Voetbal: De Nederlandse competities
-
@l-r-van-kessel_nl said in Eredivisie:
Schone en Mazzraoui waren in het begin één groot drama eerlijk gezegd, mazraoui herpakte zich gelukkig wel, Schone is gewoon veel te traag..heeft één geheim wapen en dat is de vrije trap...
Liever een middenveld met : Blind op 6, en daar voor/naast Frenkie met daarvoor Donny (of een Ziyech/Tadic)
Wobertje deed het heerlijk naast de Ligt, gewoon samen zo laten staan , Wober is een echte verdediger tov Blind. Blind deed het bij Ajax in zijn eerste periode alleen goed als 6 (net als Anita), al die jaren werd Ajax ook kampioen op het moment dat die sleutelpositie goed werd ingevuld.
Hiermee bedoel ik niet dat Frenkie dat niet is, maar je team is zo goed als je zwakste schakel (en dat zijn Schone en Mazzraoui..)Goede rechtsback type a lá Nico zou top zijn...Eventueel Bustos van Indipentiente.
Los van de Eredivisie, even kijkend naar de MLS waar Atlanta een team heeft waar je ook bang van word met Vilalba (ooit bij Feyenoord op de radar) maar nooit gehaald door een club hier..en zo hebben zij nog een paar toppers lopen..
PSV gisteren, tsja..die Zoet echt waar..die heeft weer eens bewezen dat hij er geen KLOTE van kan..wat een koekenbakker zeg, wanneer komt die Zoet trouwens eindelijk eens uit de kast, zijn avontuurtjes met die Belg die toen naar Rusland vertrok (kan even niet op zijn naam komen, had vaak vreemde kapsels en raakte slaags in het centrum samen met Zoet tegen een paar man uit het uitgaanspubliek.)
Psv zie ik er nog wel voor aan om Vermeer in de winterstop te halen of Stekelenburg..Toppers uit de MLS zijn vaak onbetaalbaar. Zit zoveel verschil in qua salarissen. De helft van zo'n MLS team verdient nog geen eens 200000 per jaar. De toppers krijgen zo 2/3/4 miljoen per jaar
-
Ajax betaalt nu ook salarissen van 2 tot 3 miljoen, maar dat moeten we niet met alle spelers gaan doen want dat wordt onbetaalbaar.
We hebben echt een zeer sterk elftal, maar er ontbreekt wat mij betreft fysieke kracht op het middenveld. Ik heb het al voorafgaand aan het seizoen aangegeven, we hebben echt een type Leroy Fer nodig in sommige wedstrijden, omdat je anders overlopen wordt. Schöne en Eiting zijn fysiek en verdedigend zwak. Met Blind op het middenveld stond het al vrij aardig, wellicht dat hij Schöne wel uit de basis speelt.
Neres moet verder absoluut aan de zijkant spelen en zeker niet op 10. Ziyech doet het heel goed op rechts, dus ik zou zeggen zet Tadic/Donny maar op 10.
Dit moet het elftal worden wat mij betreft.
Onana
Mazraoui - De Ligt - Wöber - Tagliafico
Frenkie - Tadic/Donny - Blind
Ziyech - Dolberg - Neres -
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
We hebben echt een zeer sterk elftal
Rustig aan, Bayern Munchen is geen AS Trencin
-
Zijn er eigenlijk nog wel Feyenoorders hier en zo ja, poepen jullie al in je broek voor Ajax uit? Denk dat de score wel echt vies hoog op kan lopen dit seizoen
-
De reden dat het hier dus stil is, die houden zich nu al koest zodat het achteraf niet meer opvalt..
Als Ajax zo speelt zoals ze de laatste Europese wedstrijden spelen moet een 10-0 mogelijk zijn, al verwacht ik niet dat Ajax bewust tot de 10 doorspeelt uit respect.
Ik verwacht dat het 6-1 voor Ajax word, Berghuis rood krijgt en Dolberg of Ziyech een hattrick maakt.
-
Hier een Feyenoorder, wel een realistische. Die pot in A'dam zal zeker verloren gaan, het lijkt ook nu al de laatste kans voor Ajax om nog aan te haken bij de toekomstige kampioen. Tel daarbij op de droogte van vijf jaar, die dus zullen dus extra gemotiveerd zijn.
Feyenoord is bijzonder zwak dit jaar. De spelers die iets kunnen toevoegen doen dat niet of zijn geblesseerd, de rest erg matig. Met spelers als Kuyt en Ahmadi verbloem je nog veel met werklust maar die spelers zijn er dit jaar niet.
