Voetbal: De Nederlandse competities
-
4-0 overwinning en eerlijk gezegd nog best teleurgesteld. Had echt minimaal 6/7-0 moeten zijn
-
@jeffreyelzinga_NL Als je dat niet weet hoe het zit moet je ook niet claimen dat je er in de CL meer kan halen. Het is namelijk precies zoals Jeroen uitlegt.
Dat levert een aantal scheve situaties op. Als we 3e worden kunnen we de beker maar beter niet winnen bijvoorbeeld. Grote kans op extra punten in de EL voorrondes tegenover een kleine kans op uitschakeling. Een uitschakeling in de CL voorrondes is ook helemaal niet slecht voor de coefficientenlijst, in tegenstelling tot wat mensen denken.
-
Amateuristische nederlaag zeg. Bosz moet gewoon eens met de sterkste 11 spelen.
-
Oh ja we hebben verloren, dus dan mag ik weer #Boszout
-
Heerlijke overwinning. Viel allemaal net de goede kant op.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
n 1 punt voor een gelijkspel. In de EL behaal je makkelijk 2 overwinningen meer dan in de CL (waarmee je die CL-startpremie van 4 compenseert), dus je kunt in de EL veel mak
Oke, maar dan heeft PSV van afgelopen 5 edities 3x geen voorrondes gespeeld, dat is dus net zovaak als Ajax. Alleen zat Ajax 1x vaker in de CL.
Verschil tussen PSV en Ajax is dat Ajax altijd stabiel redelijk tot matig is.
PSV is de ene keer heel slecht zoals dit jaar, ander jaar heel goed -
@SIRclitjeslikker_NL ik zei allang, ajax gaat traore echt wel missen tijdens africa cup
-
@bringdaruckus_NL Als je ziet hoe Traore zijn lichaam en techniek gebruikt om mannetjes te passeren zie je dat hij aardig kan ballen, maar hij zit al heel lang in een fase waarin hij na het passeren van een mannetje een verkeerde pass over nog geen 10 meter geeft. Ik had niet het idee dat zijn afwezigheid wat met het verlies te maken had.
Ziyech missen we wel, maar ik vind Ziyech gewoon goed, niet zo overdreven goed als sommige mensen je willen doen geloven. Meer een momentenvoetballer dan een spelverdeler, al kan zo'n type natuurlijk ook heerlijk zijn.
-
@SIRclitjeslikker_NL
en el ghazi is nog een stuk slechter dan traore in slechte vorm.Ik vind sws dat er in Nederland de meest aparte ideeën erop nahoud als het gaat om spelers en hun positie. Lompe spelers worden op de vleugel of op 10 gezet en slappe dwergen in de verdediging
-
@bringdaruckus_NL Traoré bakt er al maanden werkelijk helemaal niets van. El Ghazi vult het tenminste in als een rechtsbuiten, maakt acties en geeft voorzetten. Vandaag speelde hij niet geweldig, maar het is in ieder geval een rechtsbuiten, Traoré doet waar die zelf zin in heeft en het is totaal rendementloos.
-
@Suiz-Luárez_NL zie hem liever op lw als ie toch in het veld moet staan. snap niet waarom ie dat zelf niet wil, daar staat zijn grote voorbeeld toch ook
-
@bringdaruckus_NL Wie is zijn grote voorbeeld dan? Ik denk zelf dat Troaré alleen functioneert als spits in een 442, dus ongeschikt is voor Ajax.
-
@jeffreyelzinga_NL Ajax heeft het gewoon goed gedaan in de CL hoor, in vaak hele moeilijke poules. 2 keer zat er meer in, maar werd Ajax genaaid door scheidsrechters, corruptie en een klein beetje eigen falen.
-
@Suiz-Luárez_NL Ik heb het over el ghazi, Ronaldo dus
-
Mooie extra lading op ajax - psv komend weekend. Zal voor PSV toch mooi maken of kraken worden denk ik. Moet zeggen dat ik had verwacht dat feyenoord wel in zou kakken, maar blijven toch presteren.
Jammer dat het bijna winterstop is
-
Die 7 wedstrijden op rij verlies laat wel lang op zich wachten #rolleyes
Straks ga zelfs ik er nog in geloven
-
@Kagchelland_NL die komt na de winterstop wel. el ahmadi naar de africa cup en dan stort het in.
-
@Suiz-Luárez_NL zo lust ik er ook wel pap van. Psv is bijv genaaid tegen atletico. Normaal roep je altijd aan t einde van t seizoen is iedereen net zo vaak genaaid als mee zat.
-
@RCJDR_NL165 Feyenoord heeft toch ook wel een dipje gehad met 6 punten uit 5 wedstrijden terwijl de wedstrijd ervoor tegen NEC ook slecht was?
Dat Ajax daar niet van profiteert is een ander verhaal.
Als Ajax gewoon normaal doet moet het namelijk wel kampioen worden met deze selectie, mja, dat is wel vaker zo geweest.