Voetbal: De Nederlandse competities
-
@bringdaruckus_NL Maar kinderen van jouw etniciteit ontwikkelen zich ook sneller dan blanke kindjes, dus dat geeft je al een voordeel met leeftijdsgenoten als je aan het puberen bent
-
@Suiz-Luárez_NL
We waren vanaf de f-jes al groter, sterker en sneller ;p. Bij ons zouden ze spelers als Clasie, Veltman gewoon weigeren vanwege gebrek aan fysiek.Vooral bij Marokkanen viel het op omdat die echt wel konden voetballen maar vaak niet werden aangenomen
-
@bringdaruckus_NL Dat zie je ook aan al die Marokkaanse mannetjes in de Eredivisie, zijn allemaal smalle kleine technische mannetjes
-
@Suiz-Luárez_NL klopt van alle mocro's die bij ons speelde heeft de grootste problemenmaker de beste carriere. Is het toevallig dat hij 15 kg zwaarder is dan de gemiddelde mocro? De rest kan zich nauwelijks handhaven in de middenmoot/degradatiekandidaat in de eredivisie.
Het hele mentaliteitsprobleem onder Marokkanen vind ik ook zwaar overrated.
-
@bringdaruckus_NL Alsof je alleen maar kan voetballen als je fysiek super sterk bent. Veruit de beste Marokkaanse voetballer speelt bij Ajax en die doet niks op fysiek. En de beste voetballer aller tijden speelt bij Barcelona en is ook een dwerg
-
@Suiz-Luárez_NL
Ziyech is eigenlijk juist een niet typische Marokkaanse speler.Het verschil met zwakke spelers en zwakke Marokkaanse spelers is dat de eerste groep vaak het duel vermijdt. Dus de pass eerder verstuurd. Bij Marokkanen zit dat gewoon niet in de cultuur. Ze willen gewoon lang blijven lopen met de bal a la wijnaldum. Geef die spelers het postuur van Wijnaldum en ze spelen iedereen kapot.
En vergelijkingen met Messi, tja in de nba lopen er ook een paar spelers van 1.75 rond
-
@bringdaruckus_NL IJsbeentje is gewoon puur mikken met je knie op een spier in je dij. Voel je wel haha.
-
Zie nu net de goal van PSV terug, snap niet dat Riedewald het centrum zo open gooit door lekker in te stormen op Propper, al had Schone daar natuurlijk moeten staan. Wel typisch dat Klaassen alleen bij Siem liep.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@timeenennaam_NL Ik weet niet of jouw onderrug van staal is, maar op het moment dat die hol staat kan hij zo'n tik over het algemeen niet verdragen.
Die overtreding op Dolberg leek wel per ongeluk, maar pakte geniaal uit voor PSV. Dolberg heeft in die 3 minuten dat hij serieus mee kon doen meer goede balcontacten gehad dan Cassiera.
Tja, die Cassiera heb ik op de dag van de aankoop stats & filmpjes van gekeken op o.a. YouTube. Hij is geen doelpuntenmaker, hij is geen vleugelspeler... hij is eigenlijk niks! Niets indrukwekkends te zien op die filmpjes, geen bijzondere acties niets. Maarjah, wellicht dat hij zich op een gegeven moment gaat ontwikkelen, denk dat ze daar op hopen. Hij heeft een betere mentaliteit dan Zivkovic, verder is het een niet te verklaren transfer. Niet alle gokjes pakken goed uit
-
@Sjinne_4_ever_NL Jongen loopt zich geregeld goed vrij, heeft redelijk inzicht (zie overstapje bij de goal Klaassen), maar is idd nog geen killer. Al legt hij ze er bij J-Ajax wat makkelijker in.
-
@hap-slik-weg_NL
Ja, maar dat leverde niet echt een blessure op meteen mjah soit -
@timeenennaam_NL Als je die er niet uit loopt dan blijf je er last van houden. Is Dolberg blijkbaar niet gelukt.
-
@timeenennaam_NL Dolberg ging er idd uit omdat ie geen zin meer had, had niks met blessure te maken
-
#enfentterrible
#boszkannietmetjongespelers -
*enfant :face_palm_tone2:
-
@Bartje-Bergkamp_NL kak!
-
@Kagchelland_NL
*caque -
@Suiz-Luárez_NL
Ik zeg niet dat Dolberg geen blessure had, ik zeg alleen dat dat meer te maken heeft met zijn fysieke gesteldheid dan met gemeen/grof spel van Guardado in die situatie -
Noujah zo'n knietje moet je niet onderschatten, ooit had een teamgenoot van mij 2x kort achter elkaar een dikke knie op dezelfde plek gekregen. Hij moest gewisseld worden na de 2e keer, & 's avonds was zijn been enorm gezwollen dat hij naar het ziekenhuis moest. Bleek een extreem gevalletje te zijn, hebben ze een snee van zo'n 25cm in z;n been moeten maken om het vocht etc eruit te laten lopen. Heeft 2 jaar (!!!) geduurd voordat hij echt goed hersteld was.
Nogmaals is extreem en vrij zeldzaam, maar het zegt wel iets over dat je het toch niet moet onderschatten Telkens als ik een knietje krijg moet ik aan dat verhaal van die teamgenoot denken