Voetbal: De Nederlandse competities
-
@SIRclitjeslikker_NL Scheelt dat Ajax kampioen wordt en dat PSV dus toch niet zal deelnemen aan de CL
-
Ik las net dat Bazoer voor 12 miljoen naar Wolfsburg vertrekt
-
@Pondboy_NL Dat zou echt een lachertje zijn. Bazoer is gewoon een van de beste spelers van de eredivisie.
-
Vind het ook een domme keuze eigenlijk. Financieel gaat ie er wss niet eens zoveel op vooruit en de Bundesliga vind ik totaal niet bij hem passen. Is vooral een tactische competitie en daar blinkt ie niet bepaald in uit. Beter was ie naar een PL middenmoter gegaan. Lijkt me financieel en sportief beter
-
Heeft dat roddelblaadje Televaag toch weer een primeur te pakken
-
@bringdaruckus_NL Bij Wolfsburg betalen ze heel goed hoor, hij gaat minstens het dubbele verdienen, denk wel het driedubbele (van 8 ton naar 2,4 miljoen lijkt me reëel). Qua club is het een beetje zaad, als we de PSV'ers moeten geloven is dit een geweldige club omdat ze er een keer van wonnen maar inmiddels vechten ze tegen degradatie
-
@Suiz-Luárez_NL
ik weet niet, vgm hebben ze nu problemen met die sponsor. maar denk dat ie elders wel meer dan 2.4 millie had kunnen krijgen. lees: pl.vind het ook gewoon jammer. ik haat de bundesliga
-
@Suiz-Luárez_NL Wat betreft Ajax zijn ze altijd wel goed op de hoogte en hebben ze het vaak juist.
Verder natuurlijk jammer dat die weggaat. Als Schone nu niet verlengt verneuk je best wat. Snap de keuze van Wolfsburg alleen niet, trainer gaat misschien nog wel weg. Al zit Bruma en Lokhoff daar natuurlijk. Las ook dat er meer clubs de vraagprijs hadden neergelegd.
-
De keuze vind ik ook vreemd, dacht juist dat het Napoli of AC Milan werd. Noujah dan krijg je wellicht meer tijd in Duitsland dan in Italië. Bruma speelt daar ook veel, toch? Zonde man, 12 miljoen op de bankrekening erbij maarjah... wel een groot talent weg. Gelukkig lopen er nog een paar andere talenten rond op de Toekomst .
-
Ik was bij Heerenveen - Excelsior maar die penalty die Excelsior kreeg was er nooit never 1. We hadden er vrij zicht op en Bijker kreeg hem duidelijk op zijn schouder, ik moet zeggen dat ik van Boekel voorlopig liever niet weer heb, naait de boel voor de derde keer.
-
@SIRclitjeslikker_NL Beetje gemakkelijk dit, Ajax heeft slechts 1x een poule van dit niveau gehad, in al die jaren dat ze CL speelde.
Het dapper doen om nummer 5 en 8 kan ik niks mee. Milan rechterrijtje, Auxerre degradatie, verschil? ajax EL PSV CL.Nou ben ik van mening dat het geen flikker uit maakt wie je de CL in stuurt al is het FC Oss. Eredivisie kan het gewoon niet aan. AZ heeft het bijv. al moeilijk in een waardeloze groep en had Zenit echt gewild hadden ze uitgeschakeld geweest door een Israelische clubje.
We kunnen blijven wijzen, maar geen een club is in staat om te stunten, vaak zelfs niet eens om clubs van eigen niveau te verslaan. Het is tijd dat er een reorganisatie in de BVO komt. Opleidingsschool is 4-3-3. Een ouderwetse tactiek die niet werkt.
Dan spelen ze eens tegen Groningen of Utrecht die overgestapt zijn naar verkapte 4-4-2 formatie en hoor je elke week, we weten hoe ze spelen maar kondne het niet aan. Dat is niet omdat die ploegen zo goed zijn, maar omdat het stabieler is. 3-5-2 is nog stabieler. Zolang wij het publiek willen vermaken en dat boven winnen staat, zullen we niet vaak meer wonderjaren hebben zoals Ajax kwartfinale CL, PSV halve finale CL, Feyenoord winnaar EL of AZ halve finalist.
En dit begint bij de voetbalacademie.
-
@hap-slik-weg_NL Dat lijkt me wel als je hem voor slechts 12 miljoen wegdoet. Je spoelt hier gewoon een hoop geld door de plee.
