Voetbal: De Nederlandse competities
-
@yassin-mansousri_nl
Dat zag hij wel, alleen niet wie wie vasthield. -
@yassin-mansousri_nl
Dat is juist het hele idee van de VAR.. niet affluiten, stel hij fluit ten onrechte en er was niks aan de hand was de counter er nooit geweest.Hypothetisch gezien : Er was niks aan de hand geweest behalve een struikelpartij, er was doorgespeeld zoals nu en gescoord door Odegaard was het een goede actie om NIET in te grijpen.
Hadden ze wel gefloten, gezien dat er niks aan de hand was was die aanval er niet gekomen en had Vitesse nooit 3-1 voorgestaan. -
In algemene zin wekt de VAR sowieso veel irritatie op bij trainers en spelers.
Persoonlijk denk ik dat het overgrote gedeelte van hen zich wel kan vinden in de introductie van technische hulpmiddelen, zoals de VAR. De wijze waarop de VAR ingezet wordt, is met vlagen echter als discutabel te bestempelen. Dat komt vooral door het feit dat er onduidelijkheid over de regels omtrent de VAR is. Met enige transparantie zou er waarschijnlijk al meer begrip zijn.
-
Het wordt wel tijd om een 5de en 6de official bij te halen in de nationale competities zoals we dat in de Champions- en Europa League zien
-
@yassin-mansousri_nl said in Eredivisie:
Het wordt wel tijd om een 5de en 6de official bij te halen in de nationale competities zoals we dat in de Champions- en Europa League zien
Vin ik de VAR beter want met die de bij hou je discussie
-
@gepke3_nl ze zijn echt wel nodig, zij kunnen ze overtredingen beter zien
-
@patje1afca_nl said in Eredivisie:
@scheeftand_nl - Ik was er ook, ik ga ongeveer zo'n 7 á 8 wedstrijden per jaar. Welk vak zat je?
419
-
Die hebben nog nooit iets bijzonders gedaan..vandaar de VAR die maakt wel het verschil.
Een VAR kan je niet voor en achteruit spoelen.
-
@yassin-mansousri_nl VAR ziet meer is alleen langzaamen en haalt het tempo uit een wedstrijd
-
Denk dat het in de top toch echt om de details gaat en dat een VAR veel meer toevoegt als een vijfde op zesde official. Deze kijkt namelijk maar op een manier richting de situatie. Een VAR vanuit verschillende camera-posities.
Het is natuurlijk ook een teken dat de UEFA ook de VAR in gaat voeren in de knock-out fase van de CL.
-
@joost-sœter_nl
Veel meer dan* -
VAR is de slechtste uitvinding ooit in het betaalde voetbal. In plaats van dat het voor minder kritiek zorgt, zorgt het juist voor meer kritiek, en daardoor ook voor meer verwarring in het stadion en irritatie. De VAR is je reinste interpretatie, want de ene vindt het een penalty, de ander niet. Sommige scheidsrechters zijn te trots om hun fouten toe te geven en blijven na het kijken van de beelden bij hun foute beslissing. Ook lijkt het erop dat weinig scheidsrechters het aan te durven (met VAR) een beslissing tegen de top-3 te nemen.
Bijna niemand is tevreden over de VAR omdat ruimte voor interpretatie blijft. Voetbal is emotie, daar hoort geen VAR bij. Afschaffen die handel. Wat dat betreft ben ik blij dat we dat in de Eerste Divisie niet hebben, hoewel, ik had liever in de Eredivisie gespeeld.
-
Ik zeg gelijk stoppen met de VAR. komt juist meer gezeik van en het is behoorlijk irritant.
-
De VAR is fantastisch en leidt negen van de tien keer tot een juiste, of acceptabele beslissing. De VAR neemt zelf geen beslissingen, maar roept slechts de scheidsrechter om nog eens naar bepaalde beelden te kijken. Als Gözübüyük dan geen strafschop geeft aan Heerenveen tegen Ajax, komt dat niet door de VAR. De VAR probeerde de boel juist te redden door hem naar die beelden te laten kijken.
-
De VAR werkt prima, alleen het is de interpretatie van de scheidsrechter wat hij met het advies doet en of de scheidsrechter achter de VAR het iets vind. Kijk maar naar PSV - Heerenveen waar Lammers de bal wil spelen maar Zoet raakt. VAR (Lindhout) vond het rood, van Boekel geel (was beide niet maar ach )
-
De VAR is zeker een positieve ontwikkeling.
Zelf zou ik hem iets anders toepassen. Hij hoeft zich wat mij betreft niet met een millimeter wel of geen buitenspel te bemoeien. Als het nauwelijks waar te nemen is mag je wat mij betreft gewoon nog steeds het voordeel van de twijfel aan de aanvallende ploeg geven.
Ook mag je het initiatief om hem in te roepen wat mij betreft bij de clubs zelf leggen. En dat je hem dan na twee vergissingen kwijt bent. Dat hoeven spelers ook niet meer als een bezetene naar de scheids te schreeuwen maar kunnen ze gewoon normaal aangeven dat ze graag de VAR in willen schakelen.
-
VAR zou zich alleen moeten bemoeien met wel of geen penalty. en of iets toch geen rood is of juist geel in plaats van rood en of iemand een Schwalbe maakt.
-
Idd, laten we vooral niet nagaan of doelpunten geldig zijn. Ben je het vast nog mee eens als iemand met de hand scoort tegen jouw cluppie.
-
@dominicm_nl said in Eredivisie:
De VAR is fantastisch en leidt negen van de tien keer tot een juiste, of acceptabele beslissing. De VAR neemt zelf geen beslissingen, maar roept slechts de scheidsrechter om nog eens naar bepaalde beelden te kijken. Als Gözübüyük dan geen strafschop geeft aan Heerenveen tegen Ajax, komt dat niet door de VAR. De VAR probeerde de boel juist te redden door hem naar die beelden te laten kijken.
Het was ook geen penalty.