Voetbal: De Nederlandse competities
-
Zie je het al voor je Mbappe vs die slome bottie?
-
Haha, ach ik ben niet zo'n hater dat ik zit te schaterlachen als feyenoord met 7-0 verliest ofzo.
Enige ironische zou zijn als ze die titel op de laatste dag weggeven aan ons terwijl ze zelf zo hebben gelachen toen wij het deden terwijl ze daar verder niks mee te maken hadden. Dat zou ik dan wel weer grappig vinden maar goed, scheelt denk ik wel een hoop dat ze op de laatste speeldag thuis moeten spelen.
-
@Suiz-Luárez_NL Ruilen voor Luuk?
-
@SIRclitjeslikker_NL
eigenlijk boeit feyenoord me niet eens maar dat publiek is gewoon zo grappig -
Goed, we hebben een aantal potten zwaar belabberd gespeeld. Maar man man, ook echt alles zit tegen. De eerste helft vandaag tegen Vitesse was kut, maar eigenlijk niets weggegeven. Na de snelle 1-0 de bovenliggende partij, en terecht de 1-1. En je had het gevoel dat eerder de 1-2 dan de 2-1 zou vallen. Maar als je in zo negatieve reeks zit zul je altijd zien dat je dan weer door zo'n lullig moment verliest.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ehh drie keer plaatsing voor CL is al aardig wat punten toch?
-
@hap-slik-weg_NL 4 punten voor deelname terwijl je er 2 per overwinning krijgt (1 gelijkspel) in zowel de EL als in de CL.
Denk dat je over het algemeen beter af bent in de EL. PSV en wij zijn daar gewoon groepshoofd. deze groep was een goudmijntje. (11 punten). Vorig jaar had zoiets ook gemoeten maar waren we focking slecht. In de CL haal je die in ieder geval niet zo snel tenzij je een hele gunstige loting hebt. Ben je goed genoeg om 2e te worden in een CL poule dan haal je er wel meer, maar de realiteit is dat je in de CL wss knokt voor overwintering in de EL terwijl dat in de EL zelf makkelijker gaat en je er meer punten aan overhoudt.
-
@SIRclitjeslikker_NL Precies, die CL loont alleen als je ook de 2e ronde haalt, want voor 2e ronde CL halen krijg je nog eens 4 punten. Dan heb je alleen al 8 (want ook 4 startpremie) daaraan binnen, en om 2e te worden moet je ook aardig wat winnen dus dat levert ook nog punten op. Maar voor Nederlandse clubs is het makkelijker scoren in de EL, al is zo'n jaar als Ajax nu heeft wel uniek.
-
Tweede ronde is zelfs 5 punten
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja dat snap ik wel, maar als dus de drie clubs zich onverhoopt plaatsen voor de CL dan heb je dus al 12 punten. Kan je met Ajax/PSV waarschijnlijk nog de EL in ook dus je haalt wel wat punten (laten we zeggen 4/5 per club) en wie weet speelt Fey'tje dan ook nog wat gelijk of een toevallige winst. Zit je toch al op 20-25. Weet niet of de drie clubs hetzelfde aantal punten gaan halen in de EL.
-
@hap-slik-weg_NL Dit jaar hebben we er al 39 ofzo
-
@Suiz-Luárez_NL Wat grotendeels door 1 team komt.
-
@hap-slik-weg_NL said in Eredivisie 2016/2017:
a dat snap ik wel, maar als dus de drie clubs zich onverhoopt plaatsen voor de CL dan heb je dus al 12 punten. Kan je met Ajax/PSV waarschijnlijk nog de EL in ook dus je haalt wel wat punten (laten we zeggen 4/5 per club) en wie weet speelt Fey'tje dan ook nog wat gelijk of een toevallige winst. Zit je toch al op 20-25. Weet niet of de drie clubs hetzelfde aantal punten gaan halen in de EL.
Nja Ajax heeft 8 vd 9 laatste keer Europees overwintert. Redelijk consistent en je mag er wel vanuit gaan dat we in de EL onze punten pakken.
PSV en Feyenoord zijn een stuk onbetrouwbaarder. Bij elkaar opgeteld 3x overwintert in de laatste 5 jaar, maar ik denk dat ook PSV in de EL gewoon zijn punten moet pakken.
Ajax en PSV loten in de EL als groepshoofd altijd wel twee teams als Molde, Luik, panathinaikos etc wat gewoon 4 overwinningen moeten zijn. Zit je samen ook al op 16 + de 4 voor de CL deelnemer.
-
In de CL vind ik 4/5 nog royaal eigenlijk. Pot 1 en 2 zijn vaak al een kansloze missie, en volgend seizoen heb je bijvoorbeeld waarschijnlijk Besiktas, Sporting en Red Bull Leipzig in pot 4 zitten als je pech hebt. Als je geluk hebt loot je een Kopenhagen ofzo. In de EL zou dat je moeilijkste tegenstander zijn waarmee je samen doorgaat. In de CL zou het best problematisch kunnen zijn omdat we daar uit blijkbaar gewoon zomaar van verliezen waardoor je 3e plaats dan echt niet zo zeker is.
-
@SIRclitjeslikker_NL Of je loot Club Brugge, Porto (helaas geen Leicester) en nog iets.
-
Anderzijds zou er met 3 CL-clubs wel enorm veel geld de Eredivisie instromen, wat het niveau ten goede zou moeten komen.
-
Damn wat waren wij slecht, gelukkig maar bij 2-1 gebleven en hebben we nog steeds een veel beter doelsaldo.
Woensdag maar gelijk weer rechtzetten en hopen dat de blessures meevallen
-
@hap-slik-weg_NL Haha ja, maar een makkelijke CL loting is alleen niet zo realistisch, dat zou gewoon pure mazzel zijn.
-
Wat een onzin dat NL clubs niets te zoeken zouden hebben in de CL. Gewoon beetje VI napraten imo. De Europese CL subtop (like Man City/United, Porto, Roma, Galatasaray/Fener, Leverkusen) valt in de praktijk vaak zwaar tegen ondanks een enorm verschil in budget en spelers.
Niet te naïef strijdplan en geen verdedigers van 17 jaar opstellen en je kunt best resultaat halen tegen dat soort ploegen.
-
@SIRclitjeslikker_NL En van die 8 vd9 keer hoevaak daarvan was CL door in de CL?