Voetbal: De Nederlandse competities
-
Nog 5 wedstrijden te gaan. PSV heeft op dit moment 8 punten achterstand op Feyenoord en 5 op Ajax, maar komt vanavond nog in actie voor speelronde 29.
-
heerlijke wedstrijd zeg, met jorgenson ipv kramer had je 12-0 gewonnen#lol jezus wat miste die veel.
Aardige elleboog van viergever, fijn dat die al beoordeeld is door de scheids
-
@Kagchelland_NL Denk dat PEC Zwolle uit nu het lastigst is. Vitesse uit loopt meestal wel goed af en heb je het vaak makkelijker dan thuis. Utrecht is een goede ploeg, maar die hebben sowieso PO al binnen en thuis in de Kuip moet die gewoon gewonnen worden.
PEC Zwolle uit hebben we sinds de terugkeer van hun in de Eredivisie elk jaar verloren, volgens mij elk jaar nog terecht ook.
Als we nog 3 (4) punten voorsprong hebben de laatste twee wedstrijden, kan het denk niet meer misgaan. Ja het kan natuurlijk wel, maar daar ga ik niet vanuit. Excelsior en Heracles moet je dan ook opzij zetten. -
Ja precies, Feyenoord won in de beker ook makkelijk uit bij Vitesse. O wacht...
Heb het even gegoogled en volgens een Feyenoordwebsite zijn dit de statistieken van alle onmoetingen tussen Vitesse en Feyenoord in Arnhem:
Thuis 33 20 10 3 66 29
Uit 32 11 14 7 41 31
Totaal 65 31 24 10 107 60
HR
Winstpercentage Feyenoord 34,4%
Percentage gelijkspel 43,8%
Winstpercentage Vitesse 21,9%Voor de afwisseling mag Feyenoord best kampioen worden van mij, zolang Vitesse de beker wint:D Maar ik verwacht geen makkelijke overwinning voor Feyenoord.
-
@RAWstyler_NL
Bovendien valt de wedstrijd tegen Feyenoord voor Vitesse vlak voor de bekerfinale. Licht geblesseerde spelers zullen dan eerder gespaard worden en spelers zullen misschien wat voorzichtiger zijn omdat ze bij direct rood niet in de bekerfinale mogen meedoen. Dat kan ook in het voordeel van Feyenoord zijn. -
@Kagchelland_NL Geloof je er zelf in?
-
Jonge jonge, 24 100% kansen en dan alsnog verliezen van zo'n vreemdelingenteam
-
Het wordt dus Feyenoord of Ajax!
Ik gok op Feyenoord!
-
@jeanmarie45_NL Ik gok niet maar ze hebben wel een grote kans.
-
@jeanmarie45_NL gewaagd zeg, durf je dat zomaar
-
Ze kunnen daar ook aardig rellen in Enschede zag ik
-
@RAWstyler_NL ik zeg ook inderdaad ze altijd zo eenvoudig winnen in Arnhem ja.
Geef alleen aan dat Vitesse thuis meestal een hele klus is, Vitesse speelt in de Kuip altijd goed.
In Arnhem is Vitesse vaak wat matter en hebben we de laatste seizoenen een paar keer heel eenvoudig gewonnen. -
Ik denk eigenlijk uberhaupt niet dat feyenoord dit seizoen nog een wedstrijd gaat winnen
-
@SIRclitjeslikker_NL Ajax ook niet meer, behalve in de EL
-
PEC moet morgen een puntje halen want Vitesse is de enige andere tegenstander die Feyenoord eventueel punten zou kunnen afnemen. Als Feyenoord morgen wint is het kampioenschap binnen.
-
Ajax moet dan vanavond wel winnen, zal wel geen probleem zijn maar je weet nooit!
-
@Suiz-Luárez_NL Wat een onzin man. Zie ze eerder punten verspelen tegen Excelsior/Heracles dan tegen Vitesse/Zwolle. Excelsior vol in strijd tegen degradatie en Heracles weet zich altijd wel aan te passen aan de tegenstander + PO strijd. PEC zou nog wel kunnen, echter Vitesse gaat niks doen. Die spelen een oefenpotje voor de bekerfinale. Verder kan Utje plek 4 veilig stellen uit in de Kuip. Feyenoord speelt tegen teams die bijna allemaal moeten winnen om verschillende redenen muv Vitesse.
-
Wat degradatie betreft trouwens, gaat het daarbij ook om doelsaldo toch? Dus wanneer NEC/ADO verliezen dit weekend staan zijn 16/17?
-
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ik denk eigenlijk uberhaupt niet dat feyenoord dit seizoen nog een wedstrijd gaat winnen
Waar is die op gebaseerd dan?