Voetbal: De Nederlandse competities
-
Oh en de Ligt mist veel snelheid hoor. Sanchez kon die gaten dichtlopen, daarom worden/werden wij ook altijd genaaid tegen counterploegen. Geen snelheid achterin met Veltman/Blind/de Ligt en dan Riedewald ofzo.
-
@hap-slik-weg_nl said in Eredivisie:
@suiz-luárez_nl Daar zakte iedereen door het ijs. Kan een keer gebeuren, Veltman staat er ook nog steeds in. Heb hem ook zeer sterke duels zien spelen (PSV thuis bijvoorbeeld tot aan zijn blessure). Maar Blind krijgt dus een PL salaris bij Ajax, kan je niet maken tegenover andere spelers natuurlijk. Mangallan zal nu ook wel komen nu Boca zijn vervanger binnen heeft dus dan kan Blind alleen voor de 6 positie komen. Iets wat ik wel oké vind, maar dan moet je ook aardig wat mensen verkopen. Voorin spelen met Huntelaar/Dolberg/Gravenberch en er moet minimaal nog een flankspeler bij. Tadic kan dan wel op beide flanken spelen en Labyad op links, maar zie toch liever nog een echte directe versterking op links.
Gravenberch voorin? Hij is middenvelder dus ik snap niet zo goed waar je hem wil zetten
-
Magallan mogen ze van mij trouwens wel in Argentinie laten. Dan zie ik liever Balbuena.
-
Heb jij die spelers weleens zien spelen Delano? Ik volg die Zuid-Amerikaanse competities totaal niet
-
@suiz-luárez_nl Balbuena wel, ik check alleen Brazilie weleens. Ken wel veel zuidamerikaanse jongens die de competities wel goed volgen en hoor geen positieve verhalen over Magellan. 2 jongens zijn voor Feyenoord en hopen maar al te graag dat Ajax deze miljoenen aan zo'n verdediger verspilt.
Van Magellan krijg ik van highlights al niet echt een positief gevoel. Meestal laten die filmpjes toch een veel positiever beeld zien.
-
@bringdaruckus_nl Hij moet ergens spelen en met die 23 lui voor hem op het middenveld lukt dat niet :p.
-
@hap-slik-weg_nl
nja hij is nog hardstikke jong dus hij hoeft niet per se al veel te spelen. Bekerwedstrijden kan die sws wel meedoen en af en toe invallen is prima. Frenkie, siem, donny, labyad, tadic, schone. Ziyech vertrekt. Valt opzich wel mee toch. 5 middenvelders aangezien. labyad/tadic nog naar middenveld gaat. Of rekende je Ekkelenkamp, Eiting, de Wit en al die matige opvullers mee? Denk dat Gravenberch wel snel in de pikorde opschuift -
Ik kan me herinneren dat al die Ajacieden destijds zich kapot lachten dat Blind zo veel opleverde na twee mooie passes op het WK. Nu toch ineens blij dat hij terug is? Voor mij wel een gevalletje per ongeluk in de top gespeeld, niet vanwege de kwaliteiten.
Alsnog beter dan 'op de gok' een speler uit Oost-Europa halen, of inspiratieloos in de Eredivisie scouten, maar ik denk niet dat je er veel van moet verwachten.
-
@kagchelland_nl Inderdaad beter dan een gokje uit oost europa of de eredivisie. Maar met het geld van ajax hoeft dat ook niet.
Blind was inderdaad een prachtige transferbedrag. Uit transfers als Tete en Eriksen had overmars er wel meer uit kunnen halen maar zo'n bedrag voor blind was sterk van Overmars. Mja jullie willen Clasie terug halen:p
-
@kagchelland_nl said in Eredivisie:
k kan me herinneren dat al die Ajacieden destijds zich kapot lachten dat Blind zo veel opleverde na twee mooie passes op het WK
Waren dat niet de Feyenoorders? Persoonlijk vond ik het destijds belachelijk dat we op de slotdag zo'n bepalende speler (voor ajax) lieten gaan voor een schijntje naar een club die gerust 25+ mil uitgeeft aan andere matige spelers (voor de top)
-
@bringdaruckus_nl Naja Eiting reken ik mee ja. Matusiwa/Mazraoui ook al mag Maz zich focussen op RB. Maar als Blind komt heb je er weer een middenvelder bij.
BTW United vraagt 17 miljoen
-
@sirclitjeslikker_nl
Nee die waren diep verontwaardigd hoe zo'n matige speler zoveel kon opbrengen en hun zogenaamde toptalenten amper de helft opbrachten -
@hap-slik-weg_nl
Mazraoui zal zich idd denken richten op rb dus die tel ik niet mee. Ik vind eiting wel iets van bergsma weghebben en die stond er ook niet zo goed op bij ten hag. Matisuwa kan gravenberch wel hebben -
Van Kessel terug in Nederland.
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
Zoveel geld? Hoe duur is ie dan? Heb gelezen dat Man United meewerkt aan een transfer, dus denk iets van 10 miljoen? Blind is misschien traag maar voetballend echt wel sterk voor het niveau dat Ajax heeft. Vind hem een betere nr. 6 dan Schöne en ook een betere cv dan Wöber. Verder heb je De Ligt ernaast die gaten dicht kan lopen.
nou jeroen, is wel iets meer dan 10 miljoen geworden he;p
-
Ja voor dit geld had ik het zeker niet gedaan, zoo goed is ie ook weer niet
-
Lekker boeie, minder dan waarvoor hij vertrok terwijl hij hele waardevolle ervaring heeft opgedaan. 28 zit ook nog eens enige restwaarde op als hij na 3 seizoenen weer naar China of weet ik veel wat gaat.
-
Gewoon een prima aankoop. Jongen van de club met internationale ervaring. Niet al uit gevoetbald en begin dertig. Kan na zijn contract nog een andere weg kiezen.
-
@furrax_nl
Ja denk ga even bij Ado kijken, zit ik ook weer wat dichter bij OSM..
Hoorde ook in de wandelgangen dat Feyenoord interesse heeft in Sigthorson en Veerman ...
@Kagchelland_NL , ik kom zelfs uit 010 en ben voor Ajax
-
@l-r-van-kessel_nl Daar kun je niets aan doen knul