said in Eredivisie:
Johnsen komt inderdaad zwaar tekort, maar als Kluivert weggaat halen ze nog wel een linksbuiten neem ik aan. We moeten er minimaal 3 hebben voor de zijkanten, samen met Bandé en Neres dus nog 1. Waren al geruchten over Tadic, maar nu Soton zich heeft gehandhaafd zal dat niet mogelijk zijn.
Ajax is niet zo goed in wingers kopen. Neres is een topper maar voor de rest lijkt het helemaal nergens op: Johnsen, Younes, Boerigter, Sana.
-
Richarlison zou een topaanwinst geweest zijn maar toen durfde Overmars opeens niet meer. Je moet gewoon geld durven uitgeven, Johnsen, Younes, Boerrigter en Sana zijn bij elkaar goedkoper dan Neres, maar heb liever 1 Neres.
-
Ach Boerrigter deed het nog wel grappig als klassieke linksbuiten, al was ik in het stadion ook weg van Kishna, totdat hij vond dat die weg moest...
Kluivert kunnen we helaas ook missen , had toch wel een echte jonge uit de jeugd kunnen zijn als steunpilaar maarja...Gelukkig hebben die Denen altijd een betere mentaliteit (Eriksen, Dolberg)..Misschien kunnen ze Andersen terughalen,die presteert ook goed nu of Ebecillio
-
Boerrigter deed me altijd denken aan dit gifje
-
@l-r-van-kessel_nl Nouja, twee jaar daarvoor werd je eruit gekegeld door Molde en Rapid Wien, zelfde idee. Vorig kreeg je ook een flink pak op de broek van Rostov en won je ternauwernood van PAOK waar je uit werd weggespeeld.
Bosz heeft het met de hulp van klasbakken als Sanchez, Ziyech Klaassen zo neer kunnen zetten dat we een seizoen in thuiswedstrijden ijzersterk waren en de finale haalden, maar ik ga nu echt niet met gerust hart naar een wedstrijd tegen Sturm Graz of PAOK zitten kijken hoor.
-
Nederlandse & dus ook Belgische teams hebben niks te zoeken Europees.
-
Champions League niet nee, bij de Europa League behoren PSV en Ajax tot de beste deelnemers die gewoon kwartfinale en met veel geluk zelfs de finale kunnen halen.
-
Champions League niet nee, bij de Europa League behoren PSV en Ajax tot de beste deelnemers die gewoon kwartfinale en met veel geluk zelfs de finale kunnen halen
Joah, met de opmerking dat het ene Ajax het andere niet is. Vorig seizoen hadden we niks te zoeken gehad in de EL, in het laatste seizoen onder de Boer ook niet. In andere seizoenen kwamen we weer wat sterker voor de dag. Lijkt toch moeilijk te worden om er volgend jaar weer wat van te maken, hopen op goede aankopen.
-
@suiz-luárez_nl Ik gun ze het van harte.
-
@bringdaruckus_nl *niet meer, vroeger wel!
-
Hoop ook niet dat De Graafschap terug komt. Wordt met de staart tussen de benen naar de Vijverberg.
-
Historische zege Emmen, voor het eerst een Drentse club in de eredivisie!