Voetbal: De Nederlandse competities
-
@SIRclitjeslikker_NL
ergens lijkt dat me wel grappig. Al die Feyenoorders die jarenlang om ajax en psv hebben gelachen kapot te zien gaan -
@bringdaruckus_NL Degenen die dat doen blijven ook wel om Ajax lachen als ze zelf ook niet presteren hoor. Zo ging dat ook toen ze niet voorbij de voorronde EL kwamen en wij er dan ergens in februari uitvlogen tegen het eerste beste oostblokteam. Niet dat alle Feyenoord fans zo zijn natuurlijk, maar soit.
-
@SIRclitjeslikker_NL
ik bedoel echt een zware vernedering. Zo'n team als Monaco trapt er zo minstens 10 doelpunten in over 2 wedstrijden -
Nouja, vaak denken dat soort teams na 2-0 alweer aan het weekend. Wij hebben in 10 ontmoetingen met real en Barca ook maar 1x met meer dan 3 goals verschil verloren. Dan heb je het gevoel dat het nog wel meevalt terwijl je eigenlijk nooit een serieuze kans hebt gehad op een punt.
-
Mooie overwinning, uitstekend gespeeld, had alleen 5-0 moeten zijn maar helaas is Traoré een wild blind paard
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Mooie overwinning, uitstekend gespeeld, had alleen 5-0 moeten zijn maar helaas is Traoré een wild blind paard
Hier sluit ik me volledig bij aan, snel opzoek naar een vervanger daarvoor
-
@SIRclitjeslikker_NL
Kan me 2x een 4-0 herinneren. 1x tegen barca en 1x tegen real.En Feyenoord is geen niveau ajax. Verdedigers zoals Vertonghen heeft Feyenoord niet
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Wat is er zo leuk aan 3 Nederlandse teams in de CL? Feyenoord gaat gewoon pot 4 in en PSV zat voor dit seizoen iig nog op het randje van 3/4. Denk dat we gigantisch hard afgaan en dat er in de EL veel meer punten te behalen zijn.
Was vroeger idd wel leuk om dinsdag Ajax te kijken en dan woensdag psv ofzo, maar Feyenoord uit bij pakweg Barcelona hoef ik nou ook weer niet per se op te hebben staan
waarom verpest je mn enthousiasme je hebt gelijk
-
@bringdaruckus_NL Ah ja, nagezocht, dan zat ik weer eens onzin uit te kramen.
Idee blijft wel dat ze het na 2-0 wel mooi vinden en er dan incidenteel nog eens een keertje doorheen komen. -
@SIRclitjeslikker_NL
Ik noemde ook bewust Monaco. Dat is gewoon zo'n jong enthousiast team. Bayern zou ook wel leuk zijn, die hoeven niet te denken aan weekend -
Zie je het al voor je Mbappe vs die slome bottie?
-
Haha, ach ik ben niet zo'n hater dat ik zit te schaterlachen als feyenoord met 7-0 verliest ofzo.
Enige ironische zou zijn als ze die titel op de laatste dag weggeven aan ons terwijl ze zelf zo hebben gelachen toen wij het deden terwijl ze daar verder niks mee te maken hadden. Dat zou ik dan wel weer grappig vinden maar goed, scheelt denk ik wel een hoop dat ze op de laatste speeldag thuis moeten spelen.
-
@Suiz-Luárez_NL Ruilen voor Luuk?
-
@SIRclitjeslikker_NL
eigenlijk boeit feyenoord me niet eens maar dat publiek is gewoon zo grappig -
Goed, we hebben een aantal potten zwaar belabberd gespeeld. Maar man man, ook echt alles zit tegen. De eerste helft vandaag tegen Vitesse was kut, maar eigenlijk niets weggegeven. Na de snelle 1-0 de bovenliggende partij, en terecht de 1-1. En je had het gevoel dat eerder de 1-2 dan de 2-1 zou vallen. Maar als je in zo negatieve reeks zit zul je altijd zien dat je dan weer door zo'n lullig moment verliest.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ehh drie keer plaatsing voor CL is al aardig wat punten toch?
-
@hap-slik-weg_NL 4 punten voor deelname terwijl je er 2 per overwinning krijgt (1 gelijkspel) in zowel de EL als in de CL.
Denk dat je over het algemeen beter af bent in de EL. PSV en wij zijn daar gewoon groepshoofd. deze groep was een goudmijntje. (11 punten). Vorig jaar had zoiets ook gemoeten maar waren we focking slecht. In de CL haal je die in ieder geval niet zo snel tenzij je een hele gunstige loting hebt. Ben je goed genoeg om 2e te worden in een CL poule dan haal je er wel meer, maar de realiteit is dat je in de CL wss knokt voor overwintering in de EL terwijl dat in de EL zelf makkelijker gaat en je er meer punten aan overhoudt.
-
@SIRclitjeslikker_NL Precies, die CL loont alleen als je ook de 2e ronde haalt, want voor 2e ronde CL halen krijg je nog eens 4 punten. Dan heb je alleen al 8 (want ook 4 startpremie) daaraan binnen, en om 2e te worden moet je ook aardig wat winnen dus dat levert ook nog punten op. Maar voor Nederlandse clubs is het makkelijker scoren in de EL, al is zo'n jaar als Ajax nu heeft wel uniek.
-
Tweede ronde is zelfs 5 punten
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja dat snap ik wel, maar als dus de drie clubs zich onverhoopt plaatsen voor de CL dan heb je dus al 12 punten. Kan je met Ajax/PSV waarschijnlijk nog de EL in ook dus je haalt wel wat punten (laten we zeggen 4/5 per club) en wie weet speelt Fey'tje dan ook nog wat gelijk of een toevallige winst. Zit je toch al op 20-25. Weet niet of de drie clubs hetzelfde aantal punten gaan halen in de EL.