Voetbal: De Nederlandse competities
-
@LCFVR30_NL ik moet je met terugwerkende kracht inderdaad gelijk geven
-
@L-R-van-kessel_NL Ow dat is wel minder en de wedstrijd was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven....
Ik denk dat Bosz ook op dit moment de meest voordehand liggende is. Zou ook even geen andere weten.
-
@LCFVR30_NL Het is een mooie statistiek voor alle 'jankerts' op de fora die het steeds over een steal hebben van de OSM engine.
Het gebeurd in het echt vaak zat, helaas voor Ajax wederom in dit geval.
-
@L-R-van-kessel_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
@LCFVR30_NL Het is een mooie statistiek voor alle 'jankerts' op de fora die het steeds over een steal hebben van de OSM engine. Het gebeurd in het echt vaak zat, helaas voor Ajax wederom in dit geval.
Terecht punt. Soms draait voetbal nu eenmaal om botte pech of juist een geluksmoment. In die zin wijkt de OSM Engine weinig van de realiteit af, al zal lang niet iedereen dat kunnen inzien.
-
@L-R-van-kessel_NL Heitinga is te vroeg, we zijn vaak genoeg de boot in gegaan met een onervaren trainer.
Pascal Jansen is ook een optie. Redelijk onervaren als hoofdcoach, maar laat het momenteel wel zien.
Arne Slot zou sensationeel zijn, al zal hij wel drie keer nadenken als hij met Feyenoord kampioen wordt en Ajax geen CL haalt. Aan de andere kant weet hij wel dat hij bij Ajax financieel meer mogelijkheden krijgt en dat ajax ook een springplank kan zijn.
Ik zie ze Frank de Boer wel weer neerzetten overigens.
Van Gaal voelt zich denk ik te goed voor de interim rol op een zinkend schip.
Peter Bosz is een goede trainer maar die komt niet terug zolang vd Sar er nog zit.
-
Ajax en PSV hebben weer belangrijke punten gepakt, waardoor het meer in elkaar schuift.
Uiteindelijk denk ik dat Feyenoord tevreden zal zijn met een gelijkspel bij FC Twente. In mijn ogen is de puntendeling ook terecht. De teams waren redelijk aan elkaar gewaagd. Voor de Rotterdammers scheelt het dat AZ in een spektakelstuk tegen FC Utrecht ook niet verder kwam dan een gelijkspel. Hulde voor de vechtlust van FC Utrecht dat zij twee keer terugkomen van een achterstand.
-
Excelsior heeft wel serieuze mogelijkheden gehad op een voorsprong, ik heb na de 1-1 nog heel kort staan zwaaien met een wit zakdoekje
Twente-Feyenoord verdiende uitslag, al was het penalty moment wel discutabel.
Over penaltymomenten gesproken, Fortuna had de scheidsrechter ook niet bepaald mee, gelukkig greep Clay (de Var) 2x in om zijn beslissing terug te draaien en 1x zelfs een strafschop aan Fortuna toe te kennen.
AZ-Utrecht, ik heb alleen de doelpunten gezien, feestje voor de neutrale kijker al vraag ik me af wat het niveau op het veld was als er zoveel goals vallen aan beide kanten.
Groningen verloor wederom en is nu toch wel serieus degradatiekandidaat nummer 1. Heftig hoe zij zo in verval kunnen raken. Een club die normaliter in het linkerrijtje thuishoort. Dit is wel weer een mooie club om in de toch al zo sterke JL erbij te hebben, althans voor iedereen behalve Groningen.
Wat het nog erger maakt als Emmen wel in de Eredivisie actief blijft.Aankomende week hebben we Feyenoord-PSV een wedstrijd die Feyenoord vermoedelijk gaat winnen zowel door de vorm als de statistieken.
-
@LCFVR30_NL Tijdens de wedstrijd van Utrecht ben ik 10 jaar ouder geworden
-
@L-R-van-kessel_NL Poh als Excelsior gewoon met minimaal 3-1 voor staat met rust dan zou het niet eens raar zijn.
Dit was voor het eerst sinds lange tijd dat de VAR positief opvalt. Eindelijk doe waarvoor hij is,
En Groningen, poehee...
