Voetbal: De Nederlandse competities
-
@manchester-pro-team_nl Long time no see
-
@maricja_nl Er blijkt dus een koning TOTO te zijn die had :
Feyenoord, PSV en Utrecht op gelijk en AZ op verlies..die wint met €15,00 ruim 12K!
(ajax had diegene niet voorspeld).Bericht komt van de Toto zelf vandaan..
-
@l-r-van-kessel_nl Dat is nog es een leuke toto zo
-
Vrijdag 11 december:
20.00 uur: Heracles Almelo – Fortuna SittardZaterdag 12 december:
16.30 uur: FC Groningen – RKC Waalwijk
18.45 uur: FC Emmen – ADO Den Haag
20.00 uur: Ajax – PEC ZwolleZondag 13 december:
12.15 uur: Vitesse – sc Heerenveen
14.30 uur: VVV-Venlo – Feyenoord
14.30 uur: Willem II – Sparta Rotterdam
16.45 uur: PSV – FC Utrecht
20.00 uur: FC Twente – AZ -
Ben benieuwd hoe onze topteams het gaan doen...
Normaliter zouden hun wedstrijden dit weekend in een overwinning moeten resulteren, om iig de bittere nasmaak weg te spoelen. Maar het kan soms raar lopen in NL. (Kijk maar naar vorige week) -
@maricja_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
rijdag 11 december:
20.00 uur: Heracles Almelo – Fortuna Sittard 3
Zaterdag 12 december:
16.30 uur: FC Groningen – RKC Waalwijk 1
18.45 uur: FC Emmen – ADO Den Haag 3
20.00 uur: Ajax – PEC Zwolle 1
Zondag 13 december:
12.15 uur: Vitesse – sc Heerenveen 3
14.30 uur: VVV-Venlo – Feyenoord 1/3
14.30 uur: Willem II – Sparta Rotterdam 1
16.45 uur: PSV – FC Utrecht 1/3
20.00 uur: FC Twente – AZ 1/3 -
Zal je zien dat Twente tegen AZ weer als een krant speelt en de Alkmaarders gaan winnen. Ik word altijd een beetje moe van clubs die tegen Ajax de sterren van de hemel spelen en dan vervolgens tegen een andere topper niet thuisgeven. Utrecht en Vitesse hebben daar een handje van
-
@fc-eddie_nl AZ heeft natuurlijk wel even iets recht te zetten tegenover zichzelf na de uitschakeling in de EL.
Vaak willen teams zich wel bewijzen tegen de grotere ploegen, dat zie ik ze eerlijk gezegd ook tegen bijv Feyenoord doen. Maar tegen topploegen speel je al makkelijker met een andere instelling. Het is geen schande om van Ajax te verliezen, dus die ploegen spelen met minder druk dan wanneer ze tegen bijv. Fortuna Sittard spelen.Lijkt erop dat Ajax zich iig herpakt heeft met een overtuigende zege.
Hopelijk kunnen de andere topploegen zich ook laten gelden morgen. -
@maricja_nl Zeker waar, zeker waar.
-
Haller terug in de Eredivisie, wat een heerlijke aankoop is dit zeg!
Dit weekend gaan we weer van start met Ajax-PSV als meest aansprekende en belangrijke wedstrijd.
Benieuwd of de nieuwe recordaankoop gelijk mag starten.
-
@l-r-van-kessel_nl mag hopen van wel. Neres, Brobbey, Traore en Huntelaar allen geblesseerd. Kudus zal wel geen hele wedstrijd kunnen spelen.
-
@l-r-van-kessel_nl Bijna een topdebuut..
-
Vandaag de klassieker
-
Het is dat Dickie Feyenoord een goede organisatie heeft gegeven, maar anders zouden ze er met 6-0 afgaan. Nu blijft Ajax steken op een 2-0 overwinning.
Zou die Roger Schmidt een gigantische hekel aan Bas Nijhuis hebben?
-
Wat was dit een slechte wedstrijd, niet normaal.
Feyenoord begon on-feyenoords door te spelen zonder passie, vuur en inzet terwijl zij het daar juist van moeten hebben.
Ajax daarintegen speelde alles behalve geconcentreerd en was net zo lafjes ondanks het balbezit.
Danny 'tikkie terug' Klaassen is de dirigent van dit anti-voetbal. Die moet EtH heel snel van 6 afhalen en daar Daley neerzetten vanwege de diepgang.Gravenberch was wederom een lichtpuntje bij Ajax, 18 jaar en dan zo sterk en volwassen spelen dat kunnen er maar weinig. Prachtig om naar te kijken wat een atleet dat is.
Gelijkspel had ook nog verdiend geweest gekeken naar de verhouding kansen in de 2e helft en het laffe spel van Ajax na de 1-0.
Dat EtH weer met zijn standaard wissels komt is ook onbegrijpelijk, hier dient de directie op in te grijpen. EtH out naar mijn mening. -
Prima overwinning van Ons Aller Ajax
-
@sirclitjeslikker_nl Behalve de 3 punten was er weinig prima aan, ik zie ons liever 90 minuten domineren.
-
Dat wat een dramatische wedstrijd van Ajax, maar ja Feyenoord kan er toch geen reet van
Even serieus: Feyenoord had minimaal een punt en eigenlijk gewoon de overwinning verdiend. Hopelijk komen er toch nog wat versterkingen aan, want in de breedte is Ajax gewoon niet sterk genoeg. In topwedstrijden kan je niet aanzetten met Ekkelenkamp en Labyad. Die komen gewoon echt wat tekort.
-
@fc-eddie_nl Anthony en Promes op 1 veld is ook echt een aanfluiting.
Beiden geven totaal niet thuis als de tegenstander hoger dan Sparta staat op de ranglijst.
1 vd 2 kan ik nog wel tolereren omdat je toch hoopt op een briljante bevlieging, maar allebei wekt gewoon te veel ergernis op.
-
Anthony heeft zo zijn momenten en speelde in de tweede helft tegen PSV ijzersterk. Promes is echt dramatisch dit seizoen en ik snap niet zo goed waarom Ajax hem niet gewoon verkoopt als Spartak Moskou hem graag wil hebben. Hij heeft geen moment zijn niveau van vorig seizoen kunnen aantikken.
Geen idee of Christian Eriksen zou willen terugkeren, maar hij zou een kwaliteitsinjectie op het middenveld geven. En met het geld van Promes zou je hem dan wel moeten kunnen halen, denk ik.