Voetbal: De Nederlandse competities
-
Ja precies, Feyenoord won in de beker ook makkelijk uit bij Vitesse. O wacht...
Heb het even gegoogled en volgens een Feyenoordwebsite zijn dit de statistieken van alle onmoetingen tussen Vitesse en Feyenoord in Arnhem:
Thuis 33 20 10 3 66 29
Uit 32 11 14 7 41 31
Totaal 65 31 24 10 107 60
HR
Winstpercentage Feyenoord 34,4%
Percentage gelijkspel 43,8%
Winstpercentage Vitesse 21,9%Voor de afwisseling mag Feyenoord best kampioen worden van mij, zolang Vitesse de beker wint:D Maar ik verwacht geen makkelijke overwinning voor Feyenoord.
-
@RAWstyler_NL
Bovendien valt de wedstrijd tegen Feyenoord voor Vitesse vlak voor de bekerfinale. Licht geblesseerde spelers zullen dan eerder gespaard worden en spelers zullen misschien wat voorzichtiger zijn omdat ze bij direct rood niet in de bekerfinale mogen meedoen. Dat kan ook in het voordeel van Feyenoord zijn. -
@Kagchelland_NL Geloof je er zelf in?
-
Jonge jonge, 24 100% kansen en dan alsnog verliezen van zo'n vreemdelingenteam
-
Het wordt dus Feyenoord of Ajax!
Ik gok op Feyenoord!
-
@jeanmarie45_NL Ik gok niet maar ze hebben wel een grote kans.
-
@jeanmarie45_NL gewaagd zeg, durf je dat zomaar
-
Ze kunnen daar ook aardig rellen in Enschede zag ik
-
@RAWstyler_NL ik zeg ook inderdaad ze altijd zo eenvoudig winnen in Arnhem ja.
Geef alleen aan dat Vitesse thuis meestal een hele klus is, Vitesse speelt in de Kuip altijd goed.
In Arnhem is Vitesse vaak wat matter en hebben we de laatste seizoenen een paar keer heel eenvoudig gewonnen. -
Ik denk eigenlijk uberhaupt niet dat feyenoord dit seizoen nog een wedstrijd gaat winnen
-
@SIRclitjeslikker_NL Ajax ook niet meer, behalve in de EL
-
PEC moet morgen een puntje halen want Vitesse is de enige andere tegenstander die Feyenoord eventueel punten zou kunnen afnemen. Als Feyenoord morgen wint is het kampioenschap binnen.
-
Ajax moet dan vanavond wel winnen, zal wel geen probleem zijn maar je weet nooit!
-
@Suiz-Luárez_NL Wat een onzin man. Zie ze eerder punten verspelen tegen Excelsior/Heracles dan tegen Vitesse/Zwolle. Excelsior vol in strijd tegen degradatie en Heracles weet zich altijd wel aan te passen aan de tegenstander + PO strijd. PEC zou nog wel kunnen, echter Vitesse gaat niks doen. Die spelen een oefenpotje voor de bekerfinale. Verder kan Utje plek 4 veilig stellen uit in de Kuip. Feyenoord speelt tegen teams die bijna allemaal moeten winnen om verschillende redenen muv Vitesse.
-
Wat degradatie betreft trouwens, gaat het daarbij ook om doelsaldo toch? Dus wanneer NEC/ADO verliezen dit weekend staan zijn 16/17?
-
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ik denk eigenlijk uberhaupt niet dat feyenoord dit seizoen nog een wedstrijd gaat winnen
Waar is die op gebaseerd dan?
-
@SIRclitjeslikker_NL hahhaahhahaah na Ajax zouden ze "tikkie gehad" hebben en wonnen ze met 8-0. Excelsior en Vitesse gaat Feyenoord van winnen en Heracles ook.
-
@Jip-Huijs Op het speelschema. Eerst wacht angstgegner PEC. Sinds die terug zijn in de eredivisie heeft Feyenoord daar uit telkens kansloos verloren. Dat veld, de ambiance en de manier van spelen ligt ze blijkbaar gewoon totaal niet. Met die wetenschap zullen ze ook wel met de staart tussen de benen de bus instappen.
Vervolgens Utrecht thuis. Utrecht best of the rest, sowieso al een pittige tegenstander maar met Haller en Zivko een van de weinige teams die de traagheid en lage wendbaarheid van Botteghin-Scharie echt pijnlijk bloot kan leggen. Goede comeback naar een puntje in Utrecht, maar dit zie ik ze eigenlijk niet winnen.
Vitesse uit was in de beker al een kansloos verhaal. Kan van alles gebeuren, Feyenoord heeft genoeg lastige uitwedstrijden gewonnen maar ook genoeg geknoeid uit. Dit is een van de wat lastigere en minder naive. Puntenverlies voor Feyenoord lijkt me een vrij redelijke voorspelling.
En tsja, als je eenmaal in zo'n flow zit wordt Excelsior uit ook een helse opgave. Moeilijk daar te scoren en Feyenoord heeft nu niet bepaald de technische boys die dat in die bizar kleine ruimtes wel ff fixen.
Vervolgens zal het legioen zijn onvrede over de ploeg op een wijze uiten die we vaker gezien hebben in donkere tijden. Presteren onder die omstandigheden lijkt me onmogelijk en als klap op de vuurpijl wint Heracles op de laatste speeldag in de kuip
-
@Glennevire_NL Moet nog blijken of ze een tikkie gehad hebben he? Go ahead thuis win je onder alle omstandigheden wel vrij eenvoudig. Of het nu goed gaat of niet. De boodschap die Feyenoord in de arena heeft meegekregen is in ieder geval dat ze enorm kwetsbaar zijn als er aanvallers met ook maar een beetje snelheid op de trage cv's en de aanvallende karsdorp staan. Nou, dat is gewoon een vervelende boodschap met de komende drie tegenstanders in het achterhoofd.
Om terug te komen op Hapslik, ik vrees dat PSV gewoon weer kampioen wordt, maar ik denk daarentegen wel dat Ajax gewoon nog 3 vd laatste 5 wedstrijden gaat winnen.