-
@Suiz-Luárez_NL lol, Wolfsburg staat laag, doordat volksvagen tijdelijk stekker der uit heeft gedaan wegens het negatieve nieuws dit jaar.
-
Vanaf de 2e alinea ben ik het helemaal met je eens, maar Ajax heeft van de 5 campagnes 3x een zware loting gehad als je in de CL wilt overwinteren (Real Madrid, Manchester City, en PSG uit pot 2) en 2x een wat makkelijkere, (Lyon en Milan pot 2) Met de moeilijkere lotingen is de kans ongeveer 0% dat je overwintert, met de makkelijkere hooguit 35-40%, die teams blijven gewoon favoriet omdat ze nou eenmaal meer geld/kwaliteit hebben. Dan kan je als pot 1 team in de EL echt wel meer punten halen over het algemeen. Wij hebben iig nooit vanuit pot 1 mogen starten in de cl. Psv was toch gewoon samen met Wolfsburg de favoriet in die poule? Kan me herinneren dat jij dat net als ik toen ook wel doorhad en dat ook voorspelde.
-
Verder heeft Ajax in de poule van 13/14 idd gefaald door uit van Celtic te verliezen.
Falen van Ajax staat verder volledig los van het argument waarop jij reageert dat je in de EL meer punten kan pakken voor de coefficientenlijst. Je geeft nota bene zelf ook aan dat we geen Nederlandse clubs de CL in hoeven te sturen. Ik hoop dat Ajax kampioen wordt maar die CL hoeft niet zo nodig van mij. -
@SIRclitjeslikker_NL Ik kan me herinneren dat ik volledig afgemaakt werd toen ik zei dat PSV door moest gaan. Net als toen ik zei dat Memphis nog niet klaar was voor united. Mensen geven dan achteraf gelijk, maar de algemene reactie op dit forum was, exit PSV. United had dat zomer gewoon honderden geinvesteerd.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
t argument waarop jij reageert dat je in de EL meer punten kan pakken voor de coefficientenlijst. Je geeft nota bene zelf ook aan dat we geen Nederlandse clubs de CL in hoeven te sturen. Ik hoo
Je hebt in de CL een hogere starters aantal. Volgens mij levert ook alles meer op, dus kan je nog slechter presteren maar toch meer pakken. Weet ook niet precies hoe alles in mekaar zit
-
@jeffreyelzinga_NL Ik weet wel hoe het werkt. Je krijgt 4 punten voor plaatsing groepsfase Champions League, bij de EL is er geen startpremie. In zowel de CL als EL krijg je 2 punten voor een overwinning en 1 punt voor een gelijkspel. In de EL behaal je makkelijk 2 overwinningen meer dan in de CL (waarmee je die CL-startpremie van 4 compenseert), dus je kunt in de EL veel makkelijker punten scoren.
Bovendien, ook in de voorrondes scoor je punten: 1 punt per overwinning, 0,5 punt per gelijkspel. Als je kampioen bent speel je geen voorrondes en scoor je daar geen punten, wat Ajax dus 4x had.
-
@Sjinne_4_ever_NL
Vind dat er altijd wel een beetje overdreven gedaan wordt over dat jonge spelers in italie geen kans krijgen -
@jeffreyelzinga_NL Leuk dat je Milan er weer bij pakt, VDH momentje vergeten zeker? Al hadden we uit altijd moeten winnen tegen 10 man. Auxerre? Wordt je ook genaaid door een buitenspelgoal. Het fijne aan Ajax is dat ze dan iig nog wel 3e worden in de poule wanneer ze twee/drie toppers krijgen uit pot 1/2/4. Barca/PSG netjes 3e, Real/Dordtmund netjes derde wanneer ook City nog in je Poule zit.
Vervolgens speel je thuis tegen Real een prima pot die je wint, als de UEFA niet was omgekocht (1-7, knipoogkroaat en twee goals van Ajax onterecht afgekeurd tegen Real). Ik wil het niet alleen op de scheids gooien, misschien had Ajax soms ook moeten winnen.Tegen Lyon/Milan bijvoorbeeld, maar als je ziet hoe je steeds genaaid bent, sjah.
Als VDH niet zo'n belachelijke penal tegen krijgt ga je gewoon door ten koste van Milan, als dat buitenspeldoelpunt in Auxerre gewoon wordt afgekeurd ga je ook door, als de grensrechter normaal doet bij Real thuis ga je ook gewoon door. Kan me niet herinneren of we toen shit meegehad hebben (dat onthou je nu eenmaal minder snel :p), maar er is zeker een case te maken dat Ajax door pech een aantal tweede plekken is misgelopen.