-
FC Groningen zou haast bij de KNVB moeten vragen of ze tussentijds naar de Keuken Kampioen Divisie mogen switchen. Zelfs daar zouden ze een kwade tijd tegemoet gaan met dit voetbal.
Voor de neutrale kijker was AZ - FC Utrecht iets leuker dan een fan, @Patje-Miltie_NL!
-
@LCFVR30_NL Hahaha was het maar zo makkelijk. Toch hoop ik dat ze erin blijven. Zou zonde van zo'n grote club zijn. Maar het blijft voetbal.
Je kan maar beter geen fan van een club zijn....
-
Gaan er nog gekke transfers plaatsvinden op deadline day?
-
Spanning in de top van de Eredivisie!
Ajax is de spekkoper van het afgelopen weekend. De enige club uit de top 5 die de volle buit pakt en daardoor weer 2 punten pakt op naaste concurrenten als Feyenoord. Uiteindelijk denk ik dat PSV blij mag zijn dat ze één puntje overhouden aan de wedstrijd tegen Feyenoord overigens. In mijn ogen had Feyenoord het betere van het spel en was een overwinning voor de Rotterdammers niet onverdiend geweest.
Vooral opmerkelijk, FC Twente die op 1-1 blijft steken bij FC Groningen. Uiteindelijk mogen de Tukkers daar niet eens over klagen...
-
@LCFVR30_NL Wordt er wel leuker op!
Niemand wint makkelijk van iemand.
-
Afgelopen weekend toch wel weer wat Toto's in rook op zien gaan net als gisterenavond in de beker (AZ).
Dit wordt weer een leuk weekend, vrijdag zit ik zelf bij AZ - Excelsior, zou mooi zijn als we een punt mee kunnen nemen naar Kralingen.
Ervoor moeten wij zelf voetballen tegen AZ in Alkmaar en daar maken wij eerlijk gezegd wel meer kans dan het 1e elftal -
@L-R-van-kessel_NL VAlt me een beetje tegen van je hoor, iedereen heeft toch hopelijk wel Utrecht op winst gezet in de toto
-
Er kunnen enkele prachtige affiches ontstaan bij de loting van a.s. zaterdag:
ADO Den Haag
Ajax
De Graafschap
FC Utrecht
Feyenoord
PSV
SC Heereveen
SpakenburgEnkele topploegen in combinatie met cupfighters en dan een ploeg waarvoor dit toernooi al meer dan geslaagd is (Spakenburg).
-
@LCFVR30_NL Mooi dat Dick (met het nodige geluk) doorging met Ado.
Jammer dat NEC het niet volhield in de Kuip, dat was een geweldige stunt geweest.
Ondanks dat ik zelf een Ajacied ben, had ik Twente de beker gegund vanwege het gehele seizoen.Qua loting mag van mij het volgende eruit komen :
Heerenveen - Feyenoord (Van Hooijdonk die er dan even 3 maakt)
Utrecht - PSV
Ajax - De Graafschap (Er valt nog wat recht te zetten
Spakenburg - ADO (Dat Spakenburg nog kans maakt op de volgende ronde) -
Niemand van de top 5 maakt een fout, al ging ik het soms niet vanzelf. Dan doel ik voornamelijk op mijn eigen club (Feyenoord).
Gezien de uiteindelijke loting had @L-R-van-kessel_NL daarvoor wel een TOTO kunnen zetten. Toch twee van de vier wedstrijden goed voorspeld:
SC Heerenveen - Feyenoord
De Graafschap - Ajax
PSV - ADO Den Haag
FC Utrecht - SpakenburgNormaal gesproken zouden de clubs in het dikgedrukt de halve finales moeten halen. Het blijft echter een bekertoernooi en dat zijn uiteraard wedstrijden op zichzelf. Met dat feit in het achterhoofd zie ik vooral voor SC Heereveen een mogelijkheid om te stunten.
-
Over de loting hoor je mij niet klagen hahaha. Competitie gisteren wel een domme nederlaag geleden zeg. Tegen 10 man en dan zo voor de dag komen, schandelijk.
Leuk dat het bovenin spannend blijft. Ik weet echter niet het resterende schema maar verwacht eigenlijk dat het gaat tussen Ajax en Feyenoord. Of ze moeten ver komen in Europa dan kan dat nog weleens tegen ze gaan werken. Met name Feyenoord heeft een smalle selectie.