Voetbal: De Nederlandse competities
-
@SIRclitjeslikker_NL Doe je Feyenoord wel beetje tekort, El Ahmadi en Toornstra hebben ook een superseizoen, beter dan Ramselaar wat mij betreft.
-
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ah Menig mist weer voor open doel en elk zacht balletje op doel rolt er bij vd Hart in, niets gemist
Ja die Vd Hart laat wekelijks zien dat ie de slechtste keeper ooit is
-
@SIRclitjeslikker_NL nee dan beland alles en iedereen wat met Feyenoord te maken heeft in een diep dal
Vooraf was een 2e plek wel prima geweest (waarschijnlijk geen fissa ) -
@Suiz-Luárez_NL Bottgehin en Scharie hebben ook een geweldig seizoen, maarja je kan moeilijk alleen Feyenoord/Ajax erin doen.
Zou eerder Troupee doen ipv Karsdorp en Botteghin/Scharie ipv Janssen. Ziyech en Schone hebben ook geen geweldig seizoen, al doen ze het wel prima natuurlijk en weet iedereen hoe goed ze zijn.
En als je een goede vleugelspeler wilt noemen doe Elia. Goals/assists uitstekend dit seizoen, zeker als je kijkt naar hoeveel minuten die slechts gemaakt heeft. -
@SIRclitjeslikker_NL Moreno hoort daar echt wel te staan ipv Janssen, zonder hem hadden we het linkerrijtje volgens mij niet eens gehaald. Ramselaar verder soms leuk maar vaak toch ook onopvallend. Zou dan toch eerder een Toornstra of Vilhena daar neerzetten.
-
-
Ziyech is gewoon een geniale aankoop. Erg knap van Overmars dat hij zag dat dit een toegevoegde waarde voor ons zou zijn.
-
Vooral ook omdat niemand hem erop gewezen had daarvoor
-
Wel bizar eigenlijk dat Ajax met 8 andere basisspeler speelt dan vorig seizoen, waarbij Veltman en Klaassen dan eigenlijk ook nog een beetje verhuist zijn en Younes ook al niet meer zeker is van zijn plek.
-
Ik vind Schone op 6 eigenlijk ook maar niks. Vind het ronduit ergelijk om te zien dat ie zo'n Pirlo status in de middencirkel heeft terwijl Ziyech 12 km per wedstrijd moet lopen
-
@bringdaruckus_NL said in Eredivisie 2016/2017:
het ronduit ergelijk om te zien dat ie zo'n Pirlo status in de middencirkel heeft terwijl Ziyech 12 km per wedstrijd moet lopen
Snap je opzich wel, het is meer dat je hem er ook niet zomaar naast zet. Moet wel zeggen dat Donny van de Beek hem echt heel behoorlijk verving tegen Schalke. Kan prima op zes. Hoge handelingssnelheid, zit overal behoorlijk fel bovenop en genoeg loopvermogen.
-
@bringdaruckus_NL Lol dan let je toch echt niet goed op. Schòne staat bijna altijd in de top 3 van spelers die de meeste afstand afleggen. Het is niet zo dat Schòne een chique rol heeft en niks hoeft te doen, hij is zeer belangrijk bij het direct terugveroveren van de bal.
-
Zangtechnisch vind ik Donny van de Beek, van de Beek, Dooooonny van de Beeeek, jalalalalalala ook wel lekkerder dan Laaaaaasse Schone, tetetete
Maar wat dat betreft zitten we sowieso wel goed met pak alles wat je kaaaan onananana, onananana pak alles wat je kaaaan, en Nereeees, jalalalalalalala, jalalalalala Neres.
Persoonlijk zou ik echter ook naar voetbalkwaliteiten kijken en Ziyech gewoon altijd opstellen ondanks dat we alleen maar Ziyech! Ziyech! Ziyech! hebben.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@bringdaruckus_NL Lol dan let je toch echt niet goed op. Schòne staat bijna altijd in de top 3 van spelers die de meeste afstand afleggen. Het is niet zo dat Schòne een chique rol heeft en niks hoeft te doen, hij is zeer belangrijk bij het direct terugveroveren van de bal.
De afgelegde afstand zegt niet heel veel. Pirlo haalde zelfs in zijn periode bij Juventus vaak nog een kilometer of 10-11. Met continue gesjok kom je daar al op. Het aantal sprintjes, de sprintsnelheid en zulke dingen zeggen veel meer.. en dat is juist waar types als Pirlo en Schone slecht op scoren.
Maar over Schone als aanjager.. dat is natuurlijk niks vergeleken met een Guardado in zijn goede dagen of een El Ahmadi. Die zijn zoveel feller.
-
@SIRclitjeslikker_NL
Ik zie het liefst een 6 die echt het vuile werk opknapt. Een beetje wat een Casemiro bij Real Madrid doet en als je daarvoor nou een Ziyech en Nouri zet, zou echt heerlijk voetbal zijn.Maargoed ik was ook geen fan van Anita, Serero en Blind op die positie
-
als voetballiefhebber geen fan dan. Blind en Anita deden het objectief bekeken wel goed
-
@l0rdShishio_NL
klopt en het is ook wel logisch dat hij meestal in de top 3 staat. Voorhoede wordt het meest gewisseld en ik verwachte dan ook weer niet dat hij minder loopt dan de cv's ofzo. -
@bringdaruckus_NL Snap dat jij liever een breker ziet, maar als je alles van achteruit wil opbouwen zoals Ajax is het wel handig als je 6 een goede voetballer is, die is cruciaal in de opbouw
-
@bringdaruckus_NL Anita was baas daar man. Daardoor ging het hele elftal ineens lopen.
-
@hap-slik-weg_NL Is bij Ajax heel vaak, het gaat pas lopen als we de juiste 6 vinden. Dat gebeurde eerst bij Anita, toen met Blind, en dit seizoen met Schöne.