Voetbal: De Nederlandse competities
-
@Patje-Miltie_NL Het enige waar ik van baal is dat Excelsior tegelijk tegen Cambuur speelt tijdens Ajax-Feyenoord.
Dat wordt op mn telefoon de wedstrijd volgen die in de Arena wordt gespeeld
-
-
De topper staat het weekend op het programma, wat verwachten jullie?
-
Feyenoord dit jaar de terechte kampioen van de armoede.
Groningen eruit is wellicht nog verrassender. Cambuur eruit is o.b.v. vorig jaar schrikbarend, op basis van dit seizoen totaal niet.Hopelijk gaat Emmen de nacompetitie in en vliegen zij er daar uit. Zou mooi zijn als NAC of Willem II weer terugkeert.
Ajax moet nog alle zeilen bijzetten om 3e te eindigen..
-
@L-R-van-kessel_NL Sorry kerel, niet eens met het woord armoede. Waarop gebaseerd? Ze hebben gewoon het beste en meest constante gepresteert en zijn de meer dan terechte kampioen, niets armoedigs aan toch?
Ik verwacht idd dat Willem II het wel eens zou kunnen overleven.
En zondag hoop ik dat wij bij jullie winnen hoor
-
@Patje-Miltie_NL Gebaseerd op het slechte veldspel wat de top 3 heeft laten zien. Daarnaast de e gigantische bedragen die Ajax en PSV hebben uitgegeven en zoveel punten tegen de kleintjes (Ajax ook tegen de top 4) hebben laten liggen.
Feyenoord heeft de meeste punten en daardoor de terechte kampioen maar zoals gezegd voetbal bij alle 3 de clubs zag er totaal niet uit.Ik geef jullie zondag genoeg kans tegen ons, gisteren zag het er ook weer niet uit tegen Utrecht. Opa Tadic die loopt te spartelen op het veld maar alsnog MotM wordt vanwege een gescoorde pingel en assist..Van mij mag hij Groningen terug helpen naar de Eredivisie volgend jaar.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
@SIRclitjeslikker_NL Nou op linksback hebben we gewoon géén opties. Sinkgraven doet verdedigend echt alles fout wat je fout kunt doen, staat altijd verkeerd/tactisch dom/voorkomt geen buitenspel/weet niet wat ie moet doen, terwijl Dijks juist aan de bal enorm slecht is. Gelukkig riep ik eind augustus al dat we Haps moesten halen
En waar zit Hapsie nu dan he? Bij Venezia op de bank in de Serie B. Nou.
-
Inmiddels zijn er al redelijk wat nieuwe tenues bekendgemaakt voor aankomend seizoen.
https://www.vi.nl/nieuws/vi-catwalk-eredivisie-202324-alle-shirts-op-een-rijWelke vinden jullie er zowel positief als negatief uitspringen?
Pos:
-Zwolle thuis, Adidas heeft een prachtig shirt voor de Zwollenaren gemaakt.- Excelsior uit , zeer chique.
- PSV uit, ook zeer netjes
- Utrecht thuis zeer mooi gemaakt.
Neg.
NEC uit, ziet er sfeerloos uit
Vitesse thuis lijkt wel een amateurshirt
RKC uit weinig sfeer.Discutabel:
Volendam uit is hate it or love it met alle palingen erop. Ik vind het leuk verzonnen voor zo'n club.
Ajax uit is voor jongere fans vast geweldig alleen behoor ik niet tot die doelgroep
Heerenveen uit is niet discutabel, wie er problemen mee heeft omdat die er een Russische vlag inziet en daar ook wat bij denkt te voelen heeft hulp nodig. -
De Eredivisie is alweer 2 wedstrijden onderweg en de nodige transfers zijn alweer geweest.
Wat is jullie verwachtte top 3 op dit moment voor zowel de bovenste als onderste plekken aankomend seizoen?
Mijn top 3:
-
PSV (helaas)
-
Ajax
-
Feyenoord
-
RKC Waalwijk
-
Volendam
-
Almere City
-
-
Denk dat je ondertussen je lijstje mag bijwerken.
-
@Furrax_NL Nou de onderste 2 blijven best gelijk en RKC kan zomaar 16e worden.
Bovenin wordt de lijst wel anders.
- PSV
- Feyenoord
- Ajax(mits het op de rit komt) anders AZ/Twente.
Persoonlijk ben ik vooral blij met de prestaties van Excelsior, gisteren een verdiende overwinning in de slotseconde tijdens de Rotterdamse derby tegen Sparta.
-
@L-R-van-kessel_NL Je kan ons ook aan het onderste rijtje toevoegen hoor
-
@Patje-Miltie_NL Nee Utrecht krabbelt echt wel weer op, hoop snel..
Onbegrijpelijk hoe het er nu aan toe gaat. -
@L-R-van-kessel_NL Weet je het heel zeker?
-
@Patje-Miltie_NL Volgende week de degradatiekraker Utrecht-Ajax
Nee ik geloof er nog steeds in dat het wel goedkomt in Utrecht.
Top wordt Fey/PSV
Eronder AZ/Twente/Ajax
Daaronder nog stukje GAE/Heerenveen/Utrecht/Sparta
En dan ligt het t/m 15 open .
RKC, Almere, Zwolle en Volendam zijn de zwakste broeders dit jaar. -
Ik zie Ajax de top 3 nooit halen. En wie is de grote schuldige in dit verhaal? Ikzelf vind Mislintat totaal geflopt. Betaalde voor sommige spelers zelfs teveel. Ik noem Avila en Akpom en de meeste zijn totaal het niveau van Ajax niet waard of nog niet. Steijn is ook geen trainer voor de top.
-
Weinig animo meer voor de Eredivisie?
Slechtste Ajax dat ik sinds 2000 (met Verlaat, Kinkladze, Vierklau, Knopper e.d.) heb gezien zeg.
PSV wordt overtuigend en meer dan terecht kampioen.
Feyenoord eenvoudig 2e.
Twente sterk 3e.Ajax moet vechten voor plek 5 dat wordt nog spannend.
NEC met een zeer leuk elftal dalijk terecht 6e (terwijl 5e ook nog kan).Onderin wordt het spannender, Volendam wordt laatste, kan Vitesse wederom een houdini act uithalen om de dans te ontspringen?
RKC , Excelsior en wellicht Heracles gaan uitmaken wie eruit vliegt/richting de play-offs moeten.Wat verwachten jullie?
-
We gaan bijna weer starten, wat is jullie verwachting voor de top 3 en onderste 3?
- PSV
- Ajax
- Feyenoord (Of Heerenveen gaat heel erg verrassen)
Onderste 3
16 Heracles
17 NAC
18 RKC -
-
1 Feyenoord
2 PSV
3 AZ16 Pec Zwolle
17 Almere City
18 RKC Waalwijk