Stiekem hopen om te strijden om plek twee met Ajax maar ben realistisch genoeg om te zien dat Ajax sterker is en meer kans heeft op die tweede plek
-
@l-r-van-kessel_nl Bij een typische Ajax Feyenoord komt de overwinning nooit in gevaar maar heb je toch altijd het gevoel dat er qua score meer in zit. Zoals onder Bosz toen we al die kansen mistten. In het jaar op rij dat ze 7x verloren hielden ze nog tot de in de tweede helft stand, en onder de Boer verloren ze een paar keer pas nadat ze eerst nog zelf de eerste beste halve kans af hadden gemaakt.
In die geest denk ik 3-1 met een paaltje en een latje
-
@sirclitjeslikker_nl Joah dat zie ik ook wel gebeuren
-
Hey Leroy. Al bijgekomen?
-
@furrax_nl Van de 3-0? Als Ajax meer inzet had getoond was het wel 8-0 geworden...gemiste kans
-
Het was echt een hele tamme klassieker..Saaie wedstrijd.
Had Kuipers nog iets strenger gefloten had Feyenoord met 9 man gestaan na 6min..Het leek wel alsof ze in eerste instantie op 5x rood uit waren om zo de schade tot 3-0 te beperken. Vermoedelijk is t in de catacombe besproken om te voorkomen dat dit uitkwam vanwege het ongenoegen voor mensen met een kaartje/betalende kijker van Fox waardoor Ajax gewoon de wedstrijd 90 minuten heeft gespeeld tegen Feyenoord en het op 3-0 zou houden.
Hard erin gaan en lomp inkomen zijn 2 hele verschillende dingen..zeker nu met die VAR..al komt St. Juste op niemand echt intelligent over dus die kan je het ook niet kwalijk nemen.
De wedstrijd zal alleen herinnerd gaan worden aan de blunder van Bijlow en het onsportieve inkomen van St Juste, verder is het er één om snel te vergeten.
- en de laatste klassieker in de Arena voor : van Persie, de Ligt, Frenkie , Ziyech en Neres...
-
Wat een ontzettende enerverende Klassieker, wat een passie en strijd. Fijn dat we dit soort topwedstrijden nog hebben in Nederland en dat niet alles om Ajax en PSV draait.
-
@l-r-van-kessel_nl Onana zie je blijven?
-
Als Onana gaat dan is dat voor een miljoen of 35, dan halen we Cillessen voor 15 terug en dan gaan we erop vooruit
-
@furrax_nl
Helaas ook niet...
Dat is nog het grootste vraagteken, wie gaat dat opvangen..de jeugd is daar nog niet goed genoeg voor al moet volgens de berichten die Kotarski er wel aan komen.. in Nederland loopt er nergens een goede keeper rond (Zoet is ook gewoon een drama, de Nederlandse Mignolet..).
Misschien Stekelenburg voor één jaar mocht het nog wat zijn..Het is een cruciale positie en het moeilijkst op te vangen bij een vertrek. Onana pakt gewoon al sinds hij er staat punten voor Ajax en wint wedstrijden.
Cillessen zal helaas niet terugkeren naar Ajax maar gewoon naar goede Europese club gaan mits hij weg mag van Barca uiteraard.
Hoop dat Overmars een keeperslijstje klaar heeft liggen..of weer een Zuid-Amerikaanse verrassing? Al ben ik meer pro keeper die Nederlands spreekt (Al ging dat met Onana ook gewoon goed..)
Vraag is wel waar moet Onana heen? Premier League moet die eerst meer keepen bij Kameroen om een werkvergunning te krijgen namelijk.
AS Roma kan een goede keeper gebruiken, Spaanse subtopper eventueel..
Duitsland zal hij niet heengaan, keepers van eigen bodem
Of toch in Frankrijk.. -
@l-r-van-kessel_nl
Ik ben ook niet zo van het scouten van keepers in zuidamerikaanse landen. Daar scouten ze maar de vervanger van de Ligt, Ziyech of Neres. Zuidamerikanen en afrikanen kunnen over het algemeen niet keepen. Ik geloof dat op mijn club waar minimaal 90% van de jeugd allochtoon was, het percentage keepers voor 90% nederlands was -
@l-r-van-kessel_nl Met het geld dat wij nu hebben kun je misschien een reservekeeper van een wat grotere club, een keeper van een wat kleinere premier league club (Mathew Ryan?) of de beste keeper van de Belgische competitie oid aantrekken. Je moet zeker niet hier in Nederland gaan shoppen nee
-
@sirclitjeslikker_nl Kalinic.
-
@l-r-van-kessel_nl Stekelenburg? Als reserve mag ik hopen?
-
Je moet gewoon een Duitse keeper uit de 2. Bundesliga trekken, altijd wel veilig