Voetbal: De Nederlandse competities
-
Wat vonden jullie trouwens van het theater van Tadic aan het einde van de tweede helft? Van mij had hij wel een gele kaart mogen krijgen. Een schwalbe levert een gele kaart op en dit zou je ook wel een vorm van een schwalbe kunnen noemen. Ook gewoon totaal onnodig en behoorlijk kinderachtig.
-
@fc-eddie_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
mes is echt dramatisch dit seizoen en ik snap niet zo goed waarom Ajax hem niet gewoon verkoopt als Spartak Moskou hem graag wil hebben. Hij heeft geen moment zijn niveau van vorig seizoen kunnen aantikken.
Antony werd voorzichtig na de tikken die hij kreeg van Malacia, slim verdedigt.
Promes zit er met zn hoofd niet bij wat ik kan begrijpen. Mogelijke rechtzaak maar ook evt. schuldgevoel van zijn daad (niet eens zozeer naar het slachtoffer maar naar zichzelf als ik hem zo inschat).
Laat Eriksen maar komen dat is toch een eindbaas.Betreft Tadic, zijn maniertjes irriteren mij niet nu pas maar al veel langer. De stervende zwaan spelen. De gemiddelde Joegoslaaf zou hem afranselen door zijn wanvertoning.
Hij speelt het op een lelijke manier wat totaal niet nodig is. Ook vermoedelijk omdat hij toch totaal uit vorm is, anders heb je dit soort acties niet nodig. Dan win je het op je normale spel namelijk. -
@fc-eddie_nl Ben ik met je eens. Slaat totaal nergens op. Dit was obvious met de bedoeling om een kaart aan te naaien. Best zielig dat je deze streken nodig hebt, om op te vallen tijdens zo'n wedstrijd. Maar ik walg al langer van die gozer en z'n streken.
-
Vrijdag 22 januari:
20.00 uur: Willem II - PEC ZwolleZaterdag 23 januari:
16.30 uur: ADO Den Haag - FC Emmen
18.45 uur: Vitesse - FC Groningen
20.00 uur: PSV - RKC Waalwijk
21.00 uur: Heracles Almelo - sc HeerenveenZondag 24 januari:
12.15 uur: Fortuna Sittard - Ajax
14.30 uur: FC Twente - VVV-Venlo
14.30 uur: FC Utrecht - Sparta Rotterdam
16.45 uur: Feyenoord - AZLeuk affiche zondag, Feyenoord - AZ
-
@maricja_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Vrijdag 22 januari:
20.00 uur: Willem II - PEC Zwolle 1
Zaterdag 23 januari:
16.30 uur: ADO Den Haag - FC Emmen 1
18.45 uur: Vitesse - FC Groningen 1
20.00 uur: PSV - RKC Waalwijk 1
21.00 uur: Heracles Almelo - sc Heerenveen 3
Zondag 24 januari:
12.15 uur: Fortuna Sittard - Ajax 2
14.30 uur: FC Twente - VVV-Venlo 1
14.30 uur: FC Utrecht - Sparta Rotterdam 1
16.45 uur: Feyenoord - AZ 2Fortuna uit moet Ajax wel kunnen winnen , PSV heeft een makkie met RKC thuis en Feyenoord-AZ is qua ranking een leuke pot.
Al is de degradatiekraker ADO-Emmen ook een wedstrijd welke je niet mag uitsluiten.
-
We hebben weer een mooi weekend gehad.
Feyenoord wint van PSV, al zat er voor de Brabanders meer in.
Ajax wint overtuigend bij AZ en staat hierdoor 7 punten los!
Dankzij Vitesse dat gelijkspeelde tegen RKC!Volgend weekend weer nieuwe ronde nieuwe kansen :
Met oa: PSV-Twente, Ajax-Utrecht, Groningen-Feyenoord.
Wat vermoeden jullie, geeft Ajax de voorsprong van 7 punten nu echt niet meer uit handen? Word Ajax zelfs kampioen in de kuip tijdens speelronde 31/32?
-
@l-r-van-kessel_nl Vind alleen zijn aankoopbedrag veel. Idem toen West Ham United dat betaalde aan Frankfurt. Maargoed ik denk dat hij een leuke start heeft gemaakt. Als die zo verder doet heb ik niks gezegd.
-
FC Twente pakt zaterdag een resultaat bij PSV ondanks dat daar geen aanleiding is en we al 3 wedstrijden niet hebben gescoord. Maar goed, tegen de topploegen spelen we ons beste voetbal. De weken daarna pakken we ook resultaat ten Vitesse en Feyenoord.
Beetje optimistisch, maar we gaan zeker 4 punten pakken in deze wedstrijden vermoed ik.
-
Pak PSV maar ja. Hopelijk mag de huldiging begin april op het museumplein gewoon doorgaan
-
Het zou mooi zijn als FC Twente van PSV weet te winnen, maar dan zullen de aanvallers toch weer eens het net moeten gaan vinden. FC Utrecht speelt vaak de pannen van het dak als ze tegen Ajax moeten, dus ik vrees er toch een beetje voor dat Ajax gaat verliezen. Een nederlaag van PSV is dan eigenlijk wel noodzakelijk.
-
Het word een witte speelronde in het Noorden van het land.
-
Word de titel zondag beslist als Ajax op bezoek gaat bij PSV?
Eventuele verlengingen in de midweekse Europese ronde kan nog voor wat extra vermoeidheid zorgen. '
Daarnaast een subtopper tussen Feyenoord en AZ , benieuwd of dit weer net zoveel spektakel oplevert.
-
Echt genoten van de clash tussen Dumfries en Tadic, dit soort dingen wil ik vaker zien op de Nederlandse velden. Hoogtepunt was wel dat Dumfries nog naar de gang wees, om het daar uit te vechten.
Het mollen van de penaltystip was echter behoorlijk onsportief. Ze deden dat met zijn drieën en dat zijn wat mij betreft gewoon drie rode kaarten. De scheids had er na al die ophef dan ook nog eens 4 minuten bij op moeten tellen en dat was nog ff billenknijpen geworden voor PSV met 8 man. Ze hebben weer erg veel mazzel gehad.
-
De vraag die nu rest is :
Word Ajax pas kampioen in de Kuip of komen ze als kampioen aan in de Kuip en moet er een erehaag gehouden worden? Beide situaties zijn zeer vermakelijk, hopelijk is er publiek bij aanwezig.
ADO en Emmen vliegen er vermoedelijk uit, vooral dat Ado is dramatisch bezig.
VVV word de nummer 15 en mogen in de play-offs er naar mijn mening ook weer eens uitvliegen.Cambuur, Graafschap promoveren rechtstreeks en dan hopelijk gevolgd door Excelsior en anders NAC of GAE.
Al wenst Maris natuurlijk NAC in de Eredivisie te zien. -
@l-r-van-kessel_nl Uiteraard!
Ben er heel blij mee dat we het gat kleiner hebben kunnen krijgen en hopelijk onszelf een mooie positie kunnen verschaffen om promotie. De bal is en blijft rond natuurlijk.
Zondag de topper tegen de Graafschap
-
De champagne kan vast koud worden gezet in Amsterdam. Thuis tegen AZ de mogelijke kampioenswedstrijd.
Al had ik ze liever in de Kuip kampioen zien worden, nu mag er een erehaag voor Ajax worden gehouden in een deels met publiek gevulde Kuip. -
Wat heeft NAC punten gemorst zeg, heel erg jammer
Voor Cambuur kan het eigenlijk niet meer mis. -
@maricja_nl Cambuur is verdiend gepromoveerd. Ik ben wel benieuwd om plek 2/3.
Ik hoop ook dat er 3 teams vanuit de KKD promoveren dit jaar.
ADO, Emmen en VVV out. -
@l-r-van-kessel_nl Ik hoop nog op promo voor NAC
-
@maricja_nl GO